NMD2904 Digital Media Design II Bahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YENİ MEDYAÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YENİ MEDYA
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NMD2904 Dijital Medya Tasarımı II Bahar 2 2 3 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SİNAN AŞÇI
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi PRÖHL JOCHEN JAKOB
Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Bulunmamaktadır
Dersin Amacı: Bu ders, dijital medya kullanımı ile ileri düzey bilgileri sağlamayı amaçlamaktadır. Bu ders aynı zamanda öğrencilere fotoğraf düzenleme, ses ve görsel malzemeyi düzenleme, software kaydı, multimedya tasarımı ve dijital medya yaratmak için kullanılan resim programları, dijital imaj düzenleme ve zamana dayalı yazarlık programları ve grup içi üretim yöntemlerine odaklanmayı da içeren pratik amaç taşımaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Kavramları görselleştirecek.
- Tipografi prensiplerini tanıyacak ve çalışmalarına uygulayacak.
- Görsel terminolojiyi ve tasarım terminolojisini zenginleştirecek.
- Tasarım süreci bilinci oluşturacak.
- Kelime ve görüntüyü birleştirerek grafik tasarımındaki kompozisyon, bileşenler ve kavramları keşfedecek.
- Kelime ve imajı bir araya getirmenin yaratıcı yollarını deneyecek.
- Grafik tasarımın oluşumunda eleştirel düşünme becerilerini sergileyecek ve verilen tasarım problemine ve medyaya bir sentez çizecek.
- Olumlu, motive edici ve teşvik edici bir ekip üyesi karakteri oluşturacak.
- Çeşitli grafik tasarım araçları, medya ve bilgisayar teknolojisi ile başarılı uygulama ve sunum tekniklerini sergileyecek.

Dersin İçeriği

Bu ders, öğrencilere dijital medyayla ilgili temel bilgiyi vermek için geliştirilmiştir. Ders, dijital ortamlar için içerik yaratmaya özel olarak odaklanarak, gazetecilere ve diğer medya uzmanlarına fırsatlar sağlar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve Dersin Tanıtımı
2) Teorik ve Tarihsel ArkaPlan
3) Durağan Görüntü
4) Hareketli Görüntü
5) Sunuş ve Projenin Hazırlanması I
6) Metin
7) Ses
8) Veri Didikleme
9) Ara sınav (Sunuş ve Projenin Hazırlanması II)
10) Yurttaş Gazeteciliği
11) İnteraktif Ortamlar
12) Dijital Sosyal Medya
13) Yapay Zeka ve Otomasyon Platformları
14) Dijital Oyunlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Moggridge, Bill (2010). Designing Media.
Diğer Kaynaklar: Clair, Kate. Typographic Workbook. NY: John Wiley & Sons Inc., 1999.
Spiekermann, Erik. Stop Stealing Sheep. CA: Adobe Press, 1993.
Jean, Georges. Yazı, İnsanlığın Belleği, Yapı Kredi Yayınları, 2001.
Scott McCloud. Understanding Comics. Perennial; Reprint edition, 1994.
Print MAGAZINE, Communication Arts MAGAZINE
Additional handouts will be given in class.
Follow:
@AIGAdesign
@communicationarts
@CreativeReview
@DesignObserver
@printmag
Tasarım ve Sanat Tarihi / Design and Art History
http://www.designhistory.org
www.all-art. org
www.artcyclopedia. com
www.rleggat. com/photohistory
Tasarım Birlikleri / Design Associations
www.icograda. org
www.aiga.org
www.gmk.org. tr
Design Portals/ Tasarım Portalları:
http://thedesignenc yclopedia. org
www.dexigner. com
www.designrelated. com
www.typotheque. com
www.graphic- design.com
www.designwritingre search.org
Lorem İpsum
www.lipsum.com
What’s a Print:
www.moma.org/ exhibitions/ 2001/whatisaprin t/flash.html
Muzeler / Museums:
www.designmuseum. org
www.cooperhewitt. org
www.postermuseum. pl
www.museum-gestaltu ng.ch
www.bauhaus. de
www.tate.org. uk
Posterler/Posters:
http://www.theartof poster.com
Tasarımcılar / Designers
www.edfella. com
www.sagmeister. com
www.davidcarsondesi gn.com
www.barnbrook. net
www.miltonglaser. com
www.edwardtufte. com
http://scottmccloud.com
İlginç siteler/bloglar + ilham kaynakları / Interesting sites/blogs + sources of inspiration
www.papercritters. com/pc.php

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 3 % 60
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ödevler 1 5 5
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 147

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. 1
2) Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. 5
3) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. 1
4) Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. 2
5) Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. 2
6) İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. 1
7) İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. 2
8) Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. 3
9) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. 1
10) Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. 1