Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Moda fotoğrafının yakın tarihi. Reklamcılık ve moda fotoğrafı ilişkisi. Türkiye'deki ve dünyadaki durumun karşılaştırılması. Belgesel film gösterimi: Richard Avedon.
|
|
2) |
Türkiye’de moda fotoğrafçıları ve markalar. Dijital ve baskı örnekler. |
Ödevler üzerine çalışma. |
3) |
Moda fotoğrafında ürün ve görüntünün farkı. Belgesel film gösterimi: Helmut Newton.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
4) |
Ödev değerlendirmesi. Temel teknik bilgiler. Kamera ve ekipman kullanımı, ışık metodları.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
5) |
Ödev değerlendirmesi. Moda fotoğrafında ekip ve model. Kostüm, saç, makyaj ve kompozisyon.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
6) |
Stüdyoda uygulama.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
7) |
Modada sistem, tarih ve teknik. Photoshop'ta dijital rötuş.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
8) |
Ödev değerlendirmesi. Moda fotoğrafında portre. Belgesel film gösterimi: Annie Leibowitz.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
9) |
Konuk fotoğrafçı.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
10) |
Sahne arkası ve açık hava seçimleri. Zorluklar, prodüksiyon ve hazırlık süreci.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
11) |
Açık hava uygulaması.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
12) |
Ödev değerlendirmesi. Belgesel film gösterimi: Fotoğraf Ustaları.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
13) |
Konuk fotoğrafçı ve stilist.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
14) |
Final projeleri üzerine tartışılması.
|
Final projesi üzerine çalışma. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|