OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Program Kazanımları

Sınıflandırılmış

1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Farklı ülkelerin eğitim sistemlerini analiz ederek güçlü ve zayıf yönlerini karşılaştırabilir.
2) Eğitim yönetimi ve politikalarına yönelik güncel yaklaşımları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir.
3) Küresel eğitim politikalarının okul öncesi eğitime etkisini analiz edebilir ve uluslararası eğitim modellerini inceleyebilir.
4) Çağdaş çocuk gelişim kuramlarını inceleyerek erken çocukluk eğitimi uygulamalarına uyarlayabilir.
5) Ailelerin çocuk gelişimi ve eğitimi üzerindeki rollerini bilimsel temellere dayalı olarak analiz edebilir.
6) Okul öncesi öğretim programlarını kuramsal çerçevede analiz edebilir ve geliştirme süreçlerine katkı sağlayabilir.
7) Farklı ülkelerin okul öncesi eğitim programlarını karşılaştırarak kültürel, pedagojik ve akademik farkları değerlendirebilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Farklı sosyo-ekonomik ve kültürel bağlamlarda aile katılım stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir.
2) Erken müdahale programlarını değerlendirerek özel gereksinimli çocuklara yönelik destekleyici yaklaşımlar oluşturabilir.
3) Okul öncesi eğitimi alanında güncel bilimsel araştırmaları inceleyerek özgün akademik çalışmalar yürütebilir.
4) Eğitim bilimleri kapsamında nitel, nicel ve karma araştırma yöntemlerini kullanarak bilimsel araştırmalar tasarlayabilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Çocukların bilişsel, sosyal-duygusal, motor ve dil gelişimlerini desteklemek için gelişimsel değerlendirme araçlarını etkili bir şekilde kullanabilir.
2) Etkili ve yenilikçi öğretim stratejileri geliştirerek oyun temelli, disiplinler arası ve keşif odaklı öğrenme ortamları oluşturabilir.
3) Okul öncesi eğitimde öğrenme süreçlerini değerlendirmek için uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanabilir.
4) Okul öncesi eğitimi alanında disiplinler arası araştırmalar yaparak bilimsel bilgi üretimine katkı sağlayabilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Erken çocukluk eğitimiyle ilgili tez ve akademik yayın süreçlerini yönetebilir, akademik etik ilkeleri benimseyebilir.

Program Kazanımları Program Düzeyi

Program Kazanımları TYYÇ 7 (Yüksek Lisans) Düzey Tanımlayıcıları TYYÇ Temel Alan Tanımlayıcıları
14 - Öğretmen Yerleştirme ve Eğitim Bilimleri
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Farklı ülkelerin eğitim sistemlerini analiz ederek güçlü ve zayıf yönlerini karşılaştırabilir.
2) Eğitim yönetimi ve politikalarına yönelik güncel yaklaşımları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir.
3) Küresel eğitim politikalarının okul öncesi eğitime etkisini analiz edebilir ve uluslararası eğitim modellerini inceleyebilir.
4) Çağdaş çocuk gelişim kuramlarını inceleyerek erken çocukluk eğitimi uygulamalarına uyarlayabilir.
5) Ailelerin çocuk gelişimi ve eğitimi üzerindeki rollerini bilimsel temellere dayalı olarak analiz edebilir.
6) Okul öncesi öğretim programlarını kuramsal çerçevede analiz edebilir ve geliştirme süreçlerine katkı sağlayabilir.
7) Farklı ülkelerin okul öncesi eğitim programlarını karşılaştırarak kültürel, pedagojik ve akademik farkları değerlendirebilir.
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2) Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
1) Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, bir eğitim bilimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
2) Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Farklı sosyo-ekonomik ve kültürel bağlamlarda aile katılım stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir.
2) Erken müdahale programlarını değerlendirerek özel gereksinimli çocuklara yönelik destekleyici yaklaşımlar oluşturabilir.
3) Okul öncesi eğitimi alanında güncel bilimsel araştırmaları inceleyerek özgün akademik çalışmalar yürütebilir.
4) Eğitim bilimleri kapsamında nitel, nicel ve karma araştırma yöntemlerini kullanarak bilimsel araştırmalar tasarlayabilir.
1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
2) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme.
3) Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme.
1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır , bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir.
2) Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle işlevsel olarak bütünleştirip yeni bilgiler oluşturur.
3) Uzmanlık gerektiren sorunlara nicel ve nitel bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözüm önerileri getirir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme.
2) Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
3) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi'nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilme.
4) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
1) Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
2) Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirmek ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer, liderlik yapar.
3) Bir yabancı dili en az Avrupa dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
4) Alanı ile ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.
5) Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
Öğrenme Yetkinliği
1) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
1) Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir veöğrenmeyi yönlendirir.
2) Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Çocukların bilişsel, sosyal-duygusal, motor ve dil gelişimlerini desteklemek için gelişimsel değerlendirme araçlarını etkili bir şekilde kullanabilir.
2) Etkili ve yenilikçi öğretim stratejileri geliştirerek oyun temelli, disiplinler arası ve keşif odaklı öğrenme ortamları oluşturabilir.
3) Okul öncesi eğitimde öğrenme süreçlerini değerlendirmek için uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanabilir.
4) Okul öncesi eğitimi alanında disiplinler arası araştırmalar yaparak bilimsel bilgi üretimine katkı sağlayabilir.
1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
2) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.
3) Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
1) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planlarını yorumlar, bu planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
2) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri temelinde denetler ve bu değerleri öğretir.
3) Alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
4) Güncel gelişmeleri ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirir.
5) Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Erken çocukluk eğitimiyle ilgili tez ve akademik yayın süreçlerini yönetebilir, akademik etik ilkeleri benimseyebilir.
1) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
2) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
3) Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.
1) Alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular, çözüm yolları geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
2) Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağını öngörmediği karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
3) Alanı ile ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar.

Sıralı

1) Farklı ülkelerin eğitim sistemlerini analiz ederek güçlü ve zayıf yönlerini karşılaştırabilir.
2) Eğitim yönetimi ve politikalarına yönelik güncel yaklaşımları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir.
3) Küresel eğitim politikalarının okul öncesi eğitime etkisini analiz edebilir ve uluslararası eğitim modellerini inceleyebilir.
4) Çağdaş çocuk gelişim kuramlarını inceleyerek erken çocukluk eğitimi uygulamalarına uyarlayabilir.
5) Ailelerin çocuk gelişimi ve eğitimi üzerindeki rollerini bilimsel temellere dayalı olarak analiz edebilir.
6) Farklı sosyo-ekonomik ve kültürel bağlamlarda aile katılım stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir.
7) Erken müdahale programlarını değerlendirerek özel gereksinimli çocuklara yönelik destekleyici yaklaşımlar oluşturabilir.
8) Çocukların bilişsel, sosyal-duygusal, motor ve dil gelişimlerini desteklemek için gelişimsel değerlendirme araçlarını etkili bir şekilde kullanabilir.
9) Okul öncesi öğretim programlarını kuramsal çerçevede analiz edebilir ve geliştirme süreçlerine katkı sağlayabilir.
10) Farklı ülkelerin okul öncesi eğitim programlarını karşılaştırarak kültürel, pedagojik ve akademik farkları değerlendirebilir.
11) Etkili ve yenilikçi öğretim stratejileri geliştirerek oyun temelli, disiplinler arası ve keşif odaklı öğrenme ortamları oluşturabilir.
12) Okul öncesi eğitimde öğrenme süreçlerini değerlendirmek için uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanabilir.
13) Okul öncesi eğitimi alanında güncel bilimsel araştırmaları inceleyerek özgün akademik çalışmalar yürütebilir.
14) Eğitim bilimleri kapsamında nitel, nicel ve karma araştırma yöntemlerini kullanarak bilimsel araştırmalar tasarlayabilir.
15) Erken çocukluk eğitimiyle ilgili tez ve akademik yayın süreçlerini yönetebilir, akademik etik ilkeleri benimseyebilir.
16) Okul öncesi eğitimi alanında disiplinler arası araştırmalar yaparak bilimsel bilgi üretimine katkı sağlayabilir.