İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (İNGİLİZCE, TEZSİZ, UZAKTAN ÖĞRETİM) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDT5002 | Eğitimde Araştırma Yöntemleri | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ALİ BAYKAL |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. KENAN DİKİLİTAŞ Prof. Dr. DERİN ATAY Dr. Öğr. Üyesi GURSU ASIK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | YOK |
Dersin Amacı: | Bu ders daha çok eğitim araştırma yöntemlerine kavramsal bir giriş niteliği taşımaktadır. Nicel araştırma yöntemlerine genel bir giriş yapılacaktır. Konu başlıkları şunlardır: nicel araştırma türleri, bu türlerin altındaki farklı dizaynlar, iç ve dış araştırma geçerliliği, araştırma hipotezlerini kurma, örnekleme, ölçme, literatür taraması, araştırma planı hazırlama ve araştırma raporu yazma. Nitel araştırma yöntemleri altında ise nitel ile nicel yöntemlerin karşılaştırılması ve nitel araştırmalarda veri toplama ve veri analizi konuları işlenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler: • Nicel araştırma türlerini sıralayabilecek ve ayrıştırabilecekler • Araştırma dizaynını iç ve dış geçerlilik açısından güçlendirme ile ilgili konuları anlayabilecekler • Eğitim alanında belli bir konuda literatür taraması yapabilecekler • Nicel araştırmalarda kullanılan farklı örnekleme yöntemlerini ve örnekleme yanlılığı etrafındaki konuları anlayabilecekler • Eğitim alanında kullanılan ölçme yöntem ve araç türlerinin psikometrik özelliklerini bilecekler • Ölçme araçlarını bulabilecekler ve ilgili bilgi kaynaklarını kullanarak bunlar hakkında bilgi toplayabilecekler • Eğitim alanında yapılan araştırmaları anlama ve değerlendirme becerilerini geliştirecekler • Nicel ve nitel araştırma yöntemleri arasındaki farkları anlayabilecekler • Nitel araştırmalarda veri toplama yöntemlerini anlayabilecekler • Nitel araştırmalarda veri analiz yöntemlerini anlayabilecekler • Eğitimde araştırma planlama becerilerini geliştirecekler • Eğitimde araştırma raporlama becerilerini geliştirecekler • Eğitimde sağlam bir araştırma için sistematik ve disiplinli bir yaklaşımın öneminin farkına varacaklar • Eğitim araştırmalarında etik konuları ve bunların önemini anlayacaklar |
Nicel araştırma türleri; iç ve diş araştırma geçerliliği; araştırma hipotezi kurma; literatür taraması; örnekleme; ölçme; araştırma planı hazırlama; araştırma raporu yazma; nitel araştırma yöntemlerinin özellikleri; nicel ile nitel araştırma yöntemleri arasındaki farklar; nitel araştırmalarda veri toplama; nitel araştırmalarda veri analizi; eğitim araştırmalarında etik prensipler |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Eğitim araştırmalarına giriş | Chapter 1: Gay, L.R., Mills, G.E., & Airasian, P. (2009). Educational research: Competencies for analysis and applications (9th ed.). Upper Saddle River, NJ: Merrill – Pearson. |
2) | Nicel araştırma türleri | Chapters 7 and 10: Gay, L.R., Mills, G.E., & Airasian, P. (2009). Educational research: Competencies for analysis and applications (9th ed.). Upper Saddle River, NJ: Merrill – Pearson. |
3) | Nicel araştırma türleri | Chapters 7 and 10: Gay, L.R., Mills, G.E., & Airasian, P. (2009). Educational research: Competencies for analysis and applications (9th ed.). Upper Saddle River, NJ: Merrill – Pearson. |
4) | Nicel araştırma türleri | Chapters 8 and 9: Gay, L.R., Mills, G.E., & Airasian, P. (2009). Educational research: Competencies for analysis and applications (9th ed.). Upper Saddle River, NJ: Merrill – Pearson. |
5) | Araştırma geçerliliği | Chapters 7, 8, 9, and 10: Gay, L.R., Mills, G.E., & Airasian, P. (2009). Educational research: Competencies for analysis and applications (9th ed.). Upper Saddle River, NJ: Merrill – Pearson. |
6) | Araştırma geçerliliği | Chapters 7, 8, 9, and 10: Gay, L.R., Mills, G.E., & Airasian, P. (2009). Educational research: Competencies for analysis and applications (9th ed.). Upper Saddle River, NJ: Merrill – Pearson. |
7) | Araştırma geçerliliği | Chapters 7, 8, 9, and 10: Gay, L.R., Mills, G.E., & Airasian, P. (2009). Educational research: Competencies for analysis and applications (9th ed.). Upper Saddle River, NJ: Merrill – Pearson. |
