KENTSEL SİSTEMLER VE ULAŞTIRMA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
KSU5215 | İntermodal Taşımacılık | Bahar | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi NİLGÜN CAMKESEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Intermodal taşımacılık |
Dersin Amacı: | Dersin amacı; taşımacılık, kombine taşımacılık ve intermodal taşımacılık hakkında detaylı bilgi verilmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Taşımacılık kavramının anlaşılması Çok modlu taşımacılığın öğrenilmesi Modlararası taşımacılığın öğrenilmesi |
Birden fazla taşıma türünün entegrasyonuyla yapılan taşımacılıkta kullanılan uluslararası ifadeler ve tanımları. Çok türlü taşımacılık (multi-modal transport), Türler arası taşımacılık (Inter-modal transport) ve kombine taşımacılık (combined transport). Değişik taşıma türlerinin kuvvetli ve zayıf yönleri, fırsatlar ve tehditleri içeren SWOT (KZFT), analizi. Taşımacılıkta uzmanlaşma, rekabet, işbirliği ve uygun taşıma şeklinin seçimi. Değişik taşıma sistemlerinde kullanılan yük taşıma araçları ve değişim eğilimleri ile taşımacılıkta kullanılan teknik terimler. Taşıma zincirinde karayolu, demiryolu, denizyolu, iç suyolu ve havayolu taşıma araçlarının her birinin ekonomik olduğu yerlerde kullanıldığı karma taşıma sistemleri. Ro-Ro, Ro-La (TOFC), Piggyback (COFC) uygulamaları. Çekicili, çekicisiz refakatli ve refakatsiz taşıma şekilleri. Intermodal taşıma zincirinin yükleri birleştirme, taşıma türleri arasında bağlantı kurma, aktarma ve dağıtım gibi ana fonksiyonlarının incelenmesi. Avrupa ve Türkiye’de karma taşımacılık uygulamaları. Karma taşımacılık yönünden limanlarımızın demiryolu ve karayolu bağlantılarının incelenmesi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Taşımacılık | |
3) | Taşımacılık Kavramı | |
4) | Kombine Taşımacılık | |
5) | Çok modlu taşımacılık | |
6) | Çok modlu taşımacılık | |
7) | İntermodal taşımacılık | |
8) | İntermodal taşımacılık | |
9) | Arasınav | |
10) | Taşımacılıkta uluslararası durum | |
11) | GZFT Analizi | |
12) | GZFT Analizi | |
13) | Taşımacılık sektöründe uzmanlıklar | |
14) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Derste verilen notlar / Lecture Notes |
Diğer Kaynaklar: | Sunumlar / Presentations |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 4 | % 10 |
Ödev | 5 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 10 | 6 | 60 |
Ödevler | 5 | 20 | 100 |
Küçük Sınavlar | 4 | 10 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 270 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ulaştırma kapsamında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alanda veya ilgili yan alanlarda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek. | 4 |
2) | Ulaştırma içerikli mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak. | 4 |
3) | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında farkındalığa sahiptir; gerektiğinde bunları incelemek ve öğrenmek. | 4 |
4) | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlamak ve uygulamak; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirmek. | |
5) | Mühendislik problemlerini kurgulamak, çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulamak. | |
6) | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirmek; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirmek. | |
7) | Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarmak; bir yabancı dili anlama, okuma ve yazmayı en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurmak. | |
8) | Teknoloji uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlamak. Teknoloji alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları, etkileri ve sonuçlarını listelemek. | |
9) | Verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetmek. | |
10) | Teknoloji alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşmak, bilgiyi değerlendirmek ve uygulamak. | |
11) | Tanımlanmış teknoloji problemlerini çözmek için yöntem geliştirmek ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulamak. | |
12) | Modelleme ve deneysel araştırmaları uygulamak; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümlemek. |