Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş |
|
2) |
Toplumsal olanın bilgisi
nedir, nasıl elde edilir?
|
|
3) |
Toplumsal olanın bilgisi
nedir, nasıl elde edilir?
|
|
4) |
Modern öncesi toplumlarda
mitsel anlatı formları
|
|
5) |
Modern topluma geçişte Shakespeare tragedyaları
|
|
6) |
Modern anlatı formu ve
Shakespeare tragedyaları
|
|
7) |
Cervantes çağı ve ilk roman:
Don Kişot
|
|
8) |
VİZE
|
|
9) |
Sokaklardaki modernite 1: Goethe, Dickens ve Balzac
|
|
10) |
Sokaklardaki modernite 2:
Gogol, Dostoyevski ve Tolstoy
|
|
11) |
Alternatif modernleşmeler: Marquez, Necip Mahfuz
ve Füruğ Ferruhzad
|
|
12) |
Türk modernleşmesi ve
Türk edebiyatı1:
Ahmed Midhat’tan Nâzım Hikmet’e
|
|
13) |
Türk modernleşmesi ve Türk edebiyatı2: Nâzım Hikmet’ten Orhan Pamuk’a |
|
14) |
Final |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. |
4 |
2) |
Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
4 |
3) |
Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. |
4 |
4) |
Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. |
4 |
5) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
4 |
6) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
4 |
7) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
3 |
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
3 |
9) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
3 |
10) |
Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. |
3 |
11) |
Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
3 |