Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giris ve Genel Bakis |
|
2) |
Degerlendirmeye Genel bir Bakis ve Degerlendirmenin Temelleri |
|
3) |
Degerlendirme Yontemleri ve Modelleri |
|
4) |
Sorunlari Belirleme ve Degerlendirme Sorularini Hazirlama |
|
5) |
Problemi, Hedef Kitleyi ve Ihtiyaci Belirleme |
|
6) |
Urun ve Surec Degerlendirmesinin Planlanmasi |
|
7) |
Degerlendirme Yontem ve Tekniklerinin Secimi, Data Toplama Methodlarinin Secimi |
|
8) |
Orneklem ve Materyaller (Gelistirme ve/ya Secim) |
|
9) |
Data Analizi (Nitel ve Nicel) |
|
10) |
Data Analizi (Nitel ve Nicel) |
|
11) |
Degerlendirme Sonuclarinin Yorumlanmasi |
|
12) |
Etkililigi Olcme |
|
13) |
Proje Calismasi & Danisma |
|
14) |
Degerlendirmeyi Degerlendirme ve Sunumlar |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Fraenkel, J.R., & Wallen, N.E. (2006). How to design and evaluate research in education. New York, NY: McGraw Hill.
Russ-Eft, D., & Preskill, H. (2009). Evaluation in organizations: A systematic approach to enhancing learning, performance, and change. New York, NY: Basic Books.
Peter H. Rossi, Howard E Freeman, Mark W. Lipsey. 2003. Evaluation: A Systematic Approach. SAGE.
|
Diğer Kaynaklar: |
Patton, M.Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods. Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. |
|
2) |
Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. |
|
3) |
Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. |
|
4) |
Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. |
|
5) |
Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. |
|
6) |
Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. |
|
7) |
Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. |
|
8) |
Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. |
|
9) |
Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
|
10) |
Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. |
|
11) |
Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. |
|
12) |
Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |
|