DİŞ PROTEZ TEKNOLOJİSİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1806 | Yaşam Felsefesi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, felsefe ve yaşam arasındaki ilişki üzerinde durmak ve bu konudaki felsefi tartışmaların kavranmasını ve analiz edilmesini sağlamaktır. Felsefe ve yaşam arasındaki ilişkiyi konu alan felsefi tartışmaların kavranması günümüz düşüncesini anlamak ve analiz etmek için oldukça önemlidir. Bu tartışmaların Antikçağ’dan günümüze kadar uzanmaktadır. Yaşamın anlamı ve amacı konusunda felsefi bir çözümleme yapmak, felsefe tarihinde filozofların Etik alanında ortaya attığı kuramları imcelemek, öğrencinin eleştirel düşünme yeteneğini geliştirmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Öğrencinin analiz ve sorgulama yetisini geliştirmek. 2. Mutluluk, dostluk ve öteki gibi gündelik yaşama dair konular hakkında farkındalık oluşturmak. 3. Öğrencinin yaşamına ilişkin edindiği deneyimleri değerlendirme yetisi kazandırmak. 4. Öğrencinin yaşamını tek başına sürdürmediği ve daima “Öteki” ile bir yaşam paylaştığının farkına varması ve kendi dışındakilere karşı farkındalık oluşturmasını sağlamak. 5. Analitik düşünme yeteneğini geliştirmek. 6. Değer yargılarını geliştirmek. |
Özellikle Mutluluk, Dostluk, Başkası Problemi ve Ölüm gibi kavramların ele alınması ve açıklanması gerekmektedir. Ayrıca, Varoluşçuluk ve Hümanizm, önemli düşünce akımı olarak kabul edilmektedirler. Bu derste adı geçen kavramlar ve Varoluşçuluk ayrıntılı ve sistematik olarak ele alınmaktadır. Dersimizde, öğretim yöntem ve teknikleri olarak; anlatım, örnek olay inceleme, tartışma, okuma ve diğer yöntemlerden faydalanılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yaşam ve Felsefe Konu anlatımı | |
2) | Yaşamın Anlamı Konu anlatımı | |
3) | Yaşam Felsefesi ve Sokrates Konu anlatımı ve metin okuma | |
4) | Adalet Kavramı ve Erdem ile İlişkisi Konu anlatımı | |
5) | Dostluk Kavramı Konu anlatımı | |
6) | Başkası Problemi- Diğer Canlılar ve Biz Doğa ve Çevre için Farkındalık Oluşturma Konu anlatımı | |
7) | Başkası Problemi ve Levinas Konu anlatımı | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Varoluşçuluk ve Varoluşçuluğun iki temsilcisi: J.P. Sartre ve A. Camus | |
10) | Hümanizm Konu anlatımı | |
11) | Ölüm Kavramı Konu anlatımı | |
12) | Ölüm ve Farklı Kültürler Konu anlatımı | |
13) | Yaşam Ve Ölüm Arasında Konu anlatımı | |
14) | Felsefe ve Günümüz: Değerlendirme Konu anlatımı |
Ders Notları / Kitaplar: | Derste alınan notlar : “Ethics” (edited by David Cooper); “Ethics” (edited by Peter Singer) / Course Notes / Textbooks “Ethics” (edited by David Cooper); “Ethics” (edited by Peter Singer). + Course Notes. |
Diğer Kaynaklar: | Platon “Sokrates’in Savunması”, Aristoteles “Nikomakhos’a Etik”, Pierre Hadot “Yaşam için Felsefe”, Alfred Weber “Felsefe Tarihi” |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 2 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Uygulama | 2 | 17 | 34 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 116 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan vücudunun temel yapısını, baş-boyun bölgesi öncelikli olmak üzere sistemleri oluşturan organları ve yapıları öğrenir. | 1 |
2) | Diş protez laboratuarında kullanılan donanım ve malzemeler hakkında bilgi sahibi olur. | 1 |
3) | Diş protez laboratuarlarında yapılan çalışmaları teorik olarak bilir ve pratik uygulamasını yapabilir. | 1 |
4) | Temel bilgisayar kullanım bilgisi yanında, mesleğiyle ilgili yazılımları ve donanımları kullanmayı öğrenir. | 1 |
5) | Doğru iletişim için diş hekimliği terminolojisini bilir. | 1 |
6) | Çiğneme sistemindeki yapıların protetik ve ortodontik tedavisinde kullanılan sabit ve hareketli protez ve apareyleri üretebilir. | 1 |
7) | Diş protez laboratuvarı ile ilgili ekipmanı kullanabilir, bakımını ve gerektiğinde basit onarımlarını yapabilir. | 1 |
8) | Laboratuvarda kendisi ve diğer çalışanları çapraz enfeksiyondan korumak için gereken hijyen kurallarını bilir ve uygular. | 1 |
9) | Diş hekimleri ve diğer diş protez teknikerleri ile etkili iletişim kurabilir. | 1 |
10) | Etik ilkeleri ve mesleki değerleri benimsemiş ve bunları uygulayabilen, mesleki sorumluluğa sahip, mesleğiyle ilgili gelişmeleri takip edebilen ve yaşam boyu öğrenme ve kendini geliştirmeyi şiar edinmiş, ekip çalışmasına yatkın, ekip içinde ve hizmet sunduğu kişilerle iletişime açık diş protez teknikeri olmak. | 1 |
11) | Diş protez teknolojisine ve bununla birlikte diş hekimliğine ait her türlü gelişmeyi ve yeniliği takip eden ve bunları uygulamak için girişimde bulunan, özgüveni yüksek, ulusal ve uluslararası düzeyde saygı duyulan diş protez teknikeri olmak. | 1 |
12) | Teorik mesleki becerilerini pratik uygulama olarak hayata geçirebilen güncel donanıma sahip bir protez teknikeri olmak | 1 |
13) | Diş protez teknolojisi konusunda teorik ve pratik bilgiye sahip diş protez teknikerleri olarak kendi başına veya bir ekip içinde her türlü protetik apareyi üretebilir. | 1 |
14) | Bu hizmeti üretmek için kendi başına bir laboratuar açabileceği gibi özel veya kamu kuruluşlarında da mesleğini icra edebilir. | 1 |
15) | Diş hekimliğindeki gelişmeler doğrultusunda, bilim ve teknolojiden yararlanarak hekimlerin istediği her türlü protetik ve ortodontik apareyi kendi başına üretebilir. | 1 |
16) | Apareylerdeki bozuklukları onarabilir. Bu uygulamaları yaparken evrensel değerlere dikkat eder, etik ilkelere bağlıdır ve sorumluluk sahibi bir diş protez teknikeri olarak çalışır. | 1 |