DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1607 | Etik | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı bazı temel kavramları ve bunların eleştirel ve felsefi düşünmeyi sağlamak için öğrencileri etik tartışmaları ile tanıştırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenci etiği kavramları, soruları ve sorunları bakımından ayırt edebilecektir. Öğrenci etiği, onun diğer felsefe disiplinleriyle olan farklarını göstererek analiz edebilecektir Öğrenci etiğin temel sorunlarını felsefi düzlemde değerlendirebilecektir. Öğrenci etiğin sorunlarını çağına uyarlayabilecektir. Öğrenci etik tarihi ve etik ilişkisini kavrayabilecektir. |
Etiğin temel kavramlarını ve sorunlarını tanıtmak; ahlak felsefesinin tarihini öğretmek |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Etik’in kaynaklarına uzun bir araştırma I Plato, Aristotle | Ders notları |
3) | Etik’in kaynaklarına uzun bir araştırma II Thomas Hobbes, Jean Jacques Rousseau. | Ders notları |
4) | Etik’in kaynaklarına uzun bir araştırmaIII Immanuel Kant, Karl Marx and Friedrich Engels, Charles Darwin, Friedrich Nietzsche, Sigmund Freud | Ders notları |
5) | Aklın Rolü I David Hume, Immanuel Kant, G.W.F.Hegel, | Ders notları |
6) | Aklın Rolü II Ludwig Wittgenstein, Jean-Paul Sartre, Thomas Nagel | Ders notları |
7) | Son İyi: M.K. Gandhi,, Aldous Huxley, Albert Camus | Ders notları |
8) | Doğal Hukuk, Doğal Haklar: Kuram- Thomas Aquinas John Locke, Robert Nozick, | Ders notları |
9) | Doğal Hukuk, Doğal Haklar: Eleştiri- Blaise Pascal, Jeremy Bentham, John Stuart Mill, | Ders notları |
10) | Film Gösterimi ve Tartışma- | Ders notları |
11) | Sonuçculuk- Jeremy Bentham, Henry Sidgwick, | Ders notları |
12) | Sonuçculuk | Ders notları |
13) | Film Gösterimi ve Tartışma- | Ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Oxford Readers: Ethics, ed. by Peter Singer, Oxford University Press, 1994 They can also benefit from the available Turkish translations of the texts |
Diğer Kaynaklar: | A.Cevizci, Etiğe Giriş, Paradigma Yayınları, İstanbul, 2. Baskı, 2007. Immanuel Kant, Ahlâk Metafiziğinin Temellendirilmesi (çev.: İ. Kuçuradi), TFK Yayınları, Ankara, 1995. İoanna Kuçuradi, Etik, TFK Yayınları, Ankara, 1996 Aristoteles, Nikomakhos’a Etik, (çev. S. Babür), Ayraç Yayınevi, Ankara, 1998. Harun Tepe, Etik ve Meslek Etikleri, Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları, Ankara, 2000. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 97 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | 4 |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | 4 |
3) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. | 4 |
4) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | 4 |
5) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 4 |
6) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
7) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 3 |
8) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
9) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 3 |
10) | Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | 3 |
11) | Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. | 3 |