REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV2681 | Reklam Yönetimi ve Stratejisi | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HANDE BİLSEL |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. HANDE BİLSEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere temel pazarlama teorisi ve pratiği ışığında reklam stratejisinin nasıl tasarlanacağını öğretmeyi amaçlamaktadır. Reklam Stratejisi ve Yönetimi, teorik ve stratejik planlama çerçevesinde reklamcılığa sistematik bir bakış sunar. Kurs, etkili bir iletişim planının geliştirilmesinde, reklamcılığın nasıl çalıştığına ve bir yöneticinin bakış açısından nelerin gerekli olduğuna dair genel bir bakış sunar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Reklamcılık bağlamında "Durum Analizi" ve "Hedeflendirme" kavramlarını tanımlamak II. Durum Analizinin Reklam Planlaması çerçevesindeki öneminin kavranması III. Durum Analizinin bileşenlerinin irdelenmesi IV. Reklam Planlaması sürecindeki yeniliklerin kavranması V. Belli başlı "Durum Analizi Faktörlerinin" Reklam Planlama Paradigması çerçevesinde ele alınması VI. Hedef Kitle belirleme sürecinde Tüketici Analizinin gerçekleştirilmesi VII. Şirket, Ürün, Rekabet Analizlerinin gerçekleştirilmesi VIII. Sorun ve fırsatların tanımlanabilmesi ve sınıf içi uygulamalarla ödevler kapsamında iletişim hedefi koyabilme yetisinin geliştirilmesi IX. Pazarlama İletişimi Stratejisinin geliştirilmesi ve yaratıcı stratejik çatının yapılandırılması X. IMC araçlarının bütünleştirilmesi |
Reklamcılık ve promosyon konularına giriş yapılarak yeni pazarlama ortamı, iletişim kavramları ve reklam kampanyası konsepti incelenir. Reklamcılık perspektifleri ve kültürel sınırları aşan reklamcılık ele alınır. Başarılı reklam ve tanıtım için stratejik planlama süreci, hedef kitle seçimi ve konumlandırma üzerinde durulur. İletişim stratejisi geliştirilir, mesajın işlenmesi çalışılır. Yaratıcı taktikler ve uygulamalar, reklam ve promosyonun birleştirilmesi ile satış promosyonları ele alınır. Kampanya brifingleri ve strateji örnekleri sınıf tartışmalarıyla desteklenir. Sektör profesyonelleriyle buluşma ve nihai strateji sunumlarıyla program tamamlanır. Kullanılacak öğretim yöntemleri şunlardır; Anlatım: Ders konularının öğrencilere anlatılması. Okuma: Öğrencilerin ders materyallerini okuması. Örnek Olay İnceleme: Öğrenciler reklam yönetimi ile ilgili örnek olayları incelemesi. Sunum: Öğrenciler yaptıkları analizleri sunarlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Yeni Pazarlama Ortamı, Yeni P'ler İletişim Kavramı Reklam Kampanya Konsepti | |
2) | Araştırma Temeli: Müşteriyi Anlamak Durum Analizi Tüketici Analizi Reklam Planlamasında Yeni Yönelimler | |
3) | Pazar, Ürün ve Rekabet Analizi | |
4) | Fırsatları Tanımlamak ve Hedef Belirlemek Sorunları tanımlamak ve fırsatları görebilmek Hedef Belirlemek İletişim Görevleri | |
5) | Pazarlama İletişimi Stratejisinin İnşası Satış odağının belirlenmesi Marka değerinin yönetimi Mesajın konumlandırılması Mesajın hedefe yönelik doğrultulması | |
6) | Vize | Bu aşamaya kadar ele alınan ilk beş haftalık konulara ders kitapları ve ders notları üzerinden çalışılarak vize sınavına hazırlanılacak. |
7) | İnsanları etkileyecek yaratıcı stratejinin geliştirilmesi Beklentilerin yön değiştirmesi | |
8) | Uygulamalar Marka imajı / Marka konumlandırması Bugünün tüketiciyle iletişim kurabilmenin yeni kuralları | |
9) | Bütünleşik İletişim | |
10) | MCM'in Pekiştirilmesi Özel pazarlar Özel mesaj stratejileri | |
11) | Planlamanın yapılması Başarılı sunum hazırlama teknikleri | |
12) | Sunumlar | |
13) | Sunumlar | |
14) | Sunumlar |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Course Book: • Strategic Advertising Management (2016), Larry Percy and Richard Rosenbaum-Elliott, OUP, 5th Edition. Other required readings will be uploaded to students via Itslearning. If you cannot access any material, please contact the instructor of the course. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 6 | 78 |
Sunum / Seminer | 1 | 4 | 4 |
Proje | 1 | 5 | 5 |
Ödevler | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 146 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak | 3 |
2) | Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | 3 |
3) | Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 2 |
4) | Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek | 3 |
5) | Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek | 3 |
6) | Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek | 2 |
7) | Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak | 5 |
8) | Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek | 4 |