Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi HAKAN SOLMAZ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi HAKAN SOLMAZ
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Yok |
Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı;
Makina mühendisliği prensiplerinin biyolojik materyallere ve ligament, tendon, kemik, kas ve eklem gibi sistemlere uygulanmasına giriş yapmak, insan hareketi ile ilgili olarak iskelet kaslarının etkisinin niceliksel ve niteliksel tanımlamaları göstermek, Dengedeki Katı cisimlerin , sert ve yumuşak dokuların, kirişlerin, kemiklerin mühendislik analizine giriş yapmaktır.. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Biyomekaniğe giriş & Biyomekaniğin tarihi |
Ders notları |
2) |
Biyomekaniğin temelleri |
Ders notları |
3) |
Çizgisel ve açısal kinematik |
Ders notları |
4) |
Çizgisel kinetik, iş, güç ve enerji |
Ders notları
|
5) |
İskelet-kas sisteminin anatomisi
|
Ders notları
|
6) |
İskelet kasının yapısı |
Ders notları
|
7) |
İskelet kasının yapısı |
Ders notları
|
8) |
İskelet kasının kasılması |
Ders notları
|
9) |
İskelet-kas sisteminin mekanik özellikleri |
Ders notları
|
10) |
Kemiğin yapısı, kemik oluşumu, kemik kırıkları ve iyileşmesi
|
Ders notları
|
11) |
İnsan vücudundaki kemikler |
Ders notları
|
12) |
Kalp mekaniği
|
Ders notları
|
13) |
Akışkanlar dinamiği |
Ders notları
|
14) |
İnsan yürüme analizi |
Ders notları
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|