| Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
| 1) |
Tek değişkenli matematik analiz tekrarı. |
|
| 2) |
Çok değişkenli fonksiyonlar. Kısmi türevler, dolaylı tanımlı fonksiyonlar, Jakoby matrisi. |
|
| 3) |
Vektör fonksiyonları. Gradyen, yayılım, bükülüm ve Laplace operatörleri. Yönlü türev. |
|
| 4) |
Fonksiyonların en büyük ve en küçük değerleri. Lagrange çarpanları. |
|
| 5) |
Çok değişkenli integral. Eğri üzerinde integral. Green teoremi. |
|
| 6) |
Yüzey üzerinde integral. Yayılım teoremi. Stoke teoremi. |
|
| 7) |
Silindirik ve küresel koordinatlar. |
|
| 8) |
Vektör analizi uygulamaları. |
|
| 9) |
Karmaşık değişkenli karmaşık fonksiyonlar. Süreklilik ve türev. |
|
| 10) |
Karmaşık düzlemde integral. Cauchy teoremi. |
|
| 11) |
Taylor ve Laurent serileri. Kutuplar ve artıklar. |
|
| 12) |
Biçim koruyan eşemeler ve uygulamaları. |
|
| 13) |
Fourier serileri. |
|
| 14) |
Fourier dönüşümü. |
|
| |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
| 1) |
İleri düzey Bilgisayar Mühendisliği kavramlarını tanımlamak ve uygulamak |
|
| 2) |
Gelişmiş mühendislik problemlerini formüle edip çözmek |
|
| 3) |
İleri düzey matematik, fen ve mühendislik bilgisi gerçek promlemler üzerinde uygulamak. |
|
| 4) |
Araştırma projesi doğrultusunda literatürü dikkatlice gözden geçirip, kendi sonuçları ile önceki literatür arasında bağlantı kurmak |
|
| 5) |
Mühendislik alanındaki bilimsel araştırmaları yorumlayıp analiz etmek ve çalışma alanındaki bilgileri kullanmak |
|
| 6) |
Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak |
|
| 7) |
Bilimsel bilgiye ulaşmak |
|
| 8) |
Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak |
|
| 9) |
Araştırma konusu ile ilgili fikir ve bulgularını sözlü ve yazılı olarak etkin şekilde ifade edebilmek |
|
| 10) |
Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunabilmek |
|
| 11) |
İlerleme raporlarını yayınlanmış doküman, tez, makalelere dayandırarak yazmak |
|
| 12) |
Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek |
|
| 13) |
Yeni profesyonel uygulamalar ve yetileri yorumlamak için farkındalık geliştirmek |
|