BÜYÜK VERİ ANALİTİĞİ VE YÖNETİMİ (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INE6103 | Çok Değişkenli Veri Analizi | Güz | 3 | 0 | 3 | 9 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. SELİM ZAİM Doç. Dr. YÜCEL BATU SALMAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu doktora dersinin amacı, öğrencilerin çok değişkenli veri analizine ilişkin değişik konuları anlama becerilerini geliştirmek, bilgilerini arttırmak ve konunun uygulamaları ile yorumlanması hakkında pratik deneyim kazanmalarını sağlamaktır. Dersin odak noktası, doğru analizin seçimi, verinin analize hazır hale getirilmesi, çıktının yorumlanması ve karmaşık bulguların sunumu gibi pratik konuları kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Çok değişkenli veri analizi için gereken prosedürleri ve programları kullanabilme becerisi geliştirmek. 2. Belirli bir araştırma problemi için uygun çok değişkenli veri analizi tekniğini belirleyebilmek. |
Bu ders kapsamında işlenecek konular: Doğrusal ve çoklu regresyon modelleri, kukla değişkenli regresyon modelleri, çoklu doğrusal bağlantı problemi ve çözüm yöntemleri, çok değişkenli veri analiz teknikleri (Yapısal eşitlik modeli, faktör analizi, kovaryans analizi, ayırma analizi). |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Verinin değerlendirilmesi ve temel veri manupulasyonları | |
3) | Çoklu regresyon analizi | |
4) | Açıklayıcı faktör analizi | |
5) | Covaryans temelli Yapısal eşitlik modeli | |
6) | Doğrulayıcı Faktör analizi | |
7) | Değerlendirme, Arasınav | |
8) | Yol analizi: Kovaryans temelli yapısal eşitlik modelinde | |
9) | Varyans temelli yapısal eşitlik modeli | |
10) | Yol analizi: Varyans temelli yapısal eşitlik modeli altında | |
11) | Sinir ağları analizi | |
12) | Ayırma (Diskriminant) analizi | |
13) | Kümeleme analizi | |
14) | Problemler, gözden geçirme |
Ders Notları / Kitaplar: | • Multivariate Data Analysis by Joseph F. Hair, Jr,, William C. Black, Barry J. Babin, Rolph E. Anderson, 7/E, Pearson, 2010. • Applied Multivariate Techniques by Subhash Sharma. John Wiley & Sons, Inc. 1996. • Regression Analysis by Example by Samprit Chatterjee and Ali S. Hadi. John Wiley & Sons, Inc. 2006. |
Diğer Kaynaklar: | Various |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 188 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilimsel literatürü takip eder, eleştirel biçimde analiz eder ve mühendislik problemlerinin çözümünde etkin biçimde kullanır. | |
2) | Büyük Veri Analitiği ve Yönetimi ile ilgili özgün projeler tasarlar, planlar, uygular ve yönetir. | |
3) | Büyük Veri Analitiği ve Yönetimi ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür, bilimsel sorumluluk alır ve elde edilen sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | |
4) | Yaptığı araştırma ve projelerin sonuçlarını akademik standartlara uygun biçimde yazılı, sözlü ve görsel olarak etkili bir şekilde sunar. | |
5) | Büyük Veri Analitiği ve Yönetimi alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren konularda bağımsız araştırma yapar, özgün düşünce geliştirir ve bu bilgileri uygulamaya aktarır. | |
6) | Büyük Veri Analitiği ve Yönetimi alanına özgü ileri düzey kuramsal ve uygulamalı bilgileri etkin bir biçimde kullanır. | |
7) | Mesleki, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder; mühendislik uygulamalarının toplumsal, çevresel ve etik etkilerini gözeterek sorumluluk alır. |