İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INT3906 | Tasarımda Isıtma, Havalandırma ve Koşullandırma | Bahar | 2 | 0 | 2 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. SEZİN HATİCE TANRIÖVER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı iç mekanda optimum hava şartlandırmasını sağlayacak olan ısıtma, havalandırma ve şartlandırma sistemleri ile ilgili gerekli bilgilerin verilmesidir. Öğrencilerin HVAC sistem ve konseptleri ile ilgili temel terminoloji bilgisine sahip olmaları ve projelerinde uygulamaları hedeflenmiştir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Binalardaki ısıtma havalandırma ve hava şartlandırma sistemlerini ve uygulanabilir tasarım prensiplerini değerlendirir, tasarım stüdyosu projelerine uygular, 2.Isıl ve sogutucu yükler, standartlar, yasa ve yöneymelikler ve standart sistem seçimi, ekipman geliştirme, ısıl dönüştürücüler, dağıtım sistemleri, terminal üniteleri, kontrol panelleri ve aksesuarları, iklimlendirme ve ısıl konfor için maliyet tahminleri, tasarım parametrelerini mekan tasarım projelerinde kullanır, 3. Enerji verimliliği ve yenilenebilir enerji ugulamalarını tasarım projelerinde kullanır ve gelişmeleri takip eder, profesyonellerle bilgilerini paylaşır. |
1. Binalarda İklimlendirme kontrolü ve termodinamik süreçler 2. Isıtmaya giriş 3. Isıtıcı elemanlar 4. Isıtma Sistemleri (Pasif ve aktif) 5. Isıtma sistemleri hakkında stüdyo çalışması 6. Havalandırmaya giriş 7. Havalandırma elemanları 8. Havalandırma sistemleri (pasif ve aktif) 9. Havalandırma sistemi tasarımı hakkında stüdyo çalışması 10. Hava şartlandırmaya giriş 11. Hava şartlandırıcı elemanlar 12. Mekanik havalandırma/hava şartlandırma 13. HVAC tasarım örnekleri 14. Hava şartlandırma tasarımı hakkında stüdyo çalışması |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Binalarda İklimlendirme kontrolü ve termodinamik süreçler | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir. |
2) | Isıtmaya giriş | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir |
3) | Isıtıcı elemanlar | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir |
4) | Isıtma Sistemleri (Pasif ve aktif) | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir |
5) | Isıtma sistemleri hakkında stüdyo çalışması | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir |
6) | Havalandırmaya giriş | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir |
7) | Ara Sınav | Gecmis derslerin konularinin tekrar edilmesi |
8) | Havalandırma elemanları | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir |
9) | Havalandırma sistemleri (pasif ve aktif) | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir |
10) | Havalandırma sistemi tasarımı hakkında stüdyo çalışması | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir |
11) | Hava şartlandırmaya giriş | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir |
12) | Hava şartlandırıcı elemanlar | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir |
13) | Mekanik havalandırma/hava şartlandırma | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir |
14) | HVAC tasarım örnekleri | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir |
15) | Hava şartlandırma tasarımı hakkında stüdyo çalışması | Kaynaklardan konuyla ilgili bölüm okunacaktir |
16) | Final Sınavı | Gecmis derslerin konularinin tekrar edilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Powerpoint Presentation Notes Powerpoint sunum notları |
Diğer Kaynaklar: | HEATING, COOLING, LIGHTING 2E: Design Methods for Architects Norbert Lechner 2000 9780471241430 THE BUILDING ENVIRONMENT: Active and Passive Control Systems Vaughn Bradshaw 2006 9780471689652 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 5 |
Uygulama | 3 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Uygulama | 6 | 2 | 12 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Ödevler | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 92 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, | 4 |
2) | Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, | 4 |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, | 4 |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, | 2 |
5) | İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, | 2 |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, | 3 |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, | 2 |
8) | İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, | 1 |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, | 3 |