POV3122 Basic Visual DesignBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar PSİKOLOJİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV3122 Temel Görsel Tasarım Güz 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TOLGA HEPDİNÇLER
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi TOLGA HEPDİNÇLER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin ilk bölümü görsel sanatların ve tasarımın temel ilkelerini sunmayı amaçlamaktadır. İkinci bölümü ise görsel tasarım ve öğeleri bağlamında uygulama çalışması sunmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Görsel tasarım öğelerini temel kullanımını tanır.
2. Sanatın ilkeleri doğrultusunda görsel sanat öğelerinin kullanımını tanımlar.
3. Farklı fotoğraf türleri içerisinde çeşitli görsel tasarım öğelerini tanımlar.
4. Sanatın tarihsel deneyimleri içerisinde görsel tararım öğelerinin evrimini betimler.
5. Farklı kavram ve bağlamlar içerisinde görsel tasarım öğelerininin kullanımlarının uygulama becerisini kazanır.
6. Anlatılar oluşturma sürecinde fotoğraf aracının işlevini kavrar.

Dersin İçeriği

Sanatın ilkeleri dahilinde kompozisyon, renk, gibi görsel sanatın öğelerini ve bu öğelerin birbileri ile olan ilişkileri tartışılacak ve örneklenecektir . Görsel öğelerin ve sanatın ilkelerinin tarihsel evrimi örneklenecektir. Bu dersin uygulama çalışması aynı zamanda görsel tasarım öğelerinin verili kavramlar ve bağlamlar çerçevesinde kullanımını içermektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Görsel sanatlar ve fotoğrafta görsel tasarım öğeleri: Sanatta görsel öğelerin kökenleri ve evrimi, 19. yy’da görsel tasarıma fotoğrafın etkisi, modern görsel sanatların doğuşu ve 20.yy’da fotoğrafik temsile etkisi.
2) Makine türleri ve objektiflerin fotoğrafik görüntüye etkisi: negatif filmi ve sayısal görüntülemenin görsel tasarıma etkileri, fotoğrafik elemanların (diyafram, örtücü, filtreler vb.) farklı tasarım öğeleri yaratma sürecine etkileri. Ödevler üzerine çalışma.
3) Kompozisyon: Fotoğrafik görsel tasarım içerisinde kompozisyonun temelleri ve öğeleri. Birlik, denge, üçler kuralı ve altın oranın tanımlanması. Ödev 1
4) Leke/Nokta: Görsel tasarımın en temel öğesi olarak lekenin tanımı. Hareketli ve durağan lekeler arasındaki ilişki, iki ya da daha fazla leke arasındaki ilişki (metafor, dinamizm vb.). Farklı türler içerisinde lekenin kullanımı (manzara, portre, belgesel). Ödev 2
5) Çizgiler: En dinamik görsel öğe olarak çizginin tanımı. Dikey, yatay, eğimli ve diyagonel çizgiler arasındaki farklılıklar ve bu öğelerin tüm kompozisyon ile olan ilişkisi. Çizginin kullanımının sanat tarihi içerisindeki evrimi. Ödev 3
6) Formun fotoğrafik görüntü içerisindeki tanımı. Uzam ve şekiller arasındaki ilişki. Form ve şekillerin fotoğrafik ifade yaratmadaki işlevleri. Ödev 4
7) Dokular ve kalıplar: İki görsel öğenin farklı fotoğraf türleri içerisinde kullanımının örneklerle tanımlanması. Ödev 5
8) Renk: Siyah/beyaz ve renkli fotoğraf arasındaki farklar. Renk, kontrast, doygunluk vb. gibi öğelerin kullanımı. Ödev 6
9) Işık (ve gölge): Işığın objeler üzerinde derinlik, uyum ve karşıtlık yaratma etkisi, görsel tasarımda, görsel ifade yaratma amacı ile ışığın ve gölgenin kullanımının örneklenmesi. Ödev 7
10) Manzara fotoğrafında görsel tasarım. Ödevler üzerine çalışma.
11) Belgesel fotoğrafında görsel tasarım. Ödevler üzerine çalışma.
12) Moda fotoğrafında görsel tasarım. Ödevler üzerine çalışma.
13) Fotoğrafçı gibi düşünmek: Çağdaş fotoğrafçıların çalışmalarından örnekleri üzerinden tüm tartışmaların birleştirilmesi. Sunum Hazırlığı
14) Bütün öğeleri birleştirme II ve final tekrarı: Seçilmiş final projeleri hakkında tartışma. Final Ödevi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: 1. Davis, H. (2010). Creative composition : digital photography tips & techniques. Indianapolis, IN: Wiley.
2. DuChemin, D. (2009). Within the frame : the journey of photographic vision. Berkeley, Calif: New Riders.
3. Freeman, M. (2007). The photographer's eye : composition and design for better digital photos. Boston: Focal Press.
4. Galer, M. (2007). Photography : foundations for art & design : a guide to creative photography. Oxford: Focal.
5. Krages, B. (2005). Photography the art of composition. New York: Allworth Press.
6. Prakel, D. (2006). Composition. Lausanne London: AVA Academia Thames & Hudson, distributor.
7. Prakel, D. (2007). Lighting. Lausanne New York, N.Y: AVA Academia Distributed in the USA and Canada by Watson-Guptill Publications.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 7 % 50
Sunum 1 % 10
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 3 39
Sunum / Seminer 1 1 1
Ödevler 7 5 35
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 132

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak.
2) İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak.
3) Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek).
4) Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak.
5) Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek.
6) Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak.
7) Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek.
8) Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak.
9) Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek.
10) Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak.
11) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek.
12) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek.