Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Öğ.Gör. ORHAN CEM ÇETİN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. ORHAN CEM ÇETİN
Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Yok |
Dersin Amacı: |
Dersteki tartışmalar, görsel sanatlara, özellikle fotoğrafik kavrayışa odaklanacak, aynı zamanda psikoloji, sosyoloji, antropoloji, felsefe ve estetik perspektiflerini de içerecektir. Sergilerin ve ilgili ilklerin gözden geçirilmesi, kitap eleştirileri, fotoğrafik okumalar, sözlüler ve ödevler öğrencilerin bilgisini arttıracaktır.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Yaratıcı düşüncenin ilkelerine giriş. |
|
2) |
Düşünce sistematikleri,
yaratıcılığın ilkeleri,
akıl uyarımı ve üretim yöntemleri,
fotoğraf ve yaratma. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
3) |
Sanatlarda ilişkisellik.
Görüntüdeki "özü" okuma, alma, farketme ve dönüştürme.
|
Okumalar haftalık olarak verilir. |
4) |
Fotoğraf ve ilkelerini okuma.
Fotoğrafın sanatsal ve teknik yapısı.
Fotoğraf Tarihi ile ilgili olarak fotoğraf.
Kültür ve sanat tarihi. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
5) |
Fotoğrafın üretim süreci.
İşaretler ve fotoğraf gösteren uygulamaları.
Fotoğraf ve gerçeklik.
Kanıt olarak fotoğraf.
Belleğin yerine fotoğraf.
Haberleri gösteren/ aydınlatan fotoğraf. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
6) |
Reklam Fotoğrafçılığı.
Fotoğraf: Neden Sanat! |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
7) |
Yaratıcı fotoğrafçılıkta tümdengelim ve tümevarım.
Fotoğraf ve zaman kavramı.
Geçmiş ve gelecek arasında bağlantı: Fotoğraf |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
8) |
Sanata farklı kültürlerin yaklaşımı.
Oryantalizm ve coğrafi meseleler. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
9) |
Bir fotoğraf oluşturma.
Yaratıcı düşünce ve onu toplumla paylaşma. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
10) |
Algıdan teoriye. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
11) |
Kompozisyonun temelleri.
Sembollerin ve fotoğrafik referansların okunuşları. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
12) |
Sayısallaştırma. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
13) |
Felsefe ve fotoğraf estetiği.
Fotoğraf ve antropoloji. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
14) |
Yaratıcı düşünme.
Medya olarak fotoğraf.
Özel bir dil olarak fotoğraf. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
2 |
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
2 |
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
2 |
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
2 |
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
2 |
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
2 |
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
3 |
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
2 |
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
2 |
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
2 |
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
2 |
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
2 |
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
2 |