POV3122 Basic Visual DesignBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar TIPÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
TIP
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV3122 Temel Görsel Tasarım Bahar 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TOLGA HEPDİNÇLER
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi TOLGA HEPDİNÇLER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin ilk bölümü görsel sanatların ve tasarımın temel ilkelerini sunmayı amaçlamaktadır. İkinci bölümü ise görsel tasarım ve öğeleri bağlamında uygulama çalışması sunmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Görsel tasarım öğelerini temel kullanımını tanır.
2. Sanatın ilkeleri doğrultusunda görsel sanat öğelerinin kullanımını tanımlar.
3. Farklı fotoğraf türleri içerisinde çeşitli görsel tasarım öğelerini tanımlar.
4. Sanatın tarihsel deneyimleri içerisinde görsel tararım öğelerinin evrimini betimler.
5. Farklı kavram ve bağlamlar içerisinde görsel tasarım öğelerininin kullanımlarının uygulama becerisini kazanır.
6. Anlatılar oluşturma sürecinde fotoğraf aracının işlevini kavrar.

Dersin İçeriği

Sanatın ilkeleri dahilinde kompozisyon, renk, gibi görsel sanatın öğelerini ve bu öğelerin birbileri ile olan ilişkileri tartışılacak ve örneklenecektir . Görsel öğelerin ve sanatın ilkelerinin tarihsel evrimi örneklenecektir. Bu dersin uygulama çalışması aynı zamanda görsel tasarım öğelerinin verili kavramlar ve bağlamlar çerçevesinde kullanımını içermektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Görsel sanatlar ve fotoğrafta görsel tasarım öğeleri: Sanatta görsel öğelerin kökenleri ve evrimi, 19. yy’da görsel tasarıma fotoğrafın etkisi, modern görsel sanatların doğuşu ve 20.yy’da fotoğrafik temsile etkisi.
2) Makine türleri ve objektiflerin fotoğrafik görüntüye etkisi: negatif filmi ve sayısal görüntülemenin görsel tasarıma etkileri, fotoğrafik elemanların (diyafram, örtücü, filtreler vb.) farklı tasarım öğeleri yaratma sürecine etkileri. Ödevler üzerine çalışma.
3) Kompozisyon: Fotoğrafik görsel tasarım içerisinde kompozisyonun temelleri ve öğeleri. Birlik, denge, üçler kuralı ve altın oranın tanımlanması. Ödev 1
4) Leke/Nokta: Görsel tasarımın en temel öğesi olarak lekenin tanımı. Hareketli ve durağan lekeler arasındaki ilişki, iki ya da daha fazla leke arasındaki ilişki (metafor, dinamizm vb.). Farklı türler içerisinde lekenin kullanımı (manzara, portre, belgesel). Ödev 2
5) Çizgiler: En dinamik görsel öğe olarak çizginin tanımı. Dikey, yatay, eğimli ve diyagonel çizgiler arasındaki farklılıklar ve bu öğelerin tüm kompozisyon ile olan ilişkisi. Çizginin kullanımının sanat tarihi içerisindeki evrimi. Ödev 3
6) Formun fotoğrafik görüntü içerisindeki tanımı. Uzam ve şekiller arasındaki ilişki. Form ve şekillerin fotoğrafik ifade yaratmadaki işlevleri. Ödev 4
7) Dokular ve kalıplar: İki görsel öğenin farklı fotoğraf türleri içerisinde kullanımının örneklerle tanımlanması. Ödev 5
8) Renk: Siyah/beyaz ve renkli fotoğraf arasındaki farklar. Renk, kontrast, doygunluk vb. gibi öğelerin kullanımı. Ödev 6
9) Işık (ve gölge): Işığın objeler üzerinde derinlik, uyum ve karşıtlık yaratma etkisi, görsel tasarımda, görsel ifade yaratma amacı ile ışığın ve gölgenin kullanımının örneklenmesi. Ödev 7
10) Manzara fotoğrafında görsel tasarım. Ödevler üzerine çalışma.
11) Belgesel fotoğrafında görsel tasarım. Ödevler üzerine çalışma.
12) Moda fotoğrafında görsel tasarım. Ödevler üzerine çalışma.
13) Fotoğrafçı gibi düşünmek: Çağdaş fotoğrafçıların çalışmalarından örnekleri üzerinden tüm tartışmaların birleştirilmesi. Sunum Hazırlığı
14) Bütün öğeleri birleştirme II ve final tekrarı: Seçilmiş final projeleri hakkında tartışma. Final Ödevi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: 1. Davis, H. (2010). Creative composition : digital photography tips & techniques. Indianapolis, IN: Wiley.
2. DuChemin, D. (2009). Within the frame : the journey of photographic vision. Berkeley, Calif: New Riders.
3. Freeman, M. (2007). The photographer's eye : composition and design for better digital photos. Boston: Focal Press.
4. Galer, M. (2007). Photography : foundations for art & design : a guide to creative photography. Oxford: Focal.
5. Krages, B. (2005). Photography the art of composition. New York: Allworth Press.
6. Prakel, D. (2006). Composition. Lausanne London: AVA Academia Thames & Hudson, distributor.
7. Prakel, D. (2007). Lighting. Lausanne New York, N.Y: AVA Academia Distributed in the USA and Canada by Watson-Guptill Publications.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 7 % 50
Sunum 1 % 10
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 3 39
Sunum / Seminer 1 1 1
Ödevler 7 5 35
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 132

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır.
2) Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir.
3) Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler.
4) Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar.
5) Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir.
6) Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir.
7) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir.
8) Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar.
9) Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur.
10) Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır.
11) Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir.
12) Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir.
13) Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir.
14) Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur.
15) Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile işbirliği içinde planlayabilir ve yürütebilir.
16) Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur.
17) Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar.
18) Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar.
19) Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır.
20) Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir.
21) Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir.
22) Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır.
23) Hasta,hasta yakınları,sağlık çalışanları diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar.
24) Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyo kültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar.
25) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir.
26) Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır.
27) Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir.
28) Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular.
29) Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır.
30) Bireysel çalışma süreçleri ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir.
31) Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir.
32) Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler