GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POL6003 | Karşılaştırmalı Siyaset | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ARDA CAN KUMBARACIBAŞI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Dersin iki amacı vardır: Birincisi, öğrenciyi karşlaştırmalı siyaset alanındaki temel konulara ve araştırma alanlarına alıştırmaktır. İkincisi, öğrenciyi karşılaştırmalı siyaset araştırmaları için gerekli analitik, teorik ve kavramsal araçlarla donatmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur ayrıca bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirip derinleştirir. Ulus devletten günümüze kadar uluslararası ilişkilerin coğrafi, kurumsal, yapısal, kavramsal ve kuramsal gelişimi; devletin siyasi, ekonomik ve hukuki temeli hakkında bilgi birikimine sahip olur. Uluslararası arenada çeşitli güvenlik sorunlarını, stratejilerini ve pratik sonuçları eleştirel olarak değerlendirebilir. |
Siyaset bilimi doktora öğrencilerinin karşılaştırmalı siyasetin başlıca konularıyla içli dışlı olmaları amaçlanır. Karşılaştırmalı siyaset hem konunun kendisi, hem de bir metoddur. Konu olarak, politik süreçlerin sonuçlarını, kurumları ve ypaıları inceler. Bir metod olarak, politik hayata dair bilgilerimizi artırmak amacıyla politik mekanizmaları (yalnızca farklı ülkeler değil, aynı ülkedeki farklı bölgeler vb. de buna dahildir) sistematik bir şekilde karşılaştırmaya dayanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Karşılaştırmalı Siyaset Nedir? | Arend Lijphardt, “Comparative politics and comparative method,” The American Political Science Review, Vol. 65, No. 3 (September 1971), pp. 682-693. David Collier, “The comparative method” in Political Science: The state of the discipline II, edited by A.W. Finifter, Washington, D.C.: American Political Science Association. |
3) | Güç hakkında düşünmek | John Gaventa, Power and Powerlessness. Quiescence and Rebellion in an Appalachian Valley (University of Illinois Press, 1982), 3-32. Jeffrey C. Isaac, “Beyond the Three Faces of Power: A Realist Critique,” Polity, Vol. 20, No.1 (Autumn 1987), pp.4-31. |
4) | Devlet İnşası | Thomas Ertman, Birth of the Leviathan : Building States and Regimes in Medieval and Early Modern Europe (Cambridge University Press, 1997) |
5) | Demokrasi ve Sosyal Sınıflar | Barrington Moore, Social Origins of Dictatorship and Democracy: Lord and Peasant in the Making of the Modern World (Beacon Press, 1993) |
6) | Devleter ve Devrimler | Theda Skocpol, States and Social Revolutions: A Comparative Analysis of France, Russia and China (Cambridge University Press, 1979) |
7) | Rejimler ve Performans | Daron Acemoglu & James Robinson, Why Nations Fail: The Origins of Power, Prosperity, and Poverty (Crown Business, 2012) |
8) | Milliyetçilik | Benedict Anderson, Imagined Communities: Reflections on the Origin and Spread of Nationalism (Verso, 2006) |
9) | Politik Kültür | Robert D. Putnam, Making Democracy Work: Civic Traditions in Modern Italy (Princeton, 1994) |
10) | Sosyal Hareketler | Sidney Tarrow, Power in Movement (Cambridge, 2011) |
11) | Kurumlar ve Çıkarlar | Albert O. Hirschman, Exit, Voice, and Loyalty: Responses to Decline in Firms, Organizations, and States (Harvard, 1970) |
12) | Kurumlar ve Siyasi Gelişme | Samuel P. Huntington, Political Order in Changing Societies (Yale, 2006) |
13) | Politik Şiddet | Stathis Kalyvas, The Logic of Violence in Civil War |
14) | Genel Değerlendirme ve Dersin Özetlenmesi | Akademik Makale ve ilgili kitaplar |
Ders Notları / Kitaplar: | Thomas Ertman, Birth of the Leviathan : Building States and Regimes in Medieval and Early Modern Europe (Cambridge University Press, 1997) Barrington Moore, Social Origins of Dictatorship and Democracy: Lord and Peasant in the Making of the Modern World (Beacon Press, 1993) Theda Skocpol, States and Social Revolutions: A Comparative Analysis of France, Russia and China (Cambridge University Press, 1979) Daron Acemoglu & James Robinson, Why Nations Fail: The Origins of Power, Prosperity, and Poverty (Crown Business, 2012) Benedict Anderson, Imagined Communities: Reflections on the Origin and Spread of Nationalism (Verso, 2006) Robert D. Putnam, Making Democracy Work: Civic Traditions in Modern Italy (Princeton, 1994) Sidney Tarrow, Power in Movement (Cambridge, 2011) Albert O. Hirschman, Exit, Voice, and Loyalty: Responses to Decline in Firms, Organizations, and States (Harvard, 1970) Samuel P. Huntington, Political Order in Changing Societies (Yale, 2006) Stathis Kalyvas, The Logic of Violence in Civil War (Cambridge, 2006) |
Diğer Kaynaklar: | Arend Lijphardt, “Comparative politics and comparative method,” The American Political Science Review, Vol. 65, No. 3 (September 1971), pp. 682-693 David Collier, “The comparative method” in Political Science: The state of the discipline II, edited by A.W. Finifter, Washington, D.C.: American Political Science Association John Gaventa, Power and Powerlessness. Quiescence and Rebellion in an Appalachian Valley (University of Illinois Press, 1982), 3-32 Jeffrey C. Isaac, “Beyond the Three Faces of Power: A Realist Critique,” Polity, Vol. 20, No.1 (Autumn 1987), pp.4-31 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Ödev | 14 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Ödevler | 13 | 3 | 39 |
Rapor Teslimi | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 225 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | - Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | 2 |
2) | - Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 4 |
3) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. - Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. - Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. - Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 5 |
4) | - Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, - Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. -Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | 3 |
5) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 3 |
6) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 3 |