KSU5215 İntermodal TaşımacılıkBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar KENTSEL SİSTEMLER VE ULAŞTIRMA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
KENTSEL SİSTEMLER VE ULAŞTIRMA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
KSU5215 İntermodal Taşımacılık Bahar 3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NİLGÜN CAMKESEN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Intermodal taşımacılık
Dersin Amacı: Dersin amacı; taşımacılık, kombine taşımacılık ve intermodal taşımacılık hakkında detaylı bilgi verilmesidir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Taşımacılık kavramının anlaşılması

Çok modlu taşımacılığın öğrenilmesi

Modlararası taşımacılığın öğrenilmesi

Dersin İçeriği

Birden fazla taşıma türünün entegrasyonuyla yapılan taşımacılıkta kullanılan uluslararası ifadeler ve tanımları. Çok türlü taşımacılık (multi-modal transport), Türler arası taşımacılık (Inter-modal transport) ve kombine taşımacılık (combined transport). Değişik taşıma türlerinin kuvvetli ve zayıf yönleri, fırsatlar ve tehditleri içeren SWOT (KZFT), analizi. Taşımacılıkta uzmanlaşma, rekabet, işbirliği ve uygun taşıma şeklinin seçimi. Değişik taşıma sistemlerinde kullanılan yük taşıma araçları ve değişim eğilimleri ile taşımacılıkta kullanılan teknik terimler. Taşıma zincirinde karayolu, demiryolu, denizyolu, iç suyolu ve havayolu taşıma araçlarının her birinin ekonomik olduğu yerlerde kullanıldığı karma taşıma sistemleri. Ro-Ro, Ro-La (TOFC), Piggyback (COFC) uygulamaları. Çekicili, çekicisiz refakatli ve refakatsiz taşıma şekilleri. Intermodal taşıma zincirinin yükleri birleştirme, taşıma türleri arasında bağlantı kurma, aktarma ve dağıtım gibi ana fonksiyonlarının incelenmesi. Avrupa ve Türkiye’de karma taşımacılık uygulamaları. Karma taşımacılık yönünden limanlarımızın demiryolu ve karayolu bağlantılarının incelenmesi.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Taşımacılık
3) Taşımacılık Kavramı
4) Kombine Taşımacılık
5) Çok modlu taşımacılık
6) Çok modlu taşımacılık
7) İntermodal taşımacılık
8) İntermodal taşımacılık
9) Arasınav
10) Taşımacılıkta uluslararası durum
11) GZFT Analizi
12) GZFT Analizi
13) Taşımacılık sektöründe uzmanlıklar
14) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Derste verilen notlar / Lecture Notes
Diğer Kaynaklar: Sunumlar / Presentations

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 0
Küçük Sınavlar 4 % 10
Ödev 5 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 10 6 60
Ödevler 5 20 100
Küçük Sınavlar 4 10 40
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 270

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ulaştırma kapsamında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alanda veya ilgili yan alanlarda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek. 4
2) Ulaştırma içerikli mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak. 4
3) Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahiptir; gerektiğinde bunları incelemek ve öğrenmek. 4
4) Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlamak ve uygulamak; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirmek.
5) Mühendislik problemlerini kurgulamak, çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamak.
6) Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirmek; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirmek.
7) Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarmak; bir yabancı dili anlama, okuma ve yazmayı en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurmak.
8) Teknoloji uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlamak. Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını listelemek.
9) Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek.
10) Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşmak, bilgiyi değerlendirmek ve uygulamak.
11) Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulamak.
12) Modelleme ve deneysel araştırmaları uygulamak; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümlemek.