BPR1021 Bilgi ve İletişim TeknolojileriBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BPR1021 Bilgi ve İletişim Teknolojileri Güz 1 2 2 3

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. KEMAL YILDIRIM
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. DOĞAN AYDIN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Herhangi bir opsiyonel bileşen yoktur.
Dersin Amacı: Bu derste bilişim olanaklarını kullanarak kendini geliştirmek ile ilgili yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1- Bilgi Teknolojilerine ait kavramları tanır ve ilişkilendirir.
2- Bilgisayar sistemindeki donanım ve yazılım bileşenlerini ve işlevlerini ayrıntılı olarak kavrar.
3- Bir işletim sisteminin temel özeliklerini ayarlar ve kullanabilir.
4- Alanına uygun internet teknolojilerini kullanabilir.
5- Kelime işlemci yazılımını, alanına uygun ve yeterli düzeyde kullanabilir.
6- Elektronik tablolama yazılımını, alanına uygun ve yeterli düzeyde kullanabiir.
7- Sunu yazılımını, alanına uygun ve yeterli düzeyde kullanabilir.

Dersin İçeriği

Bu derste, kişisel ve profesyonel hayat için gerekli olacak veri ve bilgilerin elde edilmesi ve yönetilmesini kapsayan temel bilgisayar kullanımı öğretilecektir. Temel bilgisayar donanımı, yazılım kavramı, bilgisayar ağları, internetin etkili kullanımı, MS Office programları ve ilgili uygulamaları öğretilerek kişiye iş hayatında gerekli olan tüm temel bilgisayar becerileri verilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilişim Teknolojilerine ait temel kavramların tanıtılması, bir bilgisayar sistemindeki temel donanım ve yazılım bileşenleri, işletim sisteminin amaçları.
2) Bilgisayar sistemindeki donanım ve yazılım bileşenlerini ve işlevlerini ayrıntılı olarak kavrayabilme.
3) İnternet teknolojisi ve kavramları
4) Bilgisayar Ağları ve kavramları
5) Bir kelime işlemci programının tanıtılması ve kullanımı hakkında temel bilgilerin verilmesi
6) Kelime işlemci araç çubukları ve komutları
7) Kelime işlemci araç çubukları ve komutları
8) Vize
9) Bir elektronik tablolama yazılımının tanıtılması ve kullanımı
10) Bir elektronik tablolama yazılımının tanıtılması ve kullanımı
11) Bir elektronik tablolama yazılımının tanıtılması ve kullanımı
12) Bir elektronik tablolama yazılımının tanıtılması ve kullanımı
13) Bir sunu yazılımının tanıtımı ve kullanımı
14) Elektronik Posta Yönetimi Programı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "Bilgisayar Kurs Kitabı", Arkadaş Yayınları, 2.Baskı, Curtis Frye, Nuray Tekin.
Diğer Kaynaklar: “Personal Computer Fundamentals for Technology Students”, Marc E. Herniter, Second Edition, Prentice Hall.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 55
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 45
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 55
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 7 4 28
Küçük Sınavlar 2 1 2
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 75

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek 1
2) Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek. 1
3) Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlamak. 2
4) Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanımak;Çocukla etkili iletişim kurmak 1
5) Drama, oyun ve müzik etkinliklerini planlamak ve uygulamak. 1
6) Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip etmek 1
7) Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak. 1
8) Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini uygulamak 4
9) Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlamak ve uygulamak 1
10) Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanmak, hazırlamak ve bakımını yapmak. 4
11) Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak 1
12) Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak 1