POV2521 Digital Image ProcessingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FOTOĞRAF VE VİDEOÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FOTOĞRAF VE VİDEO
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV2521 Sayısal Görüntü İşleme Güz 2 2 3 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TOLGA HEPDİNÇLER
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi PRÖHL JOCHEN JAKOB
Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı, konvansiyonel ve modern metotlar arasındaki farkları göstererek dijital görüntü tekniklerine giriş yapmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Kullanılan ekipmanı tanır.
2. Teknik problemlere çözüm bulur.
3. Estetik problemlere çözüm bulur.
4. Sistematik düşünme yetisini geliştirir.
5. Tasarım konusunda ilerleme kaydeder.
6. Disiplinler arası alanda beceri gösterir.
7. Renk kullanımında uzmanlaşır.

Dersin İçeriği

Bilgisayar temelli kavramları açıklayarak bilgisayar destekli görüntü tekniklerine giriş. Dijital görüntü tekniklerini kendini ifade aracı olarak kullanma. Çekim öncesi ve yapım sonrası görüntüler arasında bağlantı kurma.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Teknolojik gelişmeler: Kamera, sensör vb.
2) Tekrar (farklı tekniklerle biçimsel efekt verme) Ödevler üzerine çalışma.
3) Teknolojik gelişmeler: Software, tarayıcılar, yazıcılar vb. Ödevler üzerine çalışma.
4) Dijital Sanat 1: Dünyadaki dijital uygulamalar. Ödevler üzerine çalışma.
5) Bilgisayar destekli fotoğraf tasarımı. Ödevler üzerine çalışma.
6) Tasarımda biçim: Işık ve renk kontrolü. Ödevler üzerine çalışma.
7) Tasarımda biçim: Nokta, çizgi, spot vb. Ödevler üzerine çalışma.
8) Dijital Sanat 2: Türkiye’deki dijital uygulamalar. Ödevler üzerine çalışma.
9) Eliminasyon (klonlama, silme vb.) Ödevler üzerine çalışma.
10) Kombinasyon (Kurgu, kolaj vb.) Ödevler üzerine çalışma.
11) Kombinasyon (Kurgu, kolaj vb.) Ödevler üzerine çalışma.
12) Deformasyon (filtreleme). Ödevler üzerine çalışma.
13) Tekrar (farklı tekniklerle biçimsel efekt verme). Ödevler üzerine çalışma.
14) Deformasyon (brush ve action kullanımı). Ödevler üzerine çalışma.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Baykal, G. (2003). Photoshop C52. İstanbul: Pusula.
2. Kelby, S. (2013). The Adobe Photoshop CS6 book for digital photographers. Berkeley, CA: New Riders.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 4 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 3 39
Ödevler 4 10 40
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 138

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. 5
2) Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. 1
3) Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. 1
4) Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. 1
5) Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. 4
6) Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. 4
7) Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. 1
8) Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. 1
9) Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. 5
10) Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. 3
11) Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. 1
12) Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. 4
13) Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi.
14) İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma.