İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (İNGİLİZCE, TEZSİZ, UZAKTAN ÖĞRETİM)


Program Tanımı

Bu program, öğrencilerin İngiliz dili edinimi, ikinci dil öğretim yöntemleri, araştırma yöntemleri, dil eğitiminde teknoloji kullanımı ve öğretmenlerde kültürlerarası farkındalık gibi konulara dayalı olarak nitelikli İngilizce öğretmenleri olarak mezun olmalarını hedefler. Program, öğrencilere geniş bir seçmeli ders yelpazesi sunarak İngilizce öğretiminin temel teorik ve pratik yönlerini kazandırmayı amaçlamaktadır.

Kazanılan Derece

Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (İNGİLİZCE, TEZSİZ, UZAKTAN ÖĞRETİM) alanında LİSANS derecesi (Bachelor of non-thesis master's degree) almaya hak kazanmaktadırlar.

Kazanılan Derecenin Düzeyi

Bu program, LİSANSÜSTÜ seviyesinde öğrenim veren bir programdır.

Kabul Koşulları

Başvurabilmek için İngiliz Dili Eğitimi, İngiliz Dili ve Edebiyatı, Amerikan Kültürü ve Edebiyatı, İngilizce Mütercim Tercümanlık ya da İngiliz Dil Bilimi bölümlerinden birinden mezun olma şartı aranmaktadır. Bunlara ek olarak kesin kabul için aşağıdaki şartlar aranmaktadır: Mezuniyet Not Ortalaması: %20 Yabancı Dil (YDS-YÖKDİL: 80, BAU PE: 85, TOEFL: 96): %50 Bilimsel Değerlendirme Sınavı: %30

Kazanılan Derece Gereklilikleri ve Kurallar

Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Yabancı Diller Eğitimi ABD İngiliz Dili Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı alanında Yüksek Lisans Derecesi (Sosyal Bilimler) almaya hak kazanmaktadırlar.

Önceki Öğrenmenin Tanınması

Diğer bir yükseköğretim kurumundan başvuru yapan öğrencilerin ise, başvurdukları programa transfer edilebilecek en az iki dersin başarıyla tamamlanmış olması ve bu derslerin ağırlıklı not ortalamasının en az 3.00 veya muadili olması gerekmektedir. Ayrıca, başvurdukları programdaki derslerle uyumlu olmaları ve lisansüstü programa kabul koşullarını sağlamaları gereklidir. Yarıyıl uzunluğu farklı olan üniversitelerden gelen öğrenciler için ise AKTS kredi eşdeğerliği, ilgili yönetim kurulu tarafından belirlenir. Üniversitedeki bir lisansüstü programda en az bir yarıyılını tamamlamış ve en az bir dersten başarılı olmuş öğrenciler, gerekli belgelerle süresi içinde başvurdukları takdirde, ilgili enstitü anabilim/anasanat dalı koordinatörlüğünün önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla önerilen lisansüstü programa yatay geçiş yoluyla kabul edilebilirler. Yatay geçiş başvurusu kabul edilen öğrencinin kabul edildikleri programdaki ders yükümlülüklerinden hangi derslerden muaf tutulacağı ayrıca belirtilir. Üniversite içinden başvuran öğrencilerin, başvurdukları programın belirlediği kabul şartlarını sağlamaları gerekmektedir. Yatay geçiş başvurularında, öğrencinin daha önceki lisansüstü programlarında geçirdiği süre, kabul edilen programın azami sürelerinden düşürülür

Mezunların Mesleki Profili

Devlet ve özel okullarda İngilizce öğretmeni olarak görev alabilirler.

Bir Üst Dereceye Geçiş

Doktoraya başvuramazlar.

Program Kazanımları

1 Dil eğitimi alanında temel teorik ve olgusal bilgiye sahip olma
2 İngilizce öğretimi ve ikinci dil edinimiyle ilgili temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri anlama
3 Eğitim bilimleri ve yabancı dil öğretimi alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilme
4 Yabancı dil öğretimiyle ilgili öğretim programları, stratejileri, yaklaşımları, yöntemleri ve teknikleri anlama ve değerlendirme
5 Dil eğitimiyle ilgili uygulamalı becerileri edinme ve geliştirme
6 Öğretim süreçlerinde bilimsel ve pedagojik bilgileri etkin şekilde kullanma
7 Öğrencilerin seviyelerine ve bireysel farklılıklarına uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygulayabilme
8 Yabancı dil öğretimi alanında akademik ve teknolojik kaynakları (CALL ve MALL dahil) kullanabilme
9 Öğrencilerin ihtiyaçlarına göre uygun öğretim materyalleri seçme ve geliştirme
10 Dil eğitimi alanındaki bilgi ve becerileri akademik ve mesleki topluluklarla paylaşabilme
11 Yabancı dil öğretimi alanındaki güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimini sürdürebilme
12 Öğretim süreçlerini içinde bulunulan şartlara göre uyarlayabilme ve etkili ölçme-değerlendirme yöntemleri kullanma
13 Eğitim ve öğretim süreçlerinde bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme

Ders & Program Kazanımları Matrisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Kazanımları 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Dersler
BUS5301 Araştırma Yöntemleri ve Etik 1 4 1 5 5 4 2
ELT5011 İkinci Dil Edinimi 5 5 2 2 2 2 3 1 2 1 1 1 1
ELT5020 Dil Becerilerinin Öğretimi 5 5 2 2 2 2 3 1 2 1 1 1 1
ELT5999 Proje 5 5 5 5 5
Departmental Elective
ELT5002 ELT'de Ders ve Materyal Değerlendirme ve Geliştirme
ELT5003 İngilizce Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar
ELT5007 Dil Eğitiminde Program Tasarlama ve Değerlendirme
ELT5010 Dilbilim: Dilin Doğası
ELT5015 İngiliz Dili Eğitiminde Çift Dillilik Çalışmaları
ELT5018 Öğretmenler İçin Kişisel Gelişim ve İletişim
ELT5021 Hizmetiçi Öğretmen Eğitimi 5 3 4 2 5 5
GE-Elective

Öğretim Programı

1. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
BUS5301 Araştırma Yöntemleri ve Etik 3 0 3 9
ELT5011 İkinci Dil Edinimi 3 0 3 8
Departmental Elective 3 7
Departmental Elective 3 6
Toplam 30
2. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT5020 Dil Becerilerinin Öğretimi 3 0 3 8
Departmental Elective 3 8
Departmental Elective 3 7
Departmental Elective 3 7
Toplam 30
3. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT5999 Proje 0 0 0 16
Departmental Elective 3 7
Departmental Elective 3 7
Toplam 30

Bölüm Başkanı (ya da Eşdeğeri)


İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (İNGİLİZCE, TEZSİZ, UZAKTAN ÖĞRETİM) - LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