POV3436 Advanced Black and White DarkroomBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV3436 İleri Siyah ve Beyaz Karanlık Oda Bahar
Güz
2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. DELIZIA FLACCAVENTO
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders öğrencileri siyah beyaz fotoğrafta karanlık oda kullanımının detayları ile tanıştırmak ve onların ileri düzey baskı teknikleri konusunda ustalaşmasına yardımcı olmayı amaçlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. İleri karanlık oda materyallerini yönetir.
2. İleri baskı teknikleri deneyimi gösterir.
3. Siyah-beyaz baskının tüm basamaklarını düzenleme ve kontrol eder.
4. Sonucu etkileyen tüm karanlık oda değişkenlerinin adını bilme ve uygular.
5. Portfolyo hazırlamada uzmanlaşır.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler ileri baskı teknikleri ile kağıt tabanlı fotoğraf kartlarına baskı yapmayı öğrenecekler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Film baskısındaki değişkenlerin irdelenmesi.
2) Konu kontrastı temelinde film baskı işlemleri. Ödevler üzerine çalışma.
3) Film baskısında kağıt tabanlı fotoğraf kartlarının özellikleri. Ödev I: Serbest konulu çekim ve baskı. Ödevler üzerine çalışma.
4) Kağıt tabanlı fotoğraf kartları ile baskı. Ödevler üzerine çalışma.
5) Değişik bölümsel baskı uygulamaları. Ödev II: Bir fotoğaftan çekilmiş ve işlemden geçmiş 5 baskı. Ödevler üzerine çalışma.
6) Safelight testi uygulaması Ödevler üzerine çalışma.
7) Split baskı uygulaması I Ödevler üzerine çalışma.
8) Split baskı uygulaması II Ödevler üzerine çalışma.
9) Kağıt tabanlı fotoğraf kartını kurutma ve baskılama metodları Ödevler üzerine çalışma.
10) Not alma metodları, print log, ve form ısmarlama metodları Ödevler üzerine çalışma.
11) Baskıları ve filmleri saklama, arşiv teknikleri. Portfolyo hazırlama. Ödevler üzerine çalışma.
12) Aynı baskıda çeşitli kontrast kağıtları kullanma-I. Ödev III: Verilen bir konuda 5 baskı. Ödevler üzerine çalışma.
13) Aynı baskıda çeşitli kontrast kağıtları kullanma-II. Ödevler üzerine çalışma.
14) Dönem boyunca üretilen baskıların değerlendirmesi Ödevler üzerine çalışma.
14) Dönem boyunca üretilen baskıların değerlendirmesi Ödevler üzerine çalışma.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lecture notes will be provided by the teacher.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 25
Ödev 3 % 25
Projeler 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 3 39
Proje 1 15 15
Ödevler 3 8 24
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 135

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. 2
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 1
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 4
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. 1
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 3
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 1
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 3
8) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. 5
9) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. 1
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 1
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 1
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. 4