8) | Araştırma sorusu geliştirme / Literatür taraması | Chapters 2 and 3: Gay, L.R., Mills, G.E., & Airasian, P. (2009). Educational research: Competencies for analysis and applications (9th ed.). Upper Saddle River, NJ: Merrill – Pearson. |
9) | Örneklem seçme | Chapter 5: Gay, L.R., Mills, G.E., & Airasian, P. (2009). Educational research: Competencies for analysis and applications (9th ed.). Upper Saddle River, NJ: Merrill – Pearson. |
10) | Ölçme araçları seçme | Chapter 6: Gay, L.R., Mills, G.E., & Airasian, P. (2009). Educational research: Competencies for analysis and applications (9th ed.). Upper Saddle River, NJ: Merrill – Pearson. |
11) | Ölçme araçları seçme | Chapter 6: Gay, L.R., Mills, G.E., & Airasian, P. (2009). Educational research: Competencies for analysis and applications (9th ed.). Upper Saddle River, NJ: Merrill – Pearson. |
12) | Araştırma planı hazırlama / Araştırma raporu yazma / Araştırma etiği | Chapters 4 and 21: Gay, L.R., Mills, G.E., & Airasian, P. (2009). Educational research: Competencies for analysis and applications (9th ed.). Upper Saddle River, NJ: Merrill – Pearson The Belmont Report |
13) | Nitel araştırma | Qualitative Research Packet by the Instructor Ch. 14: Gay, L.R., Mills, G.E., & Airasian, P. (2009). Educational research: Competencies for analysis and applications (9th ed.). Upper Saddle River, NJ: Merrill – Pearson. |
14) | Nitel araştırma | Qualitative Research Packet by the Instructor Ch. 14: Gay, L.R., Mills, G.E., & Airasian, P. (2009). Educational research: Competencies for analysis and applications (9th ed.). Upper Saddle River, NJ: Merrill – Pearson. |
Ders Notları / Kitaplar: | Gay, L.R., Mills, G.E., & Airasian, P. (2009). Educational research: Competencies for analysis and applications (9th ed.). Upper Saddle River, NJ: Merrill – Pearson. |
Diğer Kaynaklar: | Cozby, P.C. (2007). Methods in behavioral research (9th ed.). Boston: McGraw Hill. Creswell, J.W. (2002). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research. Upper Saddle River, NJ: Merrill – Prentice Hall. Fraenkel, J.R., & Wallen, N.E. (2000). How to design and evaluate research in education (4th ed.). Boston: McGraw Hill. McMillan, J.H., & Schumacher, S. (2001). Research in education (5th ed.). New York: Addison Wesley Longman. Leedy, P.D., & Ormrod, J.E. (2001). Practical research: Planning and design (7th ed.). Upper Saddle River, NJ: Merrill – Prentice Hall. Vierra, A., Pollock, J., & Golez, F. (1998). Reading educational research (3rd ed.). Upper Saddle River, NJ: Merrill – Prentice Hall. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 20 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 80 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Proje | 14 | 5 | 70 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 188 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dil eğitimi alanında temel teorik ve olgusal bilgiye sahip olma | |
2) | İngilizce öğretimi ve ikinci dil edinimiyle ilgili temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri anlama | |
3) | Eğitim bilimleri ve yabancı dil öğretimi alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilme | |
4) | Yabancı dil öğretimiyle ilgili öğretim programları, stratejileri, yaklaşımları, yöntemleri ve teknikleri anlama ve değerlendirme | |
5) | Dil eğitimiyle ilgili uygulamalı becerileri edinme ve geliştirme | |
6) | Öğretim süreçlerinde bilimsel ve pedagojik bilgileri etkin şekilde kullanma | |
7) | Öğrencilerin seviyelerine ve bireysel farklılıklarına uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygulayabilme | |
8) | Yabancı dil öğretimi alanında akademik ve teknolojik kaynakları (CALL ve MALL dahil) kullanabilme | |
9) | Öğrencilerin ihtiyaçlarına göre uygun öğretim materyalleri seçme ve geliştirme | |
10) | Dil eğitimi alanındaki bilgi ve becerileri akademik ve mesleki topluluklarla paylaşabilme | |
11) | Yabancı dil öğretimi alanındaki güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimini sürdürebilme | |
12) | Öğretim süreçlerini içinde bulunulan şartlara göre uyarlayabilme ve etkili ölçme-değerlendirme yöntemleri kullanma | |
13) | Eğitim ve öğretim süreçlerinde bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme |