Bu program, öğrencilerin İngiliz dili edinimi, ikinci dil öğretim yöntemleri, araştırma yöntemleri, dil eğitiminde teknoloji kullanımı ve öğretmenlerde kültürlerarası farkındalık gibi konulara dayalı olarak nitelikli İngilizce öğretmenleri olarak mezun olmalarını hedefler. Program, öğrencilere geniş bir seçmeli ders yelpazesi sunarak İngilizce öğretiminin temel teorik ve pratik yönlerini kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (İNGİLİZCE, TEZSİZ, UZAKTAN ÖĞRETİM) alanında LİSANS derecesi (Bachelor of non-thesis master's degree) almaya hak kazanmaktadırlar. |
Bu program, LİSANSÜSTÜ seviyesinde öğrenim veren bir programdır. |
Tezsiz yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde; a) Lisans veya dengi mezuniyet belgesi/diploması, b) İngilizce veya başka bir yabancı dil ile yürütülen programlar için yabancı dil yeterlik belgesi, c) Enstitü Yönetim Kurulu tarafından önerilen ve Senato tarafından belirlenen diğer ölçütler, aranır. |
Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Yabancı Diller Eğitimi ABD İngiliz Dili Eğitimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı alanında Yüksek Lisans Derecesi (Sosyal Bilimler) almaya hak kazanmaktadırlar. |
Bahçeşehir Üniversitesi’nde öğrenimine devam edecek öğrenciler, önceki öğrenim kurumunda aldıkları derslerden belirli yönetmelikler çerçevesinde muaf olabilirler. Alınmış dersin içeriğinin, BAU‘da verilen dersin içeriğine uygun olması ve enstitü müdürlüğü tarafından onaylanması durumunda, öğrenci bu dersten muaf tutulabilir. |
Devlet ve özel okullarda İngilizce öğretmeni olarak görev alabilirler. |
06/02/2013 tarihinden önce Tezsiz Yüksek Lisans programına kayıt olanlar veya halihazırda mezun olanlar doktora programlarına başvuru yapabilir. 06/02/2013 tarihinden sonra Tezsiz Yüksek Lisans programına kayıt olanlar Doktora programlarına başvuru yapamazlar. |
1 | Dil eğitimi alanında temel teorik ve olgusal bilgiye sahip olma |
2 | İngilizce öğretimi ve ikinci dil edinimiyle ilgili temel kavramları ve bu kavramlar arasındaki ilişkileri anlama |
3 | Eğitim bilimleri ve yabancı dil öğretimi alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilme |
4 | Yabancı dil öğretimiyle ilgili öğretim programları, stratejileri, yaklaşımları, yöntemleri ve teknikleri anlama ve değerlendirme |
5 | Dil eğitimiyle ilgili uygulamalı becerileri edinme ve geliştirme |
6 | Öğretim süreçlerinde bilimsel ve pedagojik bilgileri etkin şekilde kullanma |
7 | Öğrencilerin seviyelerine ve bireysel farklılıklarına uygun öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri uygulayabilme |
8 | Yabancı dil öğretimi alanında akademik ve teknolojik kaynakları (CALL ve MALL dahil) kullanabilme |
9 | Öğrencilerin ihtiyaçlarına göre uygun öğretim materyalleri seçme ve geliştirme |
10 | Dil eğitimi alanındaki bilgi ve becerileri akademik ve mesleki topluluklarla paylaşabilme |
11 | Yabancı dil öğretimi alanındaki güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimini sürdürebilme |
12 | Öğretim süreçlerini içinde bulunulan şartlara göre uyarlayabilme ve etkili ölçme-değerlendirme yöntemleri kullanma |
13 | Eğitim ve öğretim süreçlerinde bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Kazanımları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersler | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BUS5301 Araştırma Yöntemleri ve Etik | 1 | 4 | 1 | 5 | 5 | 4 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ELT5011 İkinci Dil Edinimi | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ELT5020 Dil Becerilerinin Öğretimi | 5 | 5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ELT5999 Proje | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Departmental Elective | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
GE-Elective | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
1. Yarıyıl | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ön Koşul | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | |
BUS5301 | Araştırma Yöntemleri ve Etik | 3 | 0 | 3 | 9 | ||
ELT5011 | İkinci Dil Edinimi | 3 | 0 | 3 | 8 | ||
Departmental Elective | 3 | 7 | |||||
Departmental Elective | 3 | 6 | |||||
Toplam | 30 |
2. Yarıyıl | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ön Koşul | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | |
ELT5020 | Dil Becerilerinin Öğretimi | 3 | 0 | 3 | 8 | ||
Departmental Elective | 3 | 8 | |||||
Departmental Elective | 3 | 7 | |||||
Departmental Elective | 3 | 7 | |||||
Toplam | 30 |
3. Yarıyıl | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ön Koşul | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | |
ELT5999 | Proje | 0 | 0 | 0 | 16 | ||
Departmental Elective | 3 | 7 | |||||
Departmental Elective | 3 | 7 | |||||
Toplam | 30 |