Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sanat fotoğrafı kavramı ve tarihsel gelişimi- 19. yy uygulamaları.
|
|
2) |
Sanat fotoğrafı kavramı ve tarihsel gelişimi- 20. yy ve güncel uygulamaları. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
3) |
Güzel sanatlar hakkındaki erken kuramlar ve değerlendirmeleri, önemli uygulamacılardan örnekler.
Ödev I
|
Ödevler üzerine çalışma. |
4) |
Fine Art baskı teknikleri ve ilgili örnekler.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
5) |
Resimciliğin platin ve paladyum baskı teknikleri düzleminde Alfred Stieglitzin eserlerinin analizi.
Ödev II.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
6) |
Fine Art baskı ve sunum teknikleri.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
7) |
Serginin metod ve materyallerinin sergilenmesi.
Ödev III.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
8) |
Ünlü fotoğrafçıların kişisel yorumlarının teknik bağlamda incelenmesi. |
Ödevler üzerine çalışma. |
9) |
Piktoryalizmden düz fotoğrafa Edward Steichen'ın eserlerinin analizi.
Ödev IV. |
Ödevler üzerine çalışma.
|
10) |
Galeri ve sanat piyasası düzleminde baskı
|
Ödevler üzerine çalışma.
|
11) |
Fine Art baskolarının arşivleme işlemleri.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
12) |
Ralph Gibson’un eserlerinin ve material seçiminin temsil üzerindeki etkisinin analizi
|
Ödevler üzerine çalışma. |
13) |
Jeff Wall’ın eserlerinin analizi ve baskı örnekleri
|
Ödevler üzerine çalışma. |
14) |
Değerlendirme
Final ödevi; işlerin sözlü sunumu
|
Ödevler ve sunum üzerine çalışma. |
Ders Notları / Kitaplar: |
1. Hirsch, R. (2009). Photographic possibilities the expressive use of equipment, ideas, materials, and processes. Amsterdam Boston: Focal Press/Elsevier.
2. Steinmueller, U. & Gulbins, J. (2008). Fine art printing for photographers : exhibition quality prints with inkjet printers. Santa Barbara, CA: Rocky Nook. |
Diğer Kaynaklar: |
1. Adams, A. & Baker, R. (1995). The negative. Boston: Little Brown.
2. Adams, A. & Baker, R. (1983). The print. Boston: Little, Brown.
3. Gibson, R. (2001). Ex libris : photographs and constructs. New York, NY: PowerHouse Books.
4. Greenough, S. & Stieglitz, A. (2002). Alfred Stieglitz : the key set : the Alfred Stieglitz collection of photographs. Washington, D.C. New York: National Gallery of Art Harry N. Abrams.
5. Wall, J. & Duve. (2009). Jeff Wall : the complete edition. London: Phaidon.
6. Smith, J. & Steichen, E. (1999). Edward Steichen : the early years. Princeton, N.J: Princeton University Press in association with the Metropolitan Museum of Art. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, |
|
2) |
Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, |
|
3) |
Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek,
|
|
4) |
İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, |
|
5) |
İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, |
|
6) |
İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, |
|
7) |
Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, |
|
8) |
İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, |
|
9) |
İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, |
|