MATEMATİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POV4215 | Dijital Video Atölyesi | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TOLGA HEPDİNÇLER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilerin interaktif media teknolojileri ile gelen yeni video teknikleri ile ilgili bir anlayış geliştirmelerini ve bir takımın parçası olarak bu teknikleri kullanacak temel becerileri edinmelerini amaçlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Dijital video ve interaktif medyaya ilişkin donanım ve yazılım yeniliklerinin farkındadır. 2. Yeni teknolojilerin potensiyellerinin ayırdına varır. 3. Proje düzenlemede uzmanlaşır. 4. Prototip üretir. 5. Bir dijital video projesi tamamlamanın sorumluluğunu üstlenir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hareketli görüntüye dayanan dijital medyanın kullanımı | |
2) | İnteraktif medyada kullanılan yeni donanım teknolojileri | Ödevler üzerine çalışma. |
3) | İnteraktif medyada kullanılan yeni yazılım teknolojileri | Ödevler üzerine çalışma. |
4) | Olası projeler için beyin fırtınası | Ödevler üzerine çalışma. |
5) | Takım oluşturulması ve iş akışının planlanması | Ödevler üzerine çalışma. |
6) | Proje tartısmaları Ödev I | Ödevler üzerine çalışma. |
7) | Arduinoya giriş | Ödevler üzerine çalışma. |
8) | Arduinoya giriş II | Ödevler üzerine çalışma. |
9) | Görüntü işlemeye giriş | Ödevler üzerine çalışma. |
10) | Görüntü işlemeye giriş II | Ödevler üzerine çalışma. |
11) | Workshop | Ödevler üzerine çalışma. |
12) | Workshop | Ödevler üzerine çalışma. |
13) | Projeleri test etme | Ödevler üzerine çalışma. |
14) | Değerlendirme Final ödevi; İşlerin sunumu | Ödevler üzerine çalışma. |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Noble, J. (2012). Programming interactivity. Sebastopol, CA: O'Reilly. 2. Igoe, T. (2011). Making things talk. Sebastopol, CA: O'Reilly. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 15 |
Ödev | 6 | % 25 |
Projeler | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Uygulama | 13 | 2 | 26 |
Proje | 1 | 8 | 8 |
Ödevler | 4 | 8 | 32 |
Toplam İş Yükü | 122 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak | |
2) | Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak | |
3) | Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek | |
4) | Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek | 4 |
5) | Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek | |
6) | Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak | |
7) | Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek | |
8) | Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak | 4 |
9) | Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak | |
10) | Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak | |
11) | Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak | |
12) | Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |