MÜHENDİSLİK YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISM5302 | Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. GÜL TEKİN TEMUR ASLAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı tedarik zinciri yönetiminin uygulaması ve teorisi hakkında derinlemesine bilginin öğrencilere sunulmasıdır. Bu derste stratejik tedarik zinciri kararlarının yanısıra daha detay taktiksel ve operasyonel tedarik zinciri kararlarının alınmasında kullanılan analitik metodlar öğretilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler: • tedarik zinciri yönetiminin firmalar için nasıl rekabet avantajı sağladığını kavrayacak • bir tedarik zincirinin performansını etkileyen temel faktörleri bilecek • tedarik zinciri problemlerinin çözümünde analitik metodları uygulayabileceklerdir. |
tedarik zinciri yönetiminde stratejik modeller, tedarik zinciri tasarımı, tedarik zinciri yönetiminde taktiksel modeller, tedarik zinciri operasyonlarının planlamasın ve kontrolü, stok planlama, üretim ve dağıtım planlama, kamçı etkisi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tedarik zinciri yönetimine giriş | |
2) | Tedarik zincirinde stratejik konular, tedarik zinciri bileşenleri ve performans faktörleri | |
3) | Tedarik zinciri ağ tasarımı | |
4) | Tedaik zincirinde ağ tasarımında belirsizlik konuları | |
5) | Tedarik zincirinde talep tahmini | |
6) | Tedarik zincirinde arz talep dengesi ve genel planlama | |
7) | ARASINAV | |
8) | Tedarik zinciri stok planlama | |
9) | Tedarik zinciri stok planlama | |
10) | Tedarik zincirinde taşımacılık | |
11) | Öğrenci proje sunumları | |
12) | Öğrenci proje sunumları | |
13) | Öğrenci proje sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Chopra, S. and Meindl P., Supply Chain Management: Strategy, Planning and Operations, 3rd Edition, Pearson, 2007. |
Diğer Kaynaklar: | Sanders N.R., Supply Chain Management: A Global Perspective, 1st Edition, Wiley, 2012. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 202 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Süreç Odaklı olabilmek | |
2) | Teknik Özellikleri Yöneticilik fonksiyonları ile entegre edebilmek | |
3) | Ekonomik, Sosyal ve Çevre koşullarınıda dikkate alarak Yöneticilik becerilerini geliştirmek | |
4) | Hızlı ve Çevik karar verme sürecini başlatabilmek | |
5) | Disiplin içi veya çok disiplinli takımlarda liderlik yapmak, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirmek, bireysel çalışabilmek ve sorumluluk almak | |
6) | Mesleki ve Etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek | |
7) | Mühendislik çözümlerinin ekonomik ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olabilmek | |
8) | Mühendislik Yönetimi uygulamaları için gerekli modern teknik, araç ve bilişim teknolojilerini seçme ve etkin olarak kullanma becerisine sahip olabilmek | |
9) | Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı, ve görsel yöntemler kullanarak etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilmek | |
10) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine ulaşabilmek | |
11) | Girişimcilik, Sürdürülebilirlilik ve Yenilikçilik hakkında farkındalık sahibi olabilmek | |
12) | Mühendislik problemleri için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olabilmek |