POV4115 Contemporary Video PracticesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV4115 Çağdaş Video Uygulamaları Bahar 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TOLGA HEPDİNÇLER
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi TOLGA HEPDİNÇLER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere videoart üretimi ile ilgili derinlemesine inceleme, analiz ve uygulamaları sunmaktır. Öğrenciler videoart hareketinin tarihsel gelişimi ve güncel uygulamaları hakkında bilgi sahibi olacaklardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Video-art uygulamaları, sanatçıları ve metodolojileri analiz eder.
2. Sanatsal üretime bireysel bir bakış açısı oluşturmak ve geliştirir.
3. Video yapımındaki teknik konularda beceri göstermek
4. Video-art üretiminin güncel konularını sınıflandırmak ve karşılaştırır.
5. Video-artın anlatı olanaklarını diğer görsel anlatılardan ayırt eder.
6. Sanatın önceki ve şimdiki kavram ve durumları içerisinde video-art ürünleri üretir.

Dersin İçeriği

Video üretiminin öncesi ve şimdisi örneklerle incelenecektir. Dijital medyanın video-art çeşitleri üzerindeki etkisi irdelenecektir. Öğrencilerin belirtilen konu ve durumlarda işler üretmeleri beklenmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Video üretiminde ana akım konular
2) Teknolojinin etkileri ve değişen video medyası Okumalar haftalık olarak verilir.
3) Video-art konuları I: Beden (Dişilik) Okumalar haftalık olarak verilir.
4) Video-art konuları II: Beden (Erillik, Homoseksüellik) Okumalar haftalık olarak verilir.
5) Video-art konuları III: Kimlik (Sınıf, etnisite, ırk) Ödev 1
6) Ara Sınav için tekrar Okumalar haftalık olarak verilir.
7) Video-art konuları: öz (amatörlük, video itiraf) Ödev 2
8) Televizyonda video-art Okumalar haftalık olarak verilir.
9) Dijital çağda video-art ve interaktivite Okumalar haftalık olarak verilir.
10) Video-art konuları: Geçmişin yeniden yapılandırılması ( Arşiv görüntüleri, el koyma ve etik konular Ödev 3
11) Ekranın dışında video: Video enstalasyonları ve video heykeller Okumalar haftalık olarak verilir.
12) Final projesi fikirleri Okumalar haftalık olarak verilir.
13) Final projeleri hazırlık Final projesi üzerine çalışma.
14) Final projeleri değerlendirmeleri Final projesi üzerine çalışma.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Elwes, C. (2005). Video art a guided tour. London New York London New York: I.B. Tauris In Association with University of the Arts In the United States of America and in Canada distributed by Palgrave Macmillan.
2. Fifer, S. & Hall, D. (1990). Illuminating video : an essential guide to video art. New York, N.Y: Aperture in association with the Bay Area Video Coalition.
Diğer Kaynaklar: 1. Rees, A. (1999). A history of experimental film and video : from canonical avant-garde to contemporary British practice. London: BFI Publishing.
2. Renov, M. & Suderburg, E. (1996). Resolutions : contemporary video practices. Minneapolis, Minn: University of Minnesota Press.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 3 % 45
Ara Sınavlar 1 % 15
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 5 65
Sunum / Seminer 1 1 1
Ödevler 2 4 8
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 132

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak.
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek.
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak.
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak.
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek.
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek.
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek.
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek.
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek.
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak.