REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1066 | Uygarlık Tarihi II | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. DERYA TARBUCK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı uygarlıkların gelişmesini tarihsel bir perspektiften sunmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu derste öğrenci: 1. Avrupa’da Ortaçağda geçirilen dönemleri bilir ve tanımlayabilir. 2. Amerika ve Afrika uygarlığı arasındaki farkları bilir. 3. Abbasilerind Düşüşü ve İslam Uygarlığının yayılmasını bilir. 4. Farklı uygarlıkları tarihsel bir perspektiften analiz eder. 5. Çin uygarlığının yayılmasına Kore, Japonya ve Vietnam’dan örnekler verir. 6. Endüstri devriminin ortaya çıkış nedenlerini açıklar. |
Bu dönem büyük oranda Avrupa fikirleri ve kurumları ile yönetilen bir dönem olup bu derste Batı’nın yükselişini detaylı ve derinlemesine inceleyeceğiz. Ancak, küresel cevapları ve sonuçlarını da analiz edeceğiz. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, bireysel çalışma, okuma, teknoloji destekli öğrenme ve dijital kaynakların kullanımıdır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | DOĞU ve BATI 1400-1600 Doğu: Moğol İmparatorluğu, Osmanlı İmparatorluğu ve Safaviler | |
2) | DOĞU ve BATI 1400-1600 Batı: Rönesans ve Reform, 1300-1600 | |
3) | KEŞİFLER ÇAĞI : Bilim Devrimi ve Coğrafi Keşifler | |
4) | AKIL ÇAĞI: AYDINLANMA DÖNEMİ 1700s-1850 ler | |
5) | AMERİKAN BAĞIMSIZLIK SAVAŞI 1763-1775 | |
6) | FRANSIZ İHTİLALİ, 1789 | |
7) | İMPARATORLUKLAR, DOĞU VE BATI Napolyon ve Fransa, 1804-1814 - Osmanlı İmparatorluğu, 1600-1800 | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | SİYASİ İDEOLOJİLER VE ULUS DEVLETLER ÇAĞI, 1820-1880 SANAYİ DEVRİMİ, 1750-1910 | |
10) | OSMANLI İMPARATORLUĞU’NUN SON DÖNEMİ | |
11) | 19 ve 20. yy MODERN AVRUPA: BİLİM, SANAT VE POLİTİKA | |
12) | I. DÜNYA SAVAŞI (1914-1918) | |
13) | İKİ DÜNYA SAVAŞI ARASINDA DÜNYA, 1919-1938 | |
14) | II. DÜNYA SAVAŞI (1939-1945) |
Ders Notları / Kitaplar: | E-LEARNING |
Diğer Kaynaklar: | E-LEARNING |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 6 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 |
Küçük Sınavlar | 6 | 6 | 36 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 116 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak | 3 |
2) | Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | 3 |
3) | Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 3 |
4) | Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek | 1 |
5) | Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek | 5 |
6) | Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek | 3 |
7) | Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak | 2 |
8) | Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek | 2 |