Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sanat fotoğrafı kavramı ve tarihsel gelişimi- 19. yy uygulamaları.
|
|
2) |
Sanat fotoğrafı kavramı ve tarihsel gelişimi- 20. yy ve güncel uygulamaları. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
3) |
Güzel sanatlar hakkındaki erken kuramlar ve değerlendirmeleri, önemli uygulamacılardan örnekler.
Ödev I
|
Ödevler üzerine çalışma. |
4) |
Fine Art baskı teknikleri ve ilgili örnekler.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
5) |
Resimciliğin platin ve paladyum baskı teknikleri düzleminde Alfred Stieglitzin eserlerinin analizi.
Ödev II.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
6) |
Fine Art baskı ve sunum teknikleri.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
7) |
Serginin metod ve materyallerinin sergilenmesi.
Ödev III.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
8) |
Ünlü fotoğrafçıların kişisel yorumlarının teknik bağlamda incelenmesi. |
Ödevler üzerine çalışma. |
9) |
Piktoryalizmden düz fotoğrafa Edward Steichen'ın eserlerinin analizi.
Ödev IV. |
Ödevler üzerine çalışma.
|
10) |
Galeri ve sanat piyasası düzleminde baskı
|
Ödevler üzerine çalışma.
|
11) |
Fine Art baskolarının arşivleme işlemleri.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
12) |
Ralph Gibson’un eserlerinin ve material seçiminin temsil üzerindeki etkisinin analizi
|
Ödevler üzerine çalışma. |
13) |
Jeff Wall’ın eserlerinin analizi ve baskı örnekleri
|
Ödevler üzerine çalışma. |
14) |
Değerlendirme
Final ödevi; işlerin sözlü sunumu
|
Ödevler ve sunum üzerine çalışma. |
Ders Notları / Kitaplar: |
1. Hirsch, R. (2009). Photographic possibilities the expressive use of equipment, ideas, materials, and processes. Amsterdam Boston: Focal Press/Elsevier.
2. Steinmueller, U. & Gulbins, J. (2008). Fine art printing for photographers : exhibition quality prints with inkjet printers. Santa Barbara, CA: Rocky Nook. |
Diğer Kaynaklar: |
1. Adams, A. & Baker, R. (1995). The negative. Boston: Little Brown.
2. Adams, A. & Baker, R. (1983). The print. Boston: Little, Brown.
3. Gibson, R. (2001). Ex libris : photographs and constructs. New York, NY: PowerHouse Books.
4. Greenough, S. & Stieglitz, A. (2002). Alfred Stieglitz : the key set : the Alfred Stieglitz collection of photographs. Washington, D.C. New York: National Gallery of Art Harry N. Abrams.
5. Wall, J. & Duve. (2009). Jeff Wall : the complete edition. London: Phaidon.
6. Smith, J. & Steichen, E. (1999). Edward Steichen : the early years. Princeton, N.J: Princeton University Press in association with the Metropolitan Museum of Art. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. |
3 |
2) |
Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının
ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. |
2 |
3) |
İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak.
|
1 |
4) |
Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. |
3 |
5) |
Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. |
2 |
6) |
Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. |
2 |
7) |
Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. |
3 |
8) |
İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek.
|
2 |
9) |
Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. |
2 |
10) |
Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
3 |