DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
IF2222 | Kurumsal Finans II | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ÜMİT EROL Dr. Öğr. Üyesi HAKKI ÖZTÜRK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | MEvcut değil |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı finansal yönetimin temel kavramlarını öğretmektir. Ders temel olarak (1) sermaye bütçelesi, (2)firmanın kar payı ve sermaye yapısı politikaları, (3) risk yönetiminin temel kavramları, (4) finansal riski azaltmak için türev ürünlerinin nasıl kullanılacağı, (5) firma birleşmeleri, tipleri ve birleşme analizi, (6)hybirdlerin yatırımcı ve piyasaya sunanlar açısında avantaj ve dezavantajları, kullanımlarının uygun olduğu dönemlerin belirlenmesi gibi konulara odaklanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Firmanın yatırım imkanlarının incelenmesi için sermaye bütçelemesi tekniklerinin anlaşılması II. Firmanın sermaye maliyetinin hesaplanması III. Kar payı politikasının hisse senedi fiyatına etkilerinin öğrenilmesi IV. Borç sermaye oranın firma değeri üzerine etkilerinin bilinmesi V. İşletim riski ile finansal risk arasındaki farkın anlaşılması VI. Riske karşı korunmakta türev piyasası ürünlerin nasıl kullanılacağının öğrenilmesi VII. Finansal kiralamanın nedenlerinin anlaşılması VIII. Finansal analiz tekniklerin gerçek hayatta uygulanması IX. Finansal yönetim hakkında temel bilgilere sahip olmak |
Sermaye bütçelemesi, sermaye maliyeti, Finansal kiralama, Finansal analiz teknikleri, Finansal yönetim |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Finansal yönetimin temel kavramları | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
2) | Finansal çevre: Piyasalar, kurumlar ve faiz oranı | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
3) | Finansal çevre: Piyasalar, kurumlar ve faiz oranı | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
4) | Sermaye maliyeti | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
5) | Sermaye bütçelemesinde diğer konular | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
6) | Tekrar | Vize için çalışılması |
7) | Sermaye yapısı ve kaldıraç | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
8) | Hissedarlara dağıtılanlar: Kar payı ve hisse senetlerinin yeniden alınması | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
9) | Hissedarlara dağıtılanlar: Kar payı ve hisse senetlerinin yeniden alınması | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
10) | Türev ürünleri ve risk yönetimi | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
11) | Birleşmeler ve ele geçirmeler | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
12) | Tekrar | Sınav için çalışılması |
13) | İmtiyazlı hisse senetleri, finansal kiralama, varantlar ve hisse senedine dönüştürülebilen hisse senetleri | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
14) | İmtiyazlı hisse senetleri, finansal kiralama, varantlar ve hisse senedine dönüştürülebilen hisse senetleri | Dersin kitabından ilgili bölümün okunması |
Ders Notları / Kitaplar: | Textbook / Required Material Brigham, Eugene F. and Joel F. Houston. Fundamentals of Financial Management, Thomson, South-Western, 10th Edition, 2004 |
Diğer Kaynaklar: | Mevcut değil. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 60 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 2 | 15 | 30 |
Final | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 107 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |