İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (İNGİLİZCE, TEZSİZ, UZAKTAN ÖĞRETİM) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT5002 | ELT'de Ders ve Materyal Değerlendirme ve Geliştirme | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. UFUK KELEŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere Ingilizce öğretmenliginde kullanilan yeni trend materyaller ve ders programi hazirlama konulari tanitilir. Materyallerin bagli olduklari teorik prensipler aciklanir, ayrica etkili ve zayif noktalari değerlendirilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Ogrenciler dil mufredatini, ders programini, ders icerigini, materyallerini kritik edebilir. 2. Ogrenciler ders materyellerini etkili sekilde secip, analiz edip degerlendirebilir. 3. Ogrenciler mufredat tasarimı ve materyel irdeleme ilkelerini irdeler ve kullanır. 4. Dil öğretimi için uygun materyal seçer, gerekli uraylamaları yapar, ihtiyaçlara göre kendi ders mayeryallerini ilkelere bağlı olarak geliştirir. |
Bu ders Ingilizce oğretmenligindeki temel yaklasimlari ve ders programinin ihtiyac analizine, ders icerigi ve kazanimlarina ve degerlendirmelerine gore olusturulmasi konularini icerir. Ders kitaplari incelenir, gerektiginde oğrencilerin ihtiyacina ve ders hedeflerine gore bazi bolumlerin cikartilmasi, degistirilmesi ve ek materyel ile giderilmesi islenir. Cok cesitli ogretim durumlarina gore farkli kitaplar ele alinir. Derste Kullanılan Öğretim Yöntem ve Teknikleri -Proje -Teknoloji Destekli Öğrenme -İşbirliğine Dayalı Öğrenme -Anlatım -Okuma -Tartışma -Bireysel Çalışma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Greeting and going over the syllabus | |
2) | Key Terms in Materials Eval. & Development | 1. Glossary of basic terms for materials development in language teaching (Tomlinson, 2011); 2. Introduction: Are materials developing? (Tomlinson, 2013) |
3) | Principles of Effective Materials Development | 1. Introduction: The principles and procedures of materials development (Tomlinson, 2011) |
4) | Materials Evaluation | 1. Materials evaluation (Tomlinson, 2013) 2. Evaluating ELT Materials (McDonough & Shaw, 2013) |
5) | Coursebook Evaluation | 1. The ELT textbook (Richards, 2014); 2.What do teachers really want from coursebooks? (Masuhara, 2011) |
6) | Adapting and Adopting Materials | 1. Adapting and Adopting Materials (Macalister, 2016) |
7) | Developing Reading and Writing Materials | 1. Materials for developing reading skills (Masuhara, 2013); 2. Materials for developing writing skills (Hyland, 2013) |
8) | Developing Listening and Speaking Materials | 1. Some guidelines for developing listening materials (Maftoon et al., 2016); 2. Developing Materials for Speaking Skills (Bao, 2013) |
9) | Developing Vocabulary and Grammar Materials | 1. Materials for the teaching of Grammar (Stranks., 2013); 2. Materials for the teaching Vocabulary (Nation, 2013) |
10) | Culture in ELT Materials | 1. Materials for Cultural Awareness (Pulverness & Tomlinson, 2013) |
11) | Gamifying Materials | TBA |
12) | Final Project Presentations: Coursebook evaluations | |
13) | Final Project Presentations: Coursebook evaluations | |
14) | Final Project Presentations: Coursebook evaluations |
Ders Notları / Kitaplar: | Azarnoosh, M., Zeraatpishe, M., Faravani, A., & Kargozari, H. R. (Eds.). (2016). Issues in materials development. Sense Publishers. Garton, S., & Graves, K. (Eds.). (2014). International perspectives on materials in ELT. Palgrave-Macmillan. McDonough, J., & Shaw, C. (2013). Materials and methods in ELT. John Wiley & Sons. Tomlinson, B. (Ed.) (2011). Materials development in language teaching. (2nd ed.). Cambridge University Press. Tomlinson, B. (Ed.). (2013). Developing materials for language teaching. Bloomsbury Publishing. |
Diğer Kaynaklar: | Howard, J., & Major, J. (2004). Guidelines for designing effective English language teaching materials. The TESOLANZ Journal, 12(10), 50-58. Richards, J. C. (2001). The role of textbooks in a language program. RELC Guidelines, 23(2), 12-16. Tomlinson, B., Dat, B., Masuhara, H., & Rubdy, R. (2001). EFL courses for adults. ELT Journal, 55(1), 80-101. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Ödev | 2 | % 30 |
Sunum | 1 | % 10 |
Rapor Teslimi | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 30 | 30 |
Proje | 1 | 35 | 35 |
Ödevler | 2 | 25 | 50 |
Küçük Sınavlar | 2 | 16 | 32 |
Rapor Teslimi | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 291 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dil eğitimi alanında temel teorik ve olgusal bilgiye sahip olma | 2 |
2) | İngilizce öğretimi ve ikinci dil edinimiyle ilgili temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri anlama | |
3) | Eğitim bilimleri ve yabancı dil öğretimi alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilme | 3 |
4) | Yabancı dil öğretimiyle ilgili öğretim programları, stratejileri, yaklaşımları, yöntemleri ve teknikleri anlama ve değerlendirme | 5 |
5) | Dil eğitimiyle ilgili uygulamalı becerileri edinme ve geliştirme | 3 |
6) | Öğretim süreçlerinde bilimsel ve pedagojik bilgileri etkin şekilde kullanma | 2 |
7) | Öğrencilerin seviyelerine ve bireysel farklılıklarına uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygulayabilme | 4 |
8) | Yabancı dil öğretimi alanında akademik ve teknolojik kaynakları (CALL ve MALL dahil) kullanabilme | 3 |
9) | Öğrencilerin ihtiyaçlarına göre uygun öğretim materyalleri seçme ve geliştirme | 5 |
10) | Dil eğitimi alanındaki bilgi ve becerileri akademik ve mesleki topluluklarla paylaşabilme | |
11) | Yabancı dil öğretimi alanındaki güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimini sürdürebilme | 3 |
12) | Öğretim süreçlerini içinde bulunulan şartlara göre uyarlayabilme ve etkili ölçme-değerlendirme yöntemleri kullanma | 4 |
13) | Eğitim ve öğretim süreçlerinde bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme | 2 |