BİLGİ TEKNOLOJİLERİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CMP5151 | Yazılım Tasarım Modelleri | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BETÜL ERDOĞDU ŞAKAR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu derste yazılım mühendisliği dahilindeki tasarım desenleri anlatılacaktır. Klasik tasarım desenleri olan yaratımsal, yapısal ve davranışsal desenler aktarılacaktır. Bunların yanında dağıtılmış programlama, kullanıcı arayüzü ve büyük ölçekli iş uygulamalarındaki desenlerden de bahsedilecektir. Anti-desenler de kısaca aktarılacaktır |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Klasik tasarım desenleri olan yaratımsal, yapısal ve davranışsal desenler gerçek problemler üzerinde uygulama II. büyük ölçekli iş uygulamalarındaki desenleri gerçek problemler üzerinde uygulama III. Anti-desenleri tanıma ve kaçınma IV. Problemleri desenler açısından analiz edebilme V. Desenleri kategorize edebilme |
Yaratımsal, yapısal ve davranışsal desenler, dağınık programlama ve kullanıcı arayüzü desenleri, büyük iş akışı desenleri, anti-desenler, çevik yazılım geliştirme süreçleri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Nesne yönelimli programlamaya giriş ve UML | |
2) | Yaratımsal desenler 1 | |
3) | Yaratımsal desenler 2 | |
4) | Yapısal desenler 1 | |
5) | Yapısal desenler 2 | |
6) | Davranışsal desenler 1 | |
7) | Davranışsal desenler 2 | |
8) | Arasınav | |
9) | Dağınık programlama ve kullanıcı arayüzü desenleri | |
10) | Büyük iş ölçekli desenler 1 | |
11) | Büyük iş ölçekli desenler 2 | |
12) | anti-desenler | |
13) | Proje sunumları | |
14) | Proje sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | 1- Gamma, E. Design Patterns : Elements of Reusable Object-Oriented Software. Pearson Education India, 1995 2- Head First Design Patterns: A Brain-Friendly Guide, Eric Freeman, Elisabeth Robson, Bert Bates, and Kathy Sierra. 2004 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 35 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 25 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 75 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 80 | 80 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 202 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgi teknolojileri alanındaki bilimsel literatürü takip eder, eleştirel bir yaklaşımla analiz eder ve karmaşık BT problemlerinin çözümünde etkin biçimde kullanır. | |
2) | Bilgi teknolojileriyle ilgili özgün projeler tasarlar, planlar, uygular ve proje yönetimi süreçlerini etkin biçimde yürütür. | |
3) | Bilgi teknolojileri alanındaki çalışmaları bağımsız olarak yürütür, bilimsel sorumluluk alır ve elde edilen bulguları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir. | |
4) | Yürüttüğü araştırma ve projelerin sonuçlarını, akademik ve sektörel standartlara uygun biçimde yazılı, sözlü ve görsel olarak etkili bir şekilde sunar. | |
5) | Alanla ilgili uzmanlık gerektiren konularda bağımsız araştırmalar yapar, yenilikçi ve özgün fikirler geliştirir, bu bilgileri teknolojiye ve uygulamaya dönüştürür. | |
6) | Bilgi teknolojileri alanına özgü ileri düzey kuramsal bilgileri ve uygulamalı becerileri etkin biçimde kullanır; güncel yazılım, donanım ve sistem çözümlerini analiz eder ve geliştirir. | |
7) | Mesleki, bilimsel ve etik ilkelere uygun hareket eder; bilgi teknolojileri uygulamalarının toplumsal, çevresel ve etik etkilerini gözeterek sorumluluk alır. |