DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENM5302 | Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BARIŞ SELÇUK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | N.A. |
Dersin Amacı: | This course is intended to provide students with in depth knowledge of principles and theory of supply chain management. The goal of this course is to cover not only high-level supply chain strategy and concepts, but also to give students a solid understanding of the analytical tools necessary to solve supply chain problems. This course helps students develop an understanding of the strategic role of a supply chain, the key strategic drivers of supply chain performance, analytic methodologies for supply chain analysis and their interrelationships. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; After completing this course, students should be able to: • Understand how good supply chain management can be a competitive advantage • Identify the key drivers of supply chain performance • Apply analytical methods to practical supply chain problems |
Strategic modeling of supply chains, supply chain design, tactical planning of supply chains, planning and control of supply chain operations, inventory planning, production and distribution planning in supply chains, bull-whip effect. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Introduction to Supply Chain Management | |
2) | Supply Chain Strategy, Supply Chain Drivers | |
3) | Supply Chain Network Design – Framework | |
4) | Supply Chain Network Design - Uncertainty | |
5) | Demand and Supply Management - Forecasting | |
6) | Demand and Supply Management – Aggregate Planning | |
7) | MIDTERM | |
8) | Demand and Supply Management – Inventory Planning | |
9) | Demand and Supply Management – Inventory Planning | |
10) | Transportation in a Supply Chain | |
11) | Student Term Project Presentations | |
12) | Student Term Project Presentations | |
13) | Student Term Project Presentations | |
14) | Review | |
15) | FINAL |
Ders Notları / Kitaplar: | Chopra, S. and Meindl P., Supply Chain Management: Strategy, Planning and Operations, 3rd Edition, Pearson, 2007. |
Diğer Kaynaklar: | Sanders N.R., Supply Chain Management: A Global Perspective, 1st Edition, Wiley, 2012. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sunum / Seminer | 1 | 20 | 20 |
Proje | 1 | 40 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 41 | 41 |
Final | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 190 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |