BME1071 Introduction to Biomedical EngineeringBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BME1071 Biyomedikal Mühendisliğe Giriş Bahar
Güz
2 2 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. ENGİN BAYSOY
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi HAKAN SOLMAZ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin öğrenim amaçları;

-Biyomedikal Mühendisliği (BME) öğrencilerine hızla gelişmekte olan bu mühendislik dalını tanıtmak.
-Öğrencilere başarılı bir çalışma için gerekli akademik hazırlıkları ve BME'nin farklı alt disiplinlerindeki mes-leki kariyerlerini tanıtmak.
-Öğrencilere gelecekteki planları ve çalışmaları hakkında rehberlik etmek.
-Öğrencileri kariyer yapabilecekleri diğer mühendislik veya yaşam bilimleri programlarına veya farklı BME alt disiplinlerine yönelmeleri konusunda bilgi ve destek vermek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

-Biyomedikal mühendisliğinde mühendislik ilkelerinin uygulamaları hakkında temel bilgilere sahip olur.
-Biyomedikal mühendisliğinin tanımını bilir ve biyomedikal mühendislerinin ilgi alanlarını öğrenir.
-Temel bilimlerin fizik, kimya, biyoloji ve matematikteki biyomedikal mühendisliği alanındaki uygulamalarını bilir.
-Klinik mühendisliğinin tanımı ve çalışma alanlarını bilir.
-Temel problemleri çözmek için çözümler ve yöntemler sağlamak amacıyla araştırma yapmayı ve sonuçları yorumlamayı bilir.

Dersin İçeriği

Biyomedikal Mühendisliğine Giriş
Dünyada ve Türkiye'de Tıbbi Cihazların Güncel Durumu, Biyomedikal Mühendisliğinde çalışma konuları, Tıbbi cihaz sınıflandırması
Tıbbi cihaz sınıflandırması, Biyomedikal mühendisliğinde özel bir konu için davetli konuşmacı
Kliniklerde ana tıbbi görüntüleme cihazları ve sistemleri, Biyomedikal mühendisliğinde özel bir konu için davetli konuşmacı
Kliniklerde ana terapötik cihazlar ve sistemler, Biyomedikal mühendisliğinde özel bir konu için davetli konuşmacı
Klinik Mühendislerinin Görevleri
Klinik Mühendislerinin Görevleri Devamı
Tıbbi cihaz kalibrasyonu ve bakımının temelleri I
Tıbbi cihaz kalibrasyonu ve bakımının temelleri II, Sunum Projesinin Detayları
Kliniklerde kullanılan yazılım sistemleri, Biyomedikal mühendisliğinde özel bir konu için davetli konuşmacı
Tıbbi cihazlarla ilgili güvenlik sorunları, Kliniklerde tıbbi cihaz ve sistemlerle ilgili potansiyel tehlikeler, Biyomedikal mühendisliğinde özel bir konu için davetli konuşmacı
Öğrenci sunumları
Öğrenci sunumları
Öğrenci sunumları

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Biyomedikal Mühendisliğe Giriş
2) Dünyada ve Türkiye'de Tıbbi Cihazların Güncel Durumu, Biyomedikal Mühendisliğinde çalışma konuları
3) Kullanımlarına, fonksiyonlarına ve hastaya vücuduna verdikleri zarar bakımından tıbbi cihaz sınıflandırması.
4) Tıbbi Cihaz Sınıflandırması - Devam, Biyomedikal mühendisliği uygulamaları hakkında davetli konuşmacı.
5) Klinikteki temel tıbbi görüntüleme cihazları ve sistemleri.
6) Klinikteki temel tedavi cihazları ve sistemleri. Biyomedikal Mühendisliği uygulamaları hakkında davetli konuşmacı.
7) Klinik mühendisliğinin tanımı ve klinik mühendislerinin görevleri.
8) Tıbbi cihaz kalibrasyon ve servis bakım temelleri I
9) Tıbbi cihaz kalibrasyon ve servis bakım temelleri II. Sunum ödevi detaylarının paylaşılması.
10) Klinikte kullanılan yazılım programları.
11) Tıbbi cihazlarla ilgili güvenlik sorunları. Kliniklerde tıbbi cihaz ve sistemlerle ilgili potansiyel tehlikeler. Biyomedikal mühendisliğindeki uygulamalar için davetli konuşmacı.
12) Öğrenci sunumları
13) Öğrenci sunumları
14) Öğrenci sunumları. Biyomedikal mühendisliğindeki uygulamalar için davetli konuşmacı.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları öğrencilerin tekrarı için paylaşılacaktır. / Lecture notes will be available for student review.
Diğer Kaynaklar: None

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 7 2 14
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Sunum / Seminer 1 5 5
Ödevler 1 5 5
Küçük Sınavlar 1 2 2
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 156

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) İnşaat mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) İnşaat mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) İnşaat mühendisliği disiplininde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; inşaat mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) İnşaat mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın inşaat mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; inşaat mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.