Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş
Ünite 1 – Sağlık sektöründeki yerleri ve insanları tanıma
1-10 arası sayıların, sağlık kuruluşları ve mesleklerinin doğru telaffuzu
|
Ders izlencesinde belirtilmiştir. |
2) |
Ünite 1 – Sağlıkla ilgili verilen sözlü ve görsel bilginin doğru anlaşılması
Sağlık sektörlerinin doğru vurguyu kullanarak telaffuzları
|
Ders ilzencesinde belirtilmiştir. |
3) |
Ünite 1 – Tekil ve çoğul isimler
Hastayla tanışma
Konuşma becerilerinin mini sunumlarla geliştirilmesi
|
Ders izlencesinde belirtilmiştir. |
4) |
Ünite 1 – Sayılar ve sağlıkta ölçü birimleri
Aile hekimi ve hasta diyalogları üzerine pratik yaparak konuşma becerilerinin geliştirilmesi
Sağlık araç gereçlerinin tanınması
|
Ders izlencesinde belirtilmiştir. |
5) |
Ünite 1 – Vaka analizi
Okuma parçası türlerinin tanınması
Cümle içinde özne belirleme
|
Ders izlencesinde belirtilmiştir. |
6) |
TEKRAR (sayfa 6 ile 15 arası) |
Ders izlencesinde belirtilmiştir. |
7) |
Ünite 1 – Organizasyon şeması tanımlama ve hazırlama
Tekil ve çoğul özneler
Sağlık ürünleri tedarik sürecinde şirketlerin çalışmaları
|
Ders izlencesinde belirtilmiştir. |
8) |
Ünite 2 – Sağlık sektöründeki başlıca meslekler
- Ondalık ve yüzdelik birimlerin doğru telaffuzu
|
Ders izlencesinde belirtilmiştir. |
9) |
Ünite 2 – Doğru dili kullanarak hastalarla diyalog kurma üzerine konuşma becerilerinin geliştirilmesi
TEKRAR (sayfa 16 ile 21 arası)
|
Ders izlencesinde belirtilmiştir. |
10) |
Ünite 2 – Bağlaçları tanıyarak yazma becerilerinin geliştirilmesi
- Becerileri tanıma ve sınıflandırma
- Olumlu ve olumsuz cümlelerin ayırt edilebilmesi
|
Ders izlencesinde belirtilmiştir. |
11) |
Ünite 2 – İyi sağlık çalışanları
- Sağlık görevlisi olarak gerekli beceriler
- Bir konuşma verirken notların kullanılması
- Sağlık içerikli farklı meslek grupları ve ihtiyaçları olan becerilerle ilgili konuşmalar hazırlanması
|
Ders izlencesinde belirtilmiştir. |
12) |
Ünite 2 – Farklı türde meslekler
- Cümlelerdeki özne ve fiilleri ayırt etme
- Okuma parçalarının giriş bölümleri kullanarak konuyu tahmin etme / okuma becerilerinin geliştirilmesi
|
Ders izlencesinde belirtilmiştir. |
13) |
Ünite 2 – Sağlık sektörü çalışanları ve kazançları
- Ayın çalışanını tanımlama / yazma becerilerinin geliştirilmesi
|
Ders izlencesinde belirtilmiştir. |
14) |
Genel Tekrar |
Ders ilzencesinde belirtilmiştir. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. |
2 |
2) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
2 |
3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
2 |
4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. |
2 |
5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
2 |
6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
2 |
7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
2 |
8) |
Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. |
2 |
9) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. |
2 |
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
2 |
11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
2 |
12) |
Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |
2 |