FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
DIS2007 | Bankacılık Kambiyo İşlemleri | Bahar Güz |
1 | 2 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. SERAP GÖKSU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Program bileşenleri bulunmamaktadır. |
Dersin Amacı: | Öğrenciye bankacılık ve kambiyo işlemleri, ithalat ve ihracata ilişkin esaslar, uluslararası ödeme yöntemleri, dış ticaret finansmanı konularında analiz etme ve uygulama becerilerinin kazandırılmasıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1.Bankacılık ve kambiyo mevzuatı hakkında bilgi sahibidir, kambiyo mevzuatını takip eder. 2.Dış ticaret belgelerini yorumlar. 3.Dış ticarete yönelik ödeme yöntemleri hakkında bilgi sahibidir ve ödeme yöntemleri uygulamalarını bilir. 4.Dış ticaret bankacılık işlem uygulamalarını bilir. 5. Dış Ticaret finansmanı konusunda bilgi sahibidir. |
Kambiyo mevzuatında ihracat ve ithalata ilişkin esaslar, dış ticarette bankacılık işlemleri, teslim şekilleri, belgeler, uluslararası Ödeme şekilleri, dış ticaret finansmanı konuları anlatılmakta ve uygulamalar yapılmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kambiyo mevzuatının tanımı ve kapsamı | |
2) | Kambiyo ile ilgili temel kavramlar | |
3) | Döviz piyasaları, kapsamı ve özellikleri | |
4) | Dış ticarette bankacılık işlemleri | |
5) | Kambiyo mevzuatında ihracata ilişkin genel esaslar | |
6) | Kambiyo mevzuatında ithalata ilişkin esaslar. | |
7) | Uluslararası ödeme uygulamaları | |
8) | Ders tekrarı | |
9) | Peşin ödeme | |
10) | Mal mukabili ödeme | |
11) | Vesaik mukabili ödeme | |
12) | Prefinansman kredileri | |
13) | Ülke kredileri, forward, forfaiting. | |
14) | T. Eximbank kredileri |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Abdurrahman Özalp, Dış Ticarette Akreditif, Riskler ve UCP, Türkmen Kitabevi. 2. Yaser Gürsoy, Dış Ticaret İşlemleri Yönetimi, Ekin Kitabevi. |
Diğer Kaynaklar: | Konularla ile ilgili güncel haberler. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 5 |
Uygulama | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 2 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 1 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 1 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 1 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 3 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 5 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 4 |