POV2344 CinematographyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FOTOĞRAF VE VİDEOÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FOTOĞRAF VE VİDEO
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV2344 Sinematografi Bahar 2 2 3 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi EMRAH SUAT ONAT
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin ana amacı, film yapımının sürekli değiştiği bu dijital çağda öğrencileri sinematografinin temel konseptleri ile tanıştırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Sinematografik gereçleri kullanma becerisi geliştirir.
2. Işık ve gereçlerin ayarlanmasına ilişkin şartları optimize eder.
3. Film ve dijital sinematografik ürünün farklarını belirler.
4. Estetik ve tarihsel durumda hareketli görüntüleri analiz eder.
5. Lensleri ve kamera açılarını ve bunların çeşitli yönetmenlik tekniklerinde kullanımını tanır.

Dersin İçeriği

Bu derste sinematografi alanında temel teori, teknoloji ve teknikler uygulamalı ödevlerle beraber kapsanacaktır. Dönemin sonunda her öğrencinin 3 dakikalık bir kısa video yaratması ve kamera kullanımı, ışık, renkler, çerçeve ve lensler ile ilgili becerilerini göstermeleri beklenmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sinematografi Dersine Giriş Tartışma: Bu dersin amacı, beklentileri, yükümlülükleri, projeleri. Ödev: En sevdiğiniz sinematografçı hakkında bir sunum hazırlayın. Onu neden seviyorsunuz? Lütfen işlerinin örneklerini getiriniz.
2) Görüntüleri Anlamak: Estetik, Tarih ve Felsefe. Ödev: Sevdiğiniz 2 fotoğraf ve resim bulunuz. Bu görüntüler neden sevdiğiniz hakkında ve bu görüntülerin kısa bir estetik analizini içeren kısa bir yazı (1 sayfadan az olmamak kaydıyla) yazınız. Ödevler üzerine çalışma.
3) Formatlar: Video, Film, Dijital Ödev: 3 formatta (35 mm, dijital, 65 mm, 16 mm, RED vb.) çekilmiş 3 farklı film bulunuz. Bunları kalite bağlamında değerlendirmeyi deneyiniz. Sinematografide format seçimi hakkında kısa bir yazı (1 sayfadan az olmamak kaydıyla) yazınız. Ödevler üzerine çalışma.
4) Temel aracımız: Kamera. Uygulama: Canon EOS 5D MK II kamera ile uygulama, kameranın içindeki basit ve ileri ayarları öğrenme. Ödevler üzerine çalışma.
5) Lensler: Lens nedir?: Lenslerin temel özellikleri. Görüntü ve hikayede farklı lenslerin etkileri. Ödev: Hikayenin kamera açısı ile (lens kullanımı) anlatıldığı bir fotoğraf bulunuz. Görüntünün ve hikayenin nasıl anlatıldığının kısa bir betimlemesini yazınız. Kameranın konumlandırılması, nesne ile kamera arasındaki mesafe ve bu mesafenin aralarındaki ilişkiye etkisi nedir? Ödevler üzerine çalışma.
6) Dijital Sinema Kamera Atölyesi: Red Kamera Kullanma Atölyesi. Ödevler üzerine çalışma.
7) Işık Atölyesi 1. Ödevler üzerine çalışma.
8) Işık Atölyesi 2. Ödevler üzerine çalışma.
9) Konuk Konuşmacı : Daha sonra belirtilecek ( Türk film Endüstrisinde aktif olarak çalışan bir sinematografçı olacak). Ödevler üzerine çalışma.
10) Sinematografçılar için renk teorisi ve uygulaması. Ödevler üzerine çalışma.
11) Sinematografçılar için renk ve üretim sonrası. Ödev: Daha sonra belirtilecek. Ödevler üzerine çalışma.
12) Gösterim. Ödevler üzerine çalışma.
13) Final Projesi Değerlendirmeleri. Final projesi üzerine çalışma.
14) Final Projesi Değerlendirmeleri. Final projesi üzerine çalışma.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Brown, B. (2012). Cinematography : theory and practice : imagemaking for cinematographers and directors. Amsterdam Boston: Elsevier/Focal Press.

Diğer Kaynaklar: 1. Burum, S. (2007). American cinematographer manual. Vols I., II. Hollywood, Calif: ASC Press.
2. Groticelli, M. (2001). American cinematographer video manual. Hollywood, CA: American Society of Cinematographers.
3. Mascelli, J. (1998). The five C's of cinematography : motion picture filming techniques. Los Angeles: Silman-James Press.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Ödev 4 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 4 52
Ödevler 4 12 48
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 157

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. 5
2) Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. 2
3) Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. 1
4) Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. 2
5) Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. 5
6) Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. 3
7) Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. 1
8) Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. 1
9) Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. 4
10) Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. 5
11) Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. 1
12) Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. 2
13) Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi.
14) İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma.