ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BPR1021 | Bilgi ve İletişim Teknolojileri | Güz | 1 | 2 | 2 | 3 |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. KEMAL YILDIRIM |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi AHMET YÜCEL Öğ.Gör. KEMAL YILDIRIM |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Herhangi bir opsiyonel bileşen yoktur. |
Dersin Amacı: | Bu derste bilişim olanaklarını kullanarak kendini geliştirmek ile ilgili yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Bilgi Teknolojilerine ait kavramları tanır ve ilişkilendirir. 2- Bilgisayar sistemindeki donanım ve yazılım bileşenlerini ve işlevlerini ayrıntılı olarak kavrar. 3- Bir işletim sisteminin temel özeliklerini ayarlar ve kullanabilir. 4- Alanına uygun internet teknolojilerini kullanabilir. 5- Kelime işlemci yazılımını, alanına uygun ve yeterli düzeyde kullanabilir. 6- Elektronik tablolama yazılımını, alanına uygun ve yeterli düzeyde kullanabiir. 7- Sunu yazılımını, alanına uygun ve yeterli düzeyde kullanabilir. |
Bu derste, kişisel ve profesyonel hayat için gerekli olacak veri ve bilgilerin elde edilmesi ve yönetilmesini kapsayan temel bilgisayar kullanımı öğretilecektir. Temel bilgisayar donanımı, yazılım kavramı, bilgisayar ağları, internetin etkili kullanımı, MS Office programları ve ilgili uygulamaları öğretilerek kişiye iş hayatında gerekli olan tüm temel bilgisayar becerileri verilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilişim Teknolojilerine ait temel kavramların tanıtılması, bir bilgisayar sistemindeki temel donanım ve yazılım bileşenleri, işletim sisteminin amaçları. | |
2) | Bilgisayar sistemindeki donanım ve yazılım bileşenlerini ve işlevlerini ayrıntılı olarak kavrayabilme. | |
3) | İnternet teknolojisi ve kavramları | |
4) | Bilgisayar Ağları ve kavramları | |
5) | Bir kelime işlemci programının tanıtılması ve kullanımı hakkında temel bilgilerin verilmesi | |
6) | Kelime işlemci araç çubukları ve komutları | |
7) | Kelime işlemci araç çubukları ve komutları | |
8) | Vize | |
9) | Bir elektronik tablolama yazılımının tanıtılması ve kullanımı | |
10) | Bir elektronik tablolama yazılımının tanıtılması ve kullanımı | |
11) | Bir elektronik tablolama yazılımının tanıtılması ve kullanımı | |
12) | Bir elektronik tablolama yazılımının tanıtılması ve kullanımı | |
13) | Bir sunu yazılımının tanıtımı ve kullanımı | |
14) | Elektronik Posta Yönetimi Programı |
Ders Notları / Kitaplar: | "Bilgisayar Kurs Kitabı", Arkadaş Yayınları, 2.Baskı, Curtis Frye, Nuray Tekin. |
Diğer Kaynaklar: | “Personal Computer Fundamentals for Technology Students”, Marc E. Herniter, Second Edition, Prentice Hall. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 55 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 7 | 4 | 28 |
Küçük Sınavlar | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 75 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgi sahibi olmak | 1 |
2) | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek. | 1 |
3) | Tipik gelişim gösteren çocukların gelişimlerini izleyebilmek ve gelişimlerini destekleyici etkinlik hazırlamak | 1 |
4) | Çocuklarla etkili iletişim kurma ve ailelerin iletişim becerilerini güçlendirmeye ilişkin bilgi ve beceri sahibi olmak | 1 |
5) | Drama, oyun ve müzik etkinliklerini planlamak ve uygulamak | 1 |
6) | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanmak | 5 |
7) | Özel gereksinimli çocukların gelişimlerini izleyebilmek, gelişimlerini desteklemeye yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak | 1 |
8) | Çocukların ve ailelerin güvenli ve bilinçli medya kullanımına ilişkin bilgi ve eğitim becerilerine sahip olmak | 1 |
9) | Okul öncesi eğitim kurumlarında gerçekleştirilen tüm etkinlikleri (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, gezi,araç ve materyal geliştirme) günlük, haftalık, aylık ve yıllık akış içerisinde planlamak ve yapmak | 1 |
10) | Çocukların gelişimlerini desteklemek amacıyla kullanılan sanat dallarına (resim, edebiyat vb.) ilişkin bilgi ve uygulamaya dönük becerilere sahip olmak | 1 |
11) | Çocuk beslenmesi alanında bilgi ve beceri sahibi olmak | 1 |
12) | Çocuk sağlığı ve hastalıkları ve ilkyardım müdahalesi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | 1 |