MÜHENDİSLİK YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISM5128 | Yöneticiler İçin Finansal Okuryazarlık | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YAMAN ÖMER ERZURUMLU |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. YAMAN ÖMER ERZURUMLU Dr. Öğr. Üyesi YÜCEL BATU SALMAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Finansal muhasebe ve finansal yönetimin ana konuları işlenecektir. Konuların anahatlarının tanıtılmasını takiben ilgili konuya yönelik sınıf içi sorular çözülecek ve vaka çalışmaları yapılacaktır. Amaç muhasebenin ve finansal yönetimin temelleri konusunda öğrenciye bilgi verilmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - Finans dünyası, oyuncular ve bileşenler hakkında genel bilgi edinmek - Temel finansal tabloları okuma, yorumlama ve değerleme becerisi kazanmak - Paranın zaman değerini öğrenmek - Paranın zaman değerini hisses senedi tahvil ve diğer nakit akışlarına uygulamak - Bu uygulamalar için kullanılan metodların kavranması - Bu uygulamalar esnasında kullanılan iskonto oranının hesaplanması - Bu uygulamalar esnasında nakit akışlarının nasıl hesaplandığının öğrenilmesi - Kısa vadeli varlık yönetimi ve pasif yönetiminin esaslarının görülmesi |
1. Bilanço ve Gelir Tablosu 2. Nakit akış Tablosu ve Firma Faaliyetlerinin kayıt edilmesi 3. Proforma Tablolar nasıl hazırlanır 4. Finansal Tabloların analizi 5. Paranın Zaman Değeri 6. Risk ve Getiri 7. Yatırım Kararlarının Analiz Teknikleri 8. Sermaye Maliyeti 9. Nakit Akışı Hesaplamaları 10. Duyarlılık / Senaryo ve Monte Karlo Analizleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilanço ve Gelir Tablosu | N/A |
2) | Nakit Akış Tablosu | Gürsoy 4 ve 5. Bölüm |
3) | Proforma Tablolar | Gürsoy 5. Bölüm |
4) | Finansal Tabloların Analizi | Gürsoy 4. Bölüm |
5) | Paranın Zaman Değeri | Gürsoy 7. Bölüm |
6) | Paranın Zaman Değeri | Gürsoy 7. Bölüm |
7) | Ara Sınav | N/A |
8) | Risk ve Getiri | Gürsoy Bölüm 8 |
9) | Kısa Vadeli Aktif Yönetimi | Gürsoy Bölüm 14/15 |
10) | Kısa Vadeli Borç Yönetimi | Gürsoy Bölüm 13 |
11) | Yatırım Kararları Analiz Teknikleri | Gürsoy Bölüm 16 |
12) | Sermaye Maliyeti | Gürsoy Bölüm 18 |
13) | Proje Nakit Akışlarının Tahmini | Gürsoy Bölüm17 |
14) | Genel Tekrar | N/A |
Ders Notları / Kitaplar: | Finansal Yönetim İlkeleri, C.T. Gürsoy, Beta Yayınevi, 2014 |
Diğer Kaynaklar: | N/A |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 4 |
Ödev | 7 | % 21 |
Ara Sınavlar | 2 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 2 | % 10 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 3 | 36 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 5 | 60 |
Ödevler | 7 | 6 | 42 |
Ara Sınavlar | 2 | 3 | 6 |
Rapor Teslimi | 2 | 21 | 42 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 189 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Süreç Odaklı olabilmek | |
2) | Teknik Özellikleri Yöneticilik fonksiyonları ile entegre edebilmek | |
3) | Ekonomik, Sosyal ve Çevre koşullarınıda dikkate alarak Yöneticilik becerilerini geliştirmek | |
4) | Hızlı ve Çevik karar verme sürecini başlatabilmek | |
5) | Disiplin içi veya çok disiplinli takımlarda liderlik yapmak, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirmek, bireysel çalışabilmek ve sorumluluk almak | |
6) | Mesleki ve Etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek | |
7) | Mühendislik çözümlerinin ekonomik ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olabilmek | |
8) | Mühendislik Yönetimi uygulamaları için gerekli modern teknik, araç ve bilişim teknolojilerini seçme ve etkin olarak kullanma becerisine sahip olabilmek | |
9) | Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı, ve görsel yöntemler kullanarak etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilmek | |
10) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine ulaşabilmek | |
11) | Girişimcilik, Sürdürülebilirlilik ve Yenilikçilik hakkında farkındalık sahibi olabilmek | |
12) | Mühendislik problemleri için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olabilmek |