YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENM4104 | Mühendisler için Örgütsel Davranış | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi CİHANGİR GÜMÜŞTAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı örgütlerde insan davranışının önemini ve etkisini uygulamalarla aktarmak ve örgütsel davranışın örgüt performansına etkisinin öneminin fark edilmesini sağlayarak öğrencilerin yönetsel becerilerinin artırılmasını sağlamaktır. Ders kapsamında örgütsel davranışın üç bileşeni olan kişi-grup ve örgüt konularına detaylı bir şekilde değinilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenciler bu dersi başarıyla tamamladıklarında: I- Örgütsel davranışın temel kavramlarını öğrenecekler II- Kişi, grup ve örgütün verimlilik ve çalışan davranışına etkisini tanımlayabilecek ve karşılaştırabilecek III- Örgütlerdeki süreçleri ve iş ortamındaki çalışanların iş tutumlarının nedenlerini anlayabilecekler IV-Temel motivasyon teorilerini ve örgütlerdeki uygulamalarını öğrenebilecekler V- Kültür ve liderlik kavramlarının örgüt ve çalışan üzerindeki etkisini anlayabilecekler VI- Örgütlerde güç ve politikanın olumlu ve olumsuz etkilerini tanımlayabilecekler VII- Grup ve takım davranışını etkileyen faktörleri tanımlayabilecekler VIII- Örgütsel çatışmaların nasıl yönetilebileceğini öğrenecekler |
Ders kapsamında örgütsel davranışın bileşenleri olan kişi, grup ve örgüt kavramları ayrıntılı olarak aktarılacaktır. Kişi ve grup kavramları ile ilgili davranış, kişilik, algı, duygu, motivasyon, karar verme, yaratıcılık, etik, iş tutumları, takım dinamikleri ve iletişim konuları hakkında bilgi verilecektir. Örgütsel düzeyde ise liderlik, değişim, kültür, güç ve politika konuları tartışılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Örgütsel Davranışa Giriş | Yok |
2) | İnsan davranışı, kişilik, değerler ve öğrenme | Ders kitapları ve sunumlar |
3) | İş yerinde duygular, tutumlar ve etik | Ders kitapları ve sunumlar |
4) | Motivasyon ve iş yerinde motivasyon uygulamaları | Ders kitapları ve sunumlar |
5) | Motivasyon ve iş yerinde motivasyon uygulamaları | Ders kitapları ve sunumlar |
6) | Pozitif Örgütsel Davranış ve İş Yaşam Dengesi | Ders kitapları ve sunumlar |
7) | Karar verme, Algı ve Yaratıcılık | Ders kitapları ve ders sunumları |
8) | Grup Davranış, Takım Dinamikleri ve İletişim | Ders kitapları ve ders sunumları |
9) | Örgütlerde güç ve politika | Ders kitapları ve ders sunumları |
10) | Örgütlerde çatışma ve çözüm yöntemleri | Ders kitapları ve ders sunumları |
11) | Liderlik | Ders kitapları ve ders sunumları |
12) | Liderlik | Ders kitapları ve ders sunumları |
13) | Örgütsel kültür | Ders kitapları ve ders sunumları |
14) | Genel Tekrar | N/A |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Organizational Behavior (2015) by Robbins & Judge, Prentice Hall. 2. Organizational Behavior (2015) by Steven L. McShane and Mary Ann Von Glinow, McGraw Hill 3. Organizational Behavior 12th ed. (2011), by Fred Luthans, McGraw Hill 4. Organizational Behavior, (2017) by Jason A. Colquitt, J. A. LePine, M. J. Wesson, McGraw Hill Education |
Diğer Kaynaklar: | Yok- N/A |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 7 | % 35 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 70 |
Küçük Sınavlar | 11 | 21 |
Ara Sınavlar | 6 | 15 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 151 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek. | |
3) | Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek. | |
4) | Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek. | |
5) | Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek. | |
6) | Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek. | |
7) | Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek. | |
8) | Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek. | |
9) | Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek. | |
10) | Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek. | |
11) | Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek. | |
12) | Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek. | |
13) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak. |