İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BME1071 | Biyomedikal Mühendisliğe Giriş | Bahar Güz |
2 | 2 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. ENGİN BAYSOY |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi HAKAN SOLMAZ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin öğrenim amaçları; -Biyomedikal Mühendisliği (BME) öğrencilerine hızla gelişmekte olan bu mühendislik dalını tanıtmak. -Öğrencilere başarılı bir çalışma için gerekli akademik hazırlıkları ve BME'nin farklı alt disiplinlerindeki mes-leki kariyerlerini tanıtmak. -Öğrencilere gelecekteki planları ve çalışmaları hakkında rehberlik etmek. -Öğrencileri kariyer yapabilecekleri diğer mühendislik veya yaşam bilimleri programlarına veya farklı BME alt disiplinlerine yönelmeleri konusunda bilgi ve destek vermek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; -Biyomedikal mühendisliğinde mühendislik ilkelerinin uygulamaları hakkında temel bilgilere sahip olur. -Biyomedikal mühendisliğinin tanımını bilir ve biyomedikal mühendislerinin ilgi alanlarını öğrenir. -Temel bilimlerin fizik, kimya, biyoloji ve matematikteki biyomedikal mühendisliği alanındaki uygulamalarını bilir. -Klinik mühendisliğinin tanımı ve çalışma alanlarını bilir. -Temel problemleri çözmek için çözümler ve yöntemler sağlamak amacıyla araştırma yapmayı ve sonuçları yorumlamayı bilir. |
Biyomedikal Mühendisliğine Giriş Dünyada ve Türkiye'de Tıbbi Cihazların Güncel Durumu, Biyomedikal Mühendisliğinde çalışma konuları, Tıbbi cihaz sınıflandırması Tıbbi cihaz sınıflandırması, Biyomedikal mühendisliğinde özel bir konu için davetli konuşmacı Kliniklerde ana tıbbi görüntüleme cihazları ve sistemleri, Biyomedikal mühendisliğinde özel bir konu için davetli konuşmacı Kliniklerde ana terapötik cihazlar ve sistemler, Biyomedikal mühendisliğinde özel bir konu için davetli konuşmacı Klinik Mühendislerinin Görevleri Klinik Mühendislerinin Görevleri Devamı Tıbbi cihaz kalibrasyonu ve bakımının temelleri I Tıbbi cihaz kalibrasyonu ve bakımının temelleri II, Sunum Projesinin Detayları Kliniklerde kullanılan yazılım sistemleri, Biyomedikal mühendisliğinde özel bir konu için davetli konuşmacı Tıbbi cihazlarla ilgili güvenlik sorunları, Kliniklerde tıbbi cihaz ve sistemlerle ilgili potansiyel tehlikeler, Biyomedikal mühendisliğinde özel bir konu için davetli konuşmacı Öğrenci sunumları Öğrenci sunumları Öğrenci sunumları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Biyomedikal Mühendisliğe Giriş | |
2) | Dünyada ve Türkiye'de Tıbbi Cihazların Güncel Durumu, Biyomedikal Mühendisliğinde çalışma konuları | |
3) | Kullanımlarına, fonksiyonlarına ve hastaya vücuduna verdikleri zarar bakımından tıbbi cihaz sınıflandırması. | |
4) | Tıbbi Cihaz Sınıflandırması - Devam, Biyomedikal mühendisliği uygulamaları hakkında davetli konuşmacı. | |
5) | Klinikteki temel tıbbi görüntüleme cihazları ve sistemleri. | |
6) | Klinikteki temel tedavi cihazları ve sistemleri. Biyomedikal Mühendisliği uygulamaları hakkında davetli konuşmacı. | |
7) | Klinik mühendisliğinin tanımı ve klinik mühendislerinin görevleri. | |
8) | Tıbbi cihaz kalibrasyon ve servis bakım temelleri I | |
9) | Tıbbi cihaz kalibrasyon ve servis bakım temelleri II. Sunum ödevi detaylarının paylaşılması. | |
10) | Klinikte kullanılan yazılım programları. | |
11) | Tıbbi cihazlarla ilgili güvenlik sorunları. Kliniklerde tıbbi cihaz ve sistemlerle ilgili potansiyel tehlikeler. Biyomedikal mühendisliğindeki uygulamalar için davetli konuşmacı. | |
12) | Öğrenci sunumları | |
13) | Öğrenci sunumları | |
14) | Öğrenci sunumları. Biyomedikal mühendisliğindeki uygulamalar için davetli konuşmacı. |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları öğrencilerin tekrarı için paylaşılacaktır. / Lecture notes will be available for student review. |
Diğer Kaynaklar: | None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 7 | 2 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Küçük Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 156 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | İnşaat mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | İnşaat mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | İnşaat mühendisliği disiplininde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; inşaat mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | İnşaat mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın inşaat mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; inşaat mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |