KSU5333 Kentsel Aydınlatma SistemleriBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar KENTSEL SİSTEMLER VE ULAŞTIRMA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
KENTSEL SİSTEMLER VE ULAŞTIRMA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
KSU5333 Kentsel Aydınlatma Sistemleri Bahar 3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NİLGÜN CAMKESEN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı, kent aydınlatması kavramını ve buna bağlı olarak ideal kent aydınlatması konusunda öğrencileri bilgilendirmektir

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
 Kent, kimlik, aydınlatma ve insan ilişkisinin incelenmesi ile aydınlatmanın kent yaşamındaki yeri ve önemi anlaşılacaktır.
 Aydınlatmada temel kavramlar, renkler, ölçme yöntemleri öğrenilecektir.
 Aydınlatmada kullanılan ışık kaynakları ve bunların çeşitleri incelenecektir.
 Kentsel aydınlatmada kullanılan armatürler ve seçim ölçütleri öğrenilecektir.

Dersin İçeriği

Teknolojik ilerlemelere paralel olarak; aydınlatma tekniğinin gelişmesi, kentlerin büyümesi, yaşam standartlarının değişmesi, kentsel yapı ve öğelerin, ayrı ayrı ele alınıp aydınlatılması yerine, kentsel konumlarına ve özelliklerine bağlı olarak, aydınlatılmasına, aydınlatma ile kentsel mekânın algılanabilmesine, bir başka ifade ile "kent aydınlatması" kavramının doğmasına neden olmuştur. Böylece, kentlerde gece de, güvenlik içinde yaşanabilmesi, imajın algılanabilmesi ve aktivite olanaklarının devam edebilmesi için kentsel değerlerin aydınlatılması, kentsel bütün düşünülerek gerçekleştirilmeye başlamıştır. "Kentlerin hava karardığı zaman türlü yönden kullanımı ve güzelleştirilmesi için değişik amaçlar düşünülerek aydınlatma yapılması gerekir.
Bu amaçlar;
• Emniyet ve güvenlik sağlanması,
• Çevreyi tanımak, yol-yön-yer bulmak,
• Açık hava etkinliklerinin gerçekleştirilmesi,
• Kent kimliğini oluşturma ve kent güzelleştirme, olarak sıralanabilir.
Kent Aydınlatması kavramını ve buna bağlı olarak ideal kent aydınlatması konusunda öğrencileri bilgilendirmek amacıyla verilecek bu ders içeriğindeki konuları özetlemek gerekirse; Kent insan ve aydınlatma, Optik, Parıltı, Işık Akısı, Aydınlatma Ölçüm Sistemleri. Renkler, Renk ve Kültür, Işık Kaynakları Olarak Lambalar, Geçmişten Günümüze Lamba Çeşitleri, Armatürlerin Yapısı, Armatürlerin Sınıflandırılması. Aydınlatmada Hesaplamalar, Bilgisayar Destekli Aydınlatma, Yol Tünel ve Park Bahçe aydınlatmaları, Kent ve Işık kirliliği, Kamaşma ve güvenlik, Kentsel aydınlatmada Yeni Teknolojiler, Kontrol Sistemleri, Kent Mobilyaları Olarak Aydınlatma Gereçleri, Kentsel Aydınlatmada Master Planının hazırlanması, konu başlıkları olarak özetlenebilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Göz ve Temel Optik Özellikler
2) Renkler
3) Aydınlatmada Temel kavramlar ve ölçme
4) Lambalar
5) Armatürler
6) Aydınlatmada Hesaplamalar
7) Dış Mekan Aydınlatması
8) Işık kirliliği
9) Aydınlatmada Yeni Teknolojiler
10) Arasınav
11) Kent Mobilyaları Olarak Aydınlatma Gereçleri
12) Kentsel Aydınlatmada Tasarım
13) Aydınlatma Master Planları
14) Örnek bir aydınlatma Master planı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Derste Verilen Notlar / Lecture Notes
Diğer Kaynaklar: Lighting Handbook Mark Rea 2000 0-87995-150-8

Lighting Engineering Indalux Technical Lighting 2002

Lighting Manual Philips Lighting 1993 90 80126217

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 0
Küçük Sınavlar 4 % 10
Ödev 5 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 10 6 60
Ödevler 5 20 100
Küçük Sınavlar 4 10 40
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 270

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ulaştırma kapsamında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alanda veya ilgili yan alanlarda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek. 4
2) Ulaştırma içerikli mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak. 4
3) Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahiptir; gerektiğinde bunları incelemek ve öğrenmek. 4
4) Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlamak ve uygulamak; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirmek.
5) Mühendislik problemlerini kurgulamak, çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamak.
6) Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirmek; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirmek.
7) Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarmak; bir yabancı dili anlama, okuma ve yazmayı en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurmak.
8) Teknoloji uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlamak. Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını listelemek.
9) Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek.
10) Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşmak, bilgiyi değerlendirmek ve uygulamak.
11) Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulamak.
12) Modelleme ve deneysel araştırmaları uygulamak; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümlemek.