POV2517 Digital Video EditingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FOTOĞRAF VE VİDEOÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FOTOĞRAF VE VİDEO
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV2517 Sayısal Video İşleme Güz 2 2 3 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Uzman MURAT ÇÖPÇÜ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders non-linear (doğrusal olmayan) kurgunun temel noktalarına yoğunlaşmaktadır. Dersin amacı non-linear kurgu hakkında öğrenciye güncel teorik ve pratik formasyon kazandırmaktır. Ders, öğrencilerin dönem sonunda güçlü bir kurgu mantığı çerçevesinde çeşitli kurgu programlarını etkin kullanma becerisi elde etmelerini hedefler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Non-linear kurgunun temel terimlerine hakim olur ve non-linear kurgu programları giriş seviyesinde kullanır.
2. Non-linear kurgu becerilerinin geliştirir.
3. Kurgu mantığı kazanır.
4. Dönem sonunda en az bir non-linear kurgu programını kullanabilir.
5. Video dilini okuma konusunda becerilerini geliştirir.
6. Son dönem ve klasik kurgu yaklaşımlarını öğrenir.
7. Video sekansları üzerinden kurgu alıştırması yapar.
8. Kurgunun anlatı potansiyelini anlayıp uygulamaya koyar.
9. Çekim aşamasında gerekli sekansları belirleyebilir.

Dersin İçeriği

Bu ders iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde öğrencilerin dijital video kurgusunun temel terim ve kavramlarını anlamaları sağlanacaktır. Çeşitli kurgu kullanımları klasik ve güncel örneklerle açıklanacak ve kurgunun anlatı yapısı analiz edilecektir. İkinci bölümde öğrenciler kurgu becerilerini geliştireceklerdir. Dijital video programlarının kullanımı, örnek video gösterimleri ve öğrencilerin Adobe Premiere programında kendi videolarını kurgulamaları yoluyla öğretilecektir. Kurgu, capture, import, export, kurgu araçları, geçişler ve filtreler, jenerik, motion control, ses düzenlemesi, temel colour correction ve özel efekt gibi terim ve konular ele alınacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş. Ders programı içeriğinin anlatılması ve tartışılması.
2) Montaj nedir ve ne değildir? Kuleshov ve Eisenstein üzerinden montaj ve kısa tarihi. Plan, sahne, sekans, eksen, ölçek, açı nedir ve montajda kullanımı nedir? Montajın fizyolojik kökleri. Ödevler üzerine çalışma.
3) Doğrusal olmayan kurgu nedir? Kurgu programları ve çalışma mantığı. Adobe Premiere açılış ekranı ve genel arayüzü. Sayısal hareketli görüntü işleme yazılımı arayüzünün genel görünümünü inceleme: proje penceresi, kaynak ekranı, zaman çizelgesi ve kayıt ekranı. Ödevler üzerine çalışma.
4) Sayısal hareketli görüntü nedir ve biçimleri nelerdir? 3 ana süreç: görüntü kaydetme, içeri aktarım ve dışarı aktarım. Ödev 1
5) Kesme nedir? Kesme çeşitleri, temel montaj, entellektüel montaj. Montajda devamlılığın temel prensiplerini Battleship Potemkin (Sergei Eisentein, 1925) ve Man with the Movie Camera (Dziga Vertov, 1929) filmleri üzerinden öğrenme. Ödevler üzerine çalışma.
6) Kurgu çeşitleri. Zaman sıkıştırması için farklı kurgu yöntemlerini inceleme. Hareketli ve sabit çekimleri kesme. Kurgunun on temel kuralı. Ödev 2
7) Video işleme nedir? Katmanlarla çalışma mantığı, işleme araçları, geçişleri, efektler ve çeşitleri, efekt arayüzü, geçirgenlik ayarları, bağımsız animasyon karesi eklemek ve bütün bunların kullanımları. Ödevler üzerine çalışma.
8) Haraket kontrolü ve animasyon karesi, hız, başlık yaratma, başlık efektleri, zaman çizgisi arayüzü ve sekans mantığı. Ödev 3
9) Temel renk düzeltimi, ses kurgusu, ses efektleri ve video formatlarını dönüştürme. Ödevler üzerine çalışma.
10) İşlevsel kurgu teknikleri, klavye kısayolları ve arayüz düzeni oluşturma, müzik parçası yerleştirmek için kısa video yaratma. Ödev 4
11) Kurguda son dönem örnekler ve yeni yaklaşımlar. Film gösterimi: “5x2” (François Ozon, 2004). Ödevler üzerine çalışma.
12) Uygulama haftası. Dokuz haftalık eğitim sonrasında bilgisayarlara yüklenmiş videoların kurgulanması, kısa video kurgulama, tedarik edilmiş durağan görüntülerle ya da hareketli görüntülerle bir videodaki hikayeyi devam ettirme çalışması. Ödevler üzerine çalışma.
13) Öğrenci işlerinin gösterimi ve değerlendirme I Ödevler üzerine çalışma.
14) Öğrenci işlerinin gösterimi ve değerlendirme II Ödevler üzerine çalışma.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: BERGER, J. (2011). Ways of Seeing. London: Penguin Classics.

Diğer Kaynaklar: 1. BROWNE, E. S. (2002). Video Editing. A Post Production Primer. Amsterdam: Focal Press.
2. CRITENDEN, R. (1995). Film and Video Editing. London: Routledge.
3. DANCYGER, K. (2010). The Technique of Film and Video Editing. Fifth Edition: History, Theory and Practice. Amsterdam: Focal Press.
4. DROBLAS, A. & GREENBERG, S. (2004). Adobe Premire Pro Bible. New York: Wiley Publishing.
5. GOODMAN, R. M. & McGRATH, P. (2002). Editing Digital Video: The Complete Creative and Technical Guide. New York: McGraw-Hill.
6. MURCH, W. (2001). In The Blink of An Eye Revised. Los Angeles, CA: Silman-James Press.
7. PEARLMAN, K. (2009). Cutting Rythms: Shaping The Film Edit. Amsterdam: Focal Press.
8. RUBIN, M. (2000). Non-linear. A Field Guide To Digital Video and Film Editing. Gainesville, Fla: Triad Pub Co.
9. SATIR, M. (2002). Adobe Premiere ile Dijital Video. Istanbul: Pusula Yayıncılık.
10. SCHENK, S. & LONG, B. (2009). Digital Filmmaking Handbook. Charles River Media.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 4 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 3 39
Ödevler 4 12 48
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 144

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. 5
2) Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. 1
3) Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. 1
4) Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. 1
5) Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. 5
6) Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. 3
7) Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. 1
8) Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. 2
9) Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. 5
10) Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. 5
11) Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. 1
12) Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. 2
13) Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi.
14) İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma.