POV3436 Advanced Black and White DarkroomBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV3436 İleri Siyah ve Beyaz Karanlık Oda Bahar
Güz
2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. DELIZIA FLACCAVENTO
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders öğrencileri siyah beyaz fotoğrafta karanlık oda kullanımının detayları ile tanıştırmak ve onların ileri düzey baskı teknikleri konusunda ustalaşmasına yardımcı olmayı amaçlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. İleri karanlık oda materyallerini yönetir.
2. İleri baskı teknikleri deneyimi gösterir.
3. Siyah-beyaz baskının tüm basamaklarını düzenleme ve kontrol eder.
4. Sonucu etkileyen tüm karanlık oda değişkenlerinin adını bilme ve uygular.
5. Portfolyo hazırlamada uzmanlaşır.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler ileri baskı teknikleri ile kağıt tabanlı fotoğraf kartlarına baskı yapmayı öğrenecekler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Film baskısındaki değişkenlerin irdelenmesi.
2) Konu kontrastı temelinde film baskı işlemleri. Ödevler üzerine çalışma.
3) Film baskısında kağıt tabanlı fotoğraf kartlarının özellikleri. Ödev I: Serbest konulu çekim ve baskı. Ödevler üzerine çalışma.
4) Kağıt tabanlı fotoğraf kartları ile baskı. Ödevler üzerine çalışma.
5) Değişik bölümsel baskı uygulamaları. Ödev II: Bir fotoğaftan çekilmiş ve işlemden geçmiş 5 baskı. Ödevler üzerine çalışma.
6) Safelight testi uygulaması Ödevler üzerine çalışma.
7) Split baskı uygulaması I Ödevler üzerine çalışma.
8) Split baskı uygulaması II Ödevler üzerine çalışma.
9) Kağıt tabanlı fotoğraf kartını kurutma ve baskılama metodları Ödevler üzerine çalışma.
10) Not alma metodları, print log, ve form ısmarlama metodları Ödevler üzerine çalışma.
11) Baskıları ve filmleri saklama, arşiv teknikleri. Portfolyo hazırlama. Ödevler üzerine çalışma.
12) Aynı baskıda çeşitli kontrast kağıtları kullanma-I. Ödev III: Verilen bir konuda 5 baskı. Ödevler üzerine çalışma.
13) Aynı baskıda çeşitli kontrast kağıtları kullanma-II. Ödevler üzerine çalışma.
14) Dönem boyunca üretilen baskıların değerlendirmesi Ödevler üzerine çalışma.
14) Dönem boyunca üretilen baskıların değerlendirmesi Ödevler üzerine çalışma.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lecture notes will be provided by the teacher.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 25
Ödev 3 % 25
Projeler 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 3 39
Proje 1 15 15
Ödevler 3 8 24
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 135

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.