FTR4006 Egzersiz FizyolojisiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTR4006 Egzersiz Fizyolojisi Güz
Bahar
2 0 2 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili:
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: B.A
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi HAZAL GENÇ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı egzersiz fizyolojisinin temellerini, egzersiz testi uygulamalarını ve sonuçlarının yorumlanarak rehabilitasyona katkısını anlatmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Egzersiz testlerinin prosedürlerini tanımlar
2. Farklı vücut yapılarında egzersizin etkilerini açıklar
3. Farklı sağlıklı populasyonlarda en uygun egzersiz programını kullanır
4. Farklı egzersiz tiplerine verilen fizyolojik yanıtları karşılaştırır

Dersin İçeriği

Bu ders egzersizin kas iskelet sistemine ve metabolik sisteme etkilerini, vücudun egzersize verdiği endokrin,solunum,kardiyovasküler yanıtı, egzersiz test ve eğitimini yüksek irtifa ve sualtı egzersizleri,kadın çocuk ve yaşlılar için egzersiz rejimlerini içerir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Egzersiz fizyolojisi
2) Egzersiz metabolizması ve hormonal cevap
3) İş,güç ve enerji tüketimlerinin ölçümü
4) Sinir ve kas sisteminin egzersiz fizyolojisindeki rolü
5) Egzersize dolaşım sisteminin cevabı
6) Egzersiz sırasında solunum
7) Isı dengelemesi
8) Ara sınav
9) Egzersiz sırasında oksijenin performansa etkisi
10) Dolaşım ve solunum sistemlerinin egzersiz öncesi kontrolü
11) Beslenme,vücut kompozisyonu ve performans
12) Kadın,çocuk ve yaşlıların egzersize adaptasyonu
13) Farklı ortamlarda egzersiz
14) Egzersiz testleri ve reçetesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Haftalık olarak verilecektir. / Will be given weekly
Diğer Kaynaklar: - Arıkan, H., Ergün, N., Özdinçler, A. R., Tuğay, B. U (2018) Klinik Egzersiz Fizyolojisi. İstanbul Tıp Kitabevleri
- Katch, V. L., McArdle, W. D., Katch, F. I. (2011) Essentials of Exercise Physiology. Lippincott Williams &Wilkins
- Akçalı, İ. D., Ün, K., Gülşen, M. (2009) Kas İskelet Sistemi Biyomekaniği. Nobel Tıp Kitapevleri
- American College of Sports Medicine (1998) ACSM’s Resource manual for guidelines for exercise testing and prescription, 3rd Edition. Baltimore: Williams&Wilkins.
- Altuğ, Z. (1993) Manual of clinical exercise testing, Prescription and Rehabilitation. Norwalk: Appleton&Lange

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışması 21 4 84
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 14 14
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. 5
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 5
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 4
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. 5
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 5
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 5
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 4
8) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. 5
9) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. 4
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 3
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 1
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. 2