İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (İNGİLİZCE, TEZSİZ, UZAKTAN ÖĞRETİM) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT5018 | Öğretmenler için kişisel gelişim ve iletişim | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HATİME ÇİFTÇİ |
Dersin Amacı: | ELT 5018 dersi, öğretmenlerin öz farkındalıklarını artırıp güçlü ve etkili sözel ve sözsüz iletişim becerileri edinmelerine yardımcı olmayı amaçlar. Nörolinguistik Programlama ilkeleri ve teknikleri de öğrenciler, arkadaşlar ve meslektaşlarla olan iletişimi geliştirmede önemli bir rol oynar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; ELT 5008 dersinin başarıyla tamamlanması durumunda, öğrenciler aşağıda sıralanan becerileri elde ederek iletişim yetilerini geliştirirler: - NLP teknik ve ilkelerini kişisel ve akademik hayatlarında uygulamak - Günlük ve profesyonel hayatlarında etkili iletişim becerilerine sahip olmak - Sözsüz iletişim becerilerini daha etkili kullanmak - Karşılıklı ilişkilerin kalitesini yükseltmek - Özellikle iletişimi zor kişilerle daha iyi ilişkiler kurmak - Öğrenme potansiyelini artıran bir dil kullanmak - İçsel konuşmanın gücünü kullanmak - Kendilerinin ve öğrencilerin meta programlarını tanımak - Eğitmenlik becerilerini geliştirmek - Kendi kişilik tiplerini tanımak - Stresi ve endişeyi yenip öğrencilerine de bu konuda yardımcı olmak - Öğrencilerine öğrenme güçlüklerini yenmelerinde yardımcı olmak - Motive olup öğrencilerini motive edebilmek - Olumsuz tutum ve inançları olumluya dönüştürmek |
Eylem araştırması, etkili iletişimin temel ilkeleri, NLP iletişim modeli, olumlu öğretme ve öğrenme sonuçları elde etme stratejileri, iletişim yoluyla değişim, çatışma yönetimi, sözsüz iletişim, motivasyon teknikleri, Milton Language Patterns gibi konular haftalık okuma ödevini oluşturur. Bu konularda bilgi sahibi olmak, sınıf tartışmalarına aktif katılıma, yansıtıcı yazılar yazmaya, ve etkili sunumlar yapabilmeye yardımcı olur. Çalışma öğrenci tarafından seçilen bir final projesiyle sonuçlanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Tanışma/İhtiyaç analizi | ||
2) | NLP (Nöro-Linguistik Programlama) konusuna giriş, NLP temel ilkeleri, Önvarsayımlar, İletişim Modeli, Eğitimde NLP | ||
3) | Başarı modelleri, Kaynaklar, Eğitimde Koçluk becerileri geliştirme | ||
4) | İyi planlanmış çıktılar, SMART hedefler | ||
5) | Değerler ve İnançlar, Değişim teknikleri, | ||
6) | İletişim çıktıları, NLP iletişim modeli,Grupla iletişim | ||
7) | Eşleştirme-Yönlendirme-uyum sağlama stratejileri, Sözsüz iletişim/Vücut dili | ||
8) | Temsil sistemleri, duyusal tercihleri belirleme,göz erişim ipuçları | ||
9) | Sınıfta etkili dil kullanım, Milton modeli,dil kalıpları,dilde önvarsayımlar | ||
10) | Güçlü bir öğrenme aracı olarak Mecaz, Uyum için mecaz kullanımı, Mecaz ve hafıza | ||
11) | Çıpalar ve çıpalama | ||
12) | Metaprogrammes / Personality programs | ||
13) | Modelleme, Çerçeveleme ve yeniden çerçeveleme | ||
14) | Durum yönetimi, Stres ve kaygı ile baş etme, öğrencimizi ve kendimizi güdüleme, içe-dönük konuşmanın gücü |
Ders Notları: | Alder, H. (2002). Handbook of NLP. A Manual for Professional Communicators. Vermont, USA and London, UK: Gower Publishing Limited. Camp, Di. (1996). The Excellent Trainer: Putting NLP to Work. Vermont, USA and London, UK: Gower Publishing Limited. Churches,R. & Terry, R. (2007). NLP for Teachers: How to Be a Highly Effective Teacher. Carmarthen, Wales, UK and Burlington, CT, USA: Crown House Publishing Company, LLC. O’Connor, J. (2001). NLP Workbook. A Practical Guide to Achieving the Results You Want. London, UK: Thorsons Publishers. O’Connor, J. & Seymour, J. (2002). Introducing NLP. Perth, Austalia: Element Publishing. Revell, J & Norman, S. (1997). In Your Hands: NLP in ELT. London, UK: Saffire Press. Revell, J. & Norman, S. (1999). Handing Over: NLP-Based Activities for Language Learning. London, UK: Saffire Press. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 10 | % 30 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | 1 | % 40 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Proje | 1 | 40 | 40 |
Ödevler | 10 | 10 | 100 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | ||
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | ||
Juri | 0 | ||
Final | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 192 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |