DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POL6010 | Siyaset Teorisi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GAYE İLHAN DEMİRYOL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrenciyi siyasi teorinin geçmişi ve bugününe ilişkin gerekli bilgiyle donatmak ve siyasi teorinin evriminin hangi süreçlerden geçerek gerçekleştiğini aktarmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenci politik kurumların ve davranışların hareket tarzını anlamaya yönelik bilimsel, sosyal ve felsefi hususlara hakim hale gelecektir. Buna ek olarak öğrenci birincil ve ikincil kaynakları kullanarak çeşitli fikir sistemlerini sistematik olarak analiz etmeyi öğreneektir. Buna bağlı olarak öğrenci politik süreçleri değerlendirmeye, anlamaya ve dahil olmaya daha hazır hale gelecektir. |
Ders metodolojik bireyciliğin kolektif karar alma süreçlerine uygulanması esasına dayalıdır. Oy verenlerin ,bürokratların ve seçilmiş politikacıların davranışı incelenecek, ve grup teorisi, anayasa teorisi ve hükümetlerin boyutunu ve büyüklüğünü sınırlayan ekonomik sebeplere özel önem verilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Bağlam dahilinde siyasi düşünce | |
2) | Eski Çağ'da ve Orta Çağ'da Politik Düşünce | |
3) | Modern Siyasi Düşünce | |
4) | Siyaset: Sosyal Bilim ve İdeoloji | |
5) | Klasik Liberalizm ve Muhafazakarlık | |
6) | Anarşizm ve Marksizm | |
7) | Politik Ekonomi: Bireyci Perspektifler | |
8) | Politik Ekonomi: Toplulukçu Perspektifler | |
9) | İlerlemeci Liberalizm | |
10) | Solculuk Biçimleri | |
11) | Çağdaş Toplumsal Hareketler | |
12) | Muhafazakarlık Biçimleri | |
13) | Sunumlar ve Tartışma | |
14) | Dersin gözden geçirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Bastiat, Frederic. The Law Minogue, Kenneth. Politics: A Very Short Introduction [M] Schall, James V. AStudent's Guide to Liberal Learning Schumaker, Paul, et al. Great Ideas/Grand Schemes Budziszewski, J. "Politics of Virtues, Government of Knaves" Hayek, Friedrich. The Road to Serfdom [abridged] Hughes, Jonathan. "Regulatory Legerdemain" Kirk, Russell. "The Idea of Conservatism," from The Conservative Mind. "Three Types of Imagination," from "Introduction" to Irving Babbitt, • Literature and the American College Kuehnelt-Leddihn, Erik von. Leftism Revisited, Introduction, chs. 1-4. Locke, John. Second Treatise on Civil Government (excerpts) Lieber, Francis. "The Ancient and Modern Teacher of Politics," from Miscellaneous Writings Mitchell, William C., and Randy T. Simmons. "Political Pursuit of Private Gain: Coercive Redistribution" Portland Declaration Rahe, Paul. "Don Corleone, Multiculturalist" Rushdoony, Rousas John. Politics of Guilt and Pity, ch. 11:6 Samson, Steven Alan. "Models of Historical Interpretation," Contra Mundum Sumner, William Graham. "What Social Classes Owe Each Other." |
Diğer Kaynaklar: | Bronner, Stephen Eric. Twentieth Century Political Theory: A Reader Curtis, Michael, ed. The Nature of Politics Panichas, George A., ed. Modern Age: The First Twenty-Five Years Rothbard, Murray N. For a New Liberty: The Libertarian Manifesto Rushdoony, Rousas John. The One and the Many. Politics of Guilt and Pity Schumaker, Paul, et al. Ideological Voices: An Anthology Sorokin, Pitirim. The Crisis of Our Age Vasquez, John A. Classics of International Relations |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 5 | % 25 |
Sunum | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 74 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |