Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Bioistatistiğe giriş
Lab: SPSS ve MATLAB ortamlarına giriş; veri girişi, değişken tanımlama ve temel gezinme. |
|
2) |
Tanımlayıcı istatistik
Lab: SPSS’te özet tablolar, histogram ve kutu grafikleri ile tanımlayıcı analiz. |
|
3) |
Olasılık Teorisi
Lab: MATLAB’de olasılık dağılımlarını üretme ve görselleştirme |
|
4) |
Örnekleme Dağılımları ve Merkezi Limit Teoremi
Lab: MATLAB’de örnekleme dağılımlarının simülasyonu ve histogram ile QQ-grafikleri kullanarak MLT gösterimi. |
|
5) |
ANOVA
Lab: SPSS’te tek yönlü ANOVA uygulaması; kutu grafikleri ve post-hoc test çıktılarının incelenmesi. |
|
6) |
t-test: İki Grup Özel Durumu
Lab: SPSS'te bağımsız ve eşleştirilmiş t-testi uygulaması; grup farklarının grafiklerle görselleştirilmesi. |
|
7) |
Kontenjans Tabloları, Ki-Kare Testi, z-testi
Lab: SPSS’te kontenjans tablolarının oluşturulması; Ki-Kare ve z-testi uygulanması; kümelenmiş çubuk grafikleri. |
|
8) |
Fisher Kesin Testi, Göreli Risk, Odds Oranı
Lab: Fisher Kesin Testi, göreli risk ve odds oranı hesaplama; güven aralıklı hata çubuk grafiklerinin hazırlanması. |
|
9) |
Güç ve örneklem büyüklüğü
Lab: Güç analizi araçlarının kullanılması; etki büyüklüğü ve örneklem büyüklüğüne göre güç eğrilerinin oluşturulması. |
|
10) |
Eşleştirilmiş t-testi, Tekrarlı Ölçümler ANOVA, McNemar Testi
Lab: SPSS’te tekrarlı ölçümler ANOVA ve McNemar testi uygulaması; etkileşim etkilerinin grafiğe dökülmesi. |
|
11) |
Parametrik olmayan testler: Mann-Whitney Rank-Sum Test, Wilcoxon İşaretli Sıra Testi
Lab: SPSS’te Mann-Whitney U ve Wilcoxon Sıra testlerinin uygulanması; sıra dağılımı grafiklerinin hazırlanması. |
|
12) |
Parametrik Olmayan Testler: Kruskal-Wallis Testi, Friedman Testi
Lab: SPSS'te Kruskal-Wallis ve Friedman testlerinin uygulanması; hizalanmış sıra grafiklerinin oluşturulması. |
|
13) |
Güven aralığı
Lab: SPSS’te ortalamalar ve oranlar için güven aralıklarının hesaplanması; güven aralıklı ortalama grafiklerinin hazırlanması. |
|
14) |
Korelasyon ve regresyon
Lab: SPSS'te Pearson ve Spearman korelasyonlarının hesaplanması, basit regresyon uygulanması; regresyon doğrulu saçılım grafikleri ile görselleştirme. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik (analiz, lineer, cebir, diferansiyel denklemler, istatistik), fen bilimleri (fizik, kimya, biyoloji) ve bilgisayar bilimlerinin (programlama, veri yapıları, benzetim) ileri düzeyde kavramlarını anlamak. |
|
2) |
Mühendislik uygulamarı için gerekli teknikleri, becerileri ve mühendislik araçlarını (yazılım dahil) ileri düzeyde kullanma yetisi kazanmak. |
|
3) |
İleri düzeyde deney tasarlama ve yürütme ve verileri çözümleme ve değerlendirme yeteneği edinmek. |
|
4) |
Karmaşık sistem ve süreçlerin bileşenlerini, isterleri karşılayacak şekilde tasarlayabilmek. |
|
5) |
Biyomedikal problemlere çözüm getirmek amacıyla ürün (cihaz, alet, sistem ve süreç) geliştirebilmek için gerekli becerileri edinmek. |
|
6) |
Bilgi ve görüşlerini, yazılı, sözlü ve görsel araçlarla etkin olarak aktarabilmek. |
|
7) |
Bireysel sorumluluk alabilmek ve farklı disiplinlerden kişilerle ekip olarak çalışabilmek. |
|
8) |
Çağımızın ihtiyaç ve sorunlarını tanımak, mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal etkilerini değerlendirebilmek. |
|
9) |
Mesleki etik ve sorumlulukları kavramak. |
|
10) |
Yaşam boyu eğitim ihtiyacını tanımak ve bu eğitime katılma yönelimine sahip olmak. |
|