İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (İNGİLİZCE, TEZSİZ, UZAKTAN ÖĞRETİM) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ELT5021 | Hizmetiçi Öğretmen Eğitimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YEŞİM KEŞLİ DOLLAR |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. KENAN DİKİLİTAŞ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amaci, ogretmenlerin kendi calismalarinin, urettikleri materyallerin uzerinde yansitici dusuncelerini iceren online ogretmen portfolyosu olusturmalarini saglamak, ve bu dersle profesyonel hayatlarina yansitici gozle bakmalarini saglamaktir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda ogrenciler: 1. Staj ve gozlemlerin nasil yapildigi konusunda detayli bilgi sahibi olacaklar 2. Ogretmen egitimi programi dizayn etmenin yararlarini edinecekler 3. kendi siniflarinda eylem arastirmasi yapabilecekler |
Bu ders pratige dayali bir ders olup farkli seviyelerde Ingilizce ogreten ogretmenlerin katilmasindan olusmaktadir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin tanitilmasi | ||
2) | Eylem arastirmasi | ||
3) | Metotlar (GT, AL, CLT, eclecticism, error correction, technology etc) | ||
4) | Dil ogretminde konular: EIL, ELF, EMI, (non) native, etc | ||
5) | Dil ogretiminde konular: Content – grammar, vocab, skills, pragmatics, ESP, CLIL, critical pedagogy etc | ||
6) | Dil ogretiminde konular: Professional accountability (reflection, qualifications , beliefs, burnout, teaching style etc) | ||
7) | Sinif yonetimi ile ilgili konular | ||
8) | ogrenci ozellikleri | ||
9) | ogrenci davranislari | ||
10) | GEnel tekrar ve arastirma raporu calistayi | ||
11) | Seminer: temel konular ve deneyimlerin ozeti | ||
12) | Becerilerin gelisimi: Gorsel sunumlar ve makale icin yazim kurallari | ||
13) | DErs ozeti | ||
14) | Poster sunumlari | ||
15) | EXAM |
Ders Notları: | Richards, J. (1998). Beyond Training. Cambridge University Press. Richards, J. (2005). Language Teaching Awareness: A Guide To Exploring Beliefs And Practices. Cambridge University Press. Richards, J. & Nunan, D. (1997). Second Language Teacher Education. Cambridge University Press. |
Diğer Kaynaklar: | Wallace, M. (1997). Training Foreign language teachers: A reflective Approach. Cambridge University Press. Tomlinson, C. A. (1999). The Differentiated Classroom: Responding to the Needs of All Learners. ASCD: USA |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 3 | % 5 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 2 | % 20 |
Sunum | 1 | % 15 |
Projeler | 1 | % 30 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 0 | % 0 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 30 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 3 | 9 | 27 |
Derse Özgü Staj | 2 | 4 | 8 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 12 | 48 |
Sunum / Seminer | 2 | 10 | 20 |
Proje | 1 | 12 | 12 |
Ödevler | 4 | 10 | 40 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 199 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |