YENİ MEDYA | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NMD2904 | Dijital Medya Tasarımı II | Bahar | 2 | 2 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. BERNA BALCI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bulunmamaktadır |
Dersin Amacı: | Bu ders, kullanıcı merkezli tasarım, hareketli grafikler, UX/UI ilkeleri ve üretken yapay zeka gibi gelişmekte olan teknolojilere odaklanarak öğrencilerin ileri dijital medya tasarım tekniklerindeki becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler yapay zeka uygulamaları, Adobe Illustrator, Photoshop, After Effects ve Figma gibi yazılımlardaki teknik yeterliliklerini geliştirirken dijital medya tasarımının teorik temellerini de anlayacaklardır. Dersin sonunda öğrenciler, çağdaş endüstri uygulamalarıyla uyumlu dijital ürünleri kavramsallaştırabilecek, yaratabilecek ve değerlendirebileceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Ders sonunda öğrenciler: Hatırlama * UX/UI ilkeleri, markalaşma ve hareketli grafikler dahil olmak üzere dijital medya tasarımının temel kavramlarını tanımlayabilir, * Yapay zeka uygulamaları, Adobe Illustrator, Photoshop, After Effects ve Figma'daki yazılım işlevlerini ve araçlarını hatırlar, Anlama - Kavrama * Dijital tasarımda kullanıcı davranışı ve bilgi mimarisinin rolünü açıklar, * Dijital medyada markalaşma ve görsel kimliğin önemini tartışır, Uygulama * Profesyonel kalitede tasarım projeleri oluşturmak için gelişmiş dijital araçları ve teknikleri kullanır, * Kullanıcı merkezli dijital arayüzler tasarlamak için UX/UI metodolojilerini uygular, Analiz * Çeşitli projelerdeki etkinliklerini belirlemek için farklı dijital tasarım araçlarını ve tekniklerini karşılaştırır, * Üretken yapay zekanın dijital medya üretimindeki etkisini değerlendirir, Değerlendirme * Tasarım ilkelerini ve yapılandırılmış geri bildirim yöntemlerini kullanarak akran projelerini eleştirel bir şekilde değerlendirir, * Kullanıcı ihtiyaçları, erişilebilirlik ve görsel hiyerarşi temelinde tasarım kararlarını gerekçelendirir, Oluşturma - Sentez * 2D ve 3D görseller, hareketli grafikler ve UX/UI bileşenleri gibi çeşitli medya unsurlarını entegre eden dijital bir ürün geliştirebilir, * Hedef kitleye net bir mesaj ileten etkileşimli veya hareket tabanlı bir proje tasarlayarak, ekip çalışmasında yer alabilir, * Çeşitli tasarım uygulamaları için yapay zekâ yönlendirme becerileri geliştirebilir. |
Dijital Tasarım II dersi, dijital medya alanında başarılı bir kariyer için gerekli ileri düzey becerileri ve bilgileri kazandırarak programa önemli bir katkıda bulunur. Bu dersin mezunları, gelişmiş tasarım araçlarını kullanabilme, ekip içinde etkili bir şekilde çalışabilme ve yapay zekâ tabanlı teknikleri uygulayabilme konularında uzmanlaşmış olacaklardır. Ders, öğrencileri dijital medyanın sürekli evrilen ortamında karmaşık tasarım zorluklarını çözmeye hazırlayarak programın genel yapısını güçlendirir. Dersin Öğretme Yöntemi; Gösterip Yaptırma, Ödev, Proje Hazırlama, Bireysel ve Grup Çalışması içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve Dersin Tanıtımı | |
2) | Bir Önceki Dönem Final Projesi için Akran Değerlendirmesi ve Geri Bildirim Oturumu | |
3) | Adobe Illustrator için Gelişmiş Araçlar ve Teknikler | |
4) | Adobe Illustrator ve Yapay Zeka ile 3D Görüntüler Oluşturma | |
5) | Adobe Photoshop için Gelişmiş Araçlar ve Teknikler | |
6) | Generative AI Görüntülerini Adobe Photoshop ve Illustrator uygulamalarına entegre etme | |
7) | Gelişmiş Adobe Premiere Araçları | |
8) | Marka Arketipleri, Logolar ve Hareketli Görüntüler | |
9) | Ara Sınav | |
10) | Bilgi Mimarisi ve Kullanıcı Davranışı | |
11) | Sergi Ziyareti | |
12) | Figma'da UX ve Mobil Uygulama Tasarımının Kısa Tarihi | |
13) | Figma'da Dijital Bir Ürün Olarak Sergi | |
14) | Final Projeleri için Geri Bildirim |
Ders Notları / Kitaplar: | Moggridge, Bill (2010). Designing Media. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 3 | % 20 |
Ödev | 3 | % 30 |
Projeler | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Ödevler | 3 | 10 | 30 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. | 2 |
2) | Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. | 5 |
3) | Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. | 5 |
4) | Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. | 5 |
5) | Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. | 1 |
6) | İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. | 4 |
7) | İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. | 5 |
8) | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. | 5 |
9) | Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. | 1 |
10) | Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. | 5 |