POL6010 Siyaset TeorisiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POL6010 Siyaset Teorisi Bahar
Güz
3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GAYE İLHAN DEMİRYOL
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Dersin amacı öğrenciyi siyasi teorinin geçmişi ve bugününe ilişkin gerekli bilgiyle donatmak ve siyasi teorinin evriminin hangi süreçlerden geçerek gerçekleştiğini aktarmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenci politik kurumların ve davranışların hareket tarzını anlamaya yönelik bilimsel, sosyal ve felsefi hususlara hakim hale gelecektir. Buna ek olarak öğrenci birincil ve ikincil kaynakları kullanarak çeşitli fikir sistemlerini sistematik olarak analiz etmeyi öğreneektir. Buna bağlı olarak öğrenci politik süreçleri değerlendirmeye, anlamaya ve dahil olmaya daha hazır hale gelecektir.

Dersin İçeriği

Ders metodolojik bireyciliğin kolektif karar alma süreçlerine uygulanması esasına dayalıdır. Oy verenlerin ,bürokratların ve seçilmiş politikacıların davranışı incelenecek, ve grup teorisi, anayasa teorisi ve hükümetlerin boyutunu ve büyüklüğünü sınırlayan ekonomik sebeplere özel önem verilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Bağlam dahilinde siyasi düşünce
2) Eski Çağ'da ve Orta Çağ'da Politik Düşünce
3) Modern Siyasi Düşünce
4) Siyaset: Sosyal Bilim ve İdeoloji
5) Klasik Liberalizm ve Muhafazakarlık
6) Anarşizm ve Marksizm
7) Politik Ekonomi: Bireyci Perspektifler
8) Politik Ekonomi: Toplulukçu Perspektifler
9) İlerlemeci Liberalizm
10) Solculuk Biçimleri
11) Çağdaş Toplumsal Hareketler
12) Muhafazakarlık Biçimleri
13) Sunumlar ve Tartışma
14) Dersin gözden geçirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bastiat, Frederic. The Law
Minogue, Kenneth. Politics: A Very Short Introduction [M]
Schall, James V. AStudent's Guide to Liberal Learning
Schumaker, Paul, et al. Great Ideas/Grand Schemes
Budziszewski, J. "Politics of Virtues, Government of Knaves"
Hayek, Friedrich. The Road to Serfdom [abridged]
Hughes, Jonathan. "Regulatory Legerdemain"
Kirk, Russell. "The Idea of Conservatism," from The Conservative Mind.
"Three Types of Imagination," from "Introduction" to Irving Babbitt, •
Literature and the American College Kuehnelt-Leddihn, Erik von. Leftism Revisited, Introduction, chs. 1-4.
Locke, John. Second Treatise on Civil Government (excerpts)
Lieber, Francis. "The Ancient and Modern Teacher of Politics," from Miscellaneous Writings
Mitchell, William C., and Randy T. Simmons. "Political Pursuit of Private Gain: Coercive Redistribution" Portland Declaration
Rahe, Paul. "Don Corleone, Multiculturalist"
Rushdoony, Rousas John. Politics of Guilt and Pity, ch. 11:6
Samson, Steven Alan. "Models of Historical Interpretation," Contra Mundum
Sumner, William Graham. "What Social Classes Owe Each Other."
Diğer Kaynaklar: Bronner, Stephen Eric. Twentieth Century Political Theory: A Reader
Curtis, Michael, ed. The Nature of Politics
Panichas, George A., ed. Modern Age: The First Twenty-Five Years
Rothbard, Murray N. For a New Liberty: The Libertarian Manifesto
Rushdoony, Rousas John. The One and the Many. Politics of Guilt and Pity
Schumaker, Paul, et al. Ideological Voices: An Anthology
Sorokin, Pitirim. The Crisis of Our Age
Vasquez, John A. Classics of International Relations

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 5 % 25
Sunum 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 14 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 74
Final 1 3
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) - Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma 2
2) - Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 4
3) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 5
4) - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 3
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 3
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 3