FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTR1003 | Normal Motor Gelişimi | Güz Bahar |
2 | 0 | 2 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. SELEN GÜR ÖZMEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Doğum sonrası normal gelişim sürecini incelemek, normal gelişim aşamaları konusunda gerekli olan bilgiyi vermek, normal hareket gelişimi, gelişimsel biyomekani, spinal eğrilerin gelişimi, sinir sistemi, refleksler, duyu ve algının gelişimi, kardiovaskular ve pulmoner sistemlerle psikomotor sistemin gelişimi ile patolojik refleksler, hareket disfonksiyonları ve motor gelişim testleri ve uygulanışını öğretmek amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; •Normal motor gelişim sürecini listeler. •Motor hareket ve duyusal gelişimi analiz eder. •Anormal motor gelişim gösteren durumları tartışır. •Anormal refleksleri ilişkilendirir. •Anormal kas tonusu, disfonksiyon ve eklem kontraktürlerini ayırt eder. •Nörolojik, ortopedik ve fizyoterapatik muayene bulgularından sonuç çıkarır. |
Normal gelişim, embriyonik gelişim, bebek gelişimi, hareket gelişimini etkileyen faktörler, psikomotor gelişim, motor organizasyon düzeyleri, yenidoğan değerlendirmesi, patolojik refleksler, refleksler ve düzeltme reaksiyonları ve motor gelişim testlerini içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel giriş ve ders içeriği | |
2) | Gelişimle İlgili Temel Kavramlar ve Gelişimi Etkileyen Faktörler | |
3) | Gelişimin ilkeleri, Normal ve Patolojik Gelişim | |
4) | Motor Gelişimin Temel Kavramları ve Etkileyen Faktörler | |
5) | Motor Gelişimin İlkeleri | |
6) | Motor Gelişim Alanları ve Kuramları | |
7) | Duyu ve Algı Gelişimi | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Fetüsün gelişimi | |
10) | İnfant ve Toddlerhood dönemi, Refleksler | |
11) | Erken Çocukluk ve Adölesan dönemi | |
12) | Genç erişkin, orta ve ileri erişkin ve yaşlılık dönemi | |
13) | Motor gelişimi değerlendirme yöntemleri | |
14) | Güncel literatür ve genel tartışma |
Ders Notları / Kitaplar: | Haftalık verilecektir. / Will be given weekly |
Diğer Kaynaklar: | - Sirmen B. (1995) Merkezi Sinir Sisteminin Gelişiminde Refleks Testleri, Istanbul. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 1 | 1 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 50 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |