POV2525 Concept Development and VisualizationBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV2525 Kavram Geliştirme ve Görselleştirme Bahar
Güz
2 2 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ORHAN CEM ÇETİN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. ORHAN CEM ÇETİN
Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersteki tartışmalar, görsel sanatlara, özellikle fotoğrafik kavrayışa odaklanacak, aynı zamanda psikoloji, sosyoloji, antropoloji, felsefe ve estetik perspektiflerini de içerecektir. Sergilerin ve ilgili ilklerin gözden geçirilmesi, kitap eleştirileri, fotoğrafik okumalar, sözlüler ve ödevler öğrencilerin bilgisini arttıracaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Yaratıcı düşüncenin ilkelerini tanımlar.
2. Fotoğraf dilinin ve onun yaratıcı süreçlerde kullanımının farkında olur.
3. Farklı fotoğraf türleri içerisinde fotoğraf dilini betimler.
4. Sanatsal ve fotoğrafik uygulamalar içerisinde farklı aktörlerin işlevlerini tartışır.
5. Sanat felsefesi ve fotoğraf arasındaki ilişkiyi tanımlar.
6. Tarihsel, sosyal ve kültürel konular ve fotoğraf arasındaki ilişkiyi tanır.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler sanat üretiminin temelinde olan yaratıcılıklarını nasıl geliştireceklerini; iyi bilinen sanat eserlerinin sistematik çalışmaları doğrultusunda kendi fotoğrafik çalışmalarını nasıl kullanacaklarını öğreneceklerdir.

Algılama ve bilginin ürünlere dönüştürülmesi sürecinde görselliğin ilkeleri ve sanat eserlerinin incelenmesi öğrencilere destek olacaktır.

Bu derste, çağdaş ve tarihsel fotoğraflarla birlikte, edebiyat, resim ve müzik alanında örnek teşkil eden çalışmalar analiz edilecektir. Sanatçıların, yaratıcı ve özgün fikirler içerisinde fotoğraflarını nasıl yöntem ve süreçlerle üretikleri tartışılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yaratıcı düşüncenin ilkelerine giriş.
2) Düşünce sistematikleri, yaratıcılığın ilkeleri, akıl uyarımı ve üretim yöntemleri, fotoğraf ve yaratma. Okumalar haftalık olarak verilir.
3) Sanatlarda ilişkisellik. Görüntüdeki "özü" okuma, alma, farketme ve dönüştürme. Okumalar haftalık olarak verilir.
4) Fotoğraf ve ilkelerini okuma. Fotoğrafın sanatsal ve teknik yapısı. Fotoğraf Tarihi ile ilgili olarak fotoğraf. Kültür ve sanat tarihi. Okumalar haftalık olarak verilir.
5) Fotoğrafın üretim süreci. İşaretler ve fotoğraf gösteren uygulamaları. Fotoğraf ve gerçeklik. Kanıt olarak fotoğraf. Belleğin yerine fotoğraf. Haberleri gösteren/ aydınlatan fotoğraf. Okumalar haftalık olarak verilir.
6) Reklam Fotoğrafçılığı. Fotoğraf: Neden Sanat! Okumalar haftalık olarak verilir.
7) Yaratıcı fotoğrafçılıkta tümdengelim ve tümevarım. Fotoğraf ve zaman kavramı. Geçmiş ve gelecek arasında bağlantı: Fotoğraf Okumalar haftalık olarak verilir.
8) Sanata farklı kültürlerin yaklaşımı. Oryantalizm ve coğrafi meseleler. Okumalar haftalık olarak verilir.
9) Bir fotoğraf oluşturma. Yaratıcı düşünce ve onu toplumla paylaşma. Okumalar haftalık olarak verilir.
10) Algıdan teoriye. Okumalar haftalık olarak verilir.
11) Kompozisyonun temelleri. Sembollerin ve fotoğrafik referansların okunuşları. Okumalar haftalık olarak verilir.
12) Sayısallaştırma. Okumalar haftalık olarak verilir.
13) Felsefe ve fotoğraf estetiği. Fotoğraf ve antropoloji. Okumalar haftalık olarak verilir.
14) Yaratıcı düşünme. Medya olarak fotoğraf. Özel bir dil olarak fotoğraf. Okumalar haftalık olarak verilir.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Will be provided via the course management system.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 4 14 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 4 52
Ödevler 3 10 30
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 140

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.